{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

gode råd søges her til sommeren {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu når det er blevet så varmt, kunne jeg godt tænke mig at få nogle gode råd til fx man sørger for at katten ikke får det for varmt..

Han er indekat men har ham af og til ude i sele, og det nyder han jo klart når det er så varmt, men vi kan jo ikke være ude hele tiden... Det er ik super nemt for os at få ret meget luft ind af gangen...

Han har altid vand at drikke og jeg sørger selvfølgelig for at det er nogenlunde koldt hele tiden...

Min mor foreslog at stille en balje med vand til at han kunne dyppe poterne i, det har jeg også gjort...

Vi har overvejet at købe en blæser et sted....

Nogen der har nogen gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd søges her til sommeren
  • #1   8. jun 2007 Vi har altid åbent ud til badeværelse og værksted, for klinkerne derude er altid kølige så der smider hun sig da nogengange når det bliver for varmt ude smiley

  • #2   8. jun 2007 alle vores vinduer går direkte ud til, da vi bor i lejlighed smiley

  • #3   8. jun 2007 Jeg gør også det, at når han ligger i det ene rum, lukker jeg døren ind til ham og åbner døre/vinduer i det rum han ikke er i.... så er der jo lidt køligt når jeg lukker igen og åbner ind til ham

  • #4   8. jun 2007 Lena, jeg har selv fornemmelsen af de bevæger sig rundt i huset alt efter hvor solen står på, trænger de til kulde ligger de sig ud på flisegulvet.

    Du kan evt give dem fiskevand fra dåser, eller selv koge lidt fisk eller kylling og give væsken med;0)

    Husk katte kan tåle lidt mere varme end vi kan, jeg undre mig nogen gange over de kan blive ved med at ligge i middagssolen i vinduet, men det er altså deres favoritplads;0)


  • #5   8. jun 2007 Jeg tror heller ikke det bliver det helt store problem Lena. Når mennesker kan klare varmen, kan en kat også. Bare han kan komme i skygge. Et badeværelsesgulv uden varme i må være sagen smiley

  • #6   8. jun 2007 okay så.... synes da bare de må have det vildt varm med deres pels (sort pels har min så)...

  • #7   8. jun 2007 Byggemarkeder har udemærkede fluenet i "plastik" man kan lave en ramme med og sætte i favoritvinduet.
    På den måde undgår man også myg og fluer inde og alle har glæde af en evt. kølig brise....


  • #8   8. jun 2007 Og vi, der ikke er så handy, kan bestille et stærkt glasfiber-fluenet, hos OK Miljø. De kommer så og tager mål og sætter det op. Fix og færdig.
    Jeg glææææææder mig til de kommer her og sætter net op! Ulidelig varmt er det. PYH!


  • #9   8. jun 2007 Natascha: Det er det problem v har også smiley

  • #10   9. jun 2007 katja - Fiskevand fra dåse er ikke alt for sundt. F.eks siger man jo at kattene ikke må få dåsetun mere en 1-2 gange om måneden, og det samme kunne jeg bestemt forestille mig gjaldt for vandet :o)



  • #11   9. jun 2007 jeg har lige bygget en stor løbegård på taget ved siden af vores lejlighed.. det er de meget meget glade for.. der mangler bare lidt store grene og stubbe så der er skygge og sjov derinde....

  • #12   9. jun 2007 Eva- Nu behøver det jo ikke være tunvand, det har jeg vist ikke en gang skrevet, tungmetallerne har jo ikke noget at gøre med dåsen men med fisken;0) fiskebollevand er også et hit.

    Min den ene tøsepige reagere øjeblikkeligt hvis hun indtager tun, med tynd mave. Ved ex tunvand er der aldrig noget.
    Jeg mente heller ikke at kræene skulle have det hver eneste dag, men mine får det fx dage hvor det har været ekstra varmt, og jeg IKKE har kogt kylling eller fisk til dem.


  • #13   9. jun 2007 Katja - I kniw, ville bare lige nævne det med tun :o) Mest til ære for dem der måske ikke lige havde tænkt over sammenhængen mellem tun og tungmetaller generelt :o)
    Jeg tænkte da i hvert fald ikke over det før jeg fik katte :o)


Kommentér på:
gode råd søges her til sommeren

Annonce