{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  halsbånd eller ej?
  • #1   28. jun 2007 hvis den er indendørs er det en smagssag smiley

• #2   28. jun 2007 uhaa ingen klokker.. tænk at hører på det bimmelim hele tiden...

jeg ville hellere øremærke den end halsbånd..

knus

• #3   28. jun 2007 tak skal i have smiley

• #4   28. jun 2007 Min kat har både øremærke og halsbånd.. Jeg køber hunde halsbånd da jeg syntes det ser fedt ud, og så skal der jo være lidt hun over ham for at han kan leve op til sin navn, som er Rottweiler smiley

• #5   28. jun 2007 Jeg mener, det er for risikabelt med halsbånd - både inde og ude. De kan sætte sig fast i både grene, dørhåndtag og knager osv.

• #6   28. jun 2007 tinka D - nu er der hverken grene, dørhåndtag elelr knager i gulvhøjde ved os, og katten gider ikek hoppe op ad døre og slet ikke hele vejen op til knagerne..

• #7   28. jun 2007 Men der er stadig ikek mange dørhåndtag og knager i kattehøjde..

• #8   28. jun 2007 Der er bare ikek mange der tjekker om katten har chip, så en øre tato er endnu smartere, så kan man se katten tilhører nogen

• #10   28. jun 2007 Jeps..

• #11   28. jun 2007 Selv kattehalsbånd med en sikkerhedslås, der springer op ved træk i den, er IKKE sikre. Katten skal have en vis vægt for at låsen går op. Jeg har for nylig læst om en kat, der blev hængt (og døde) i et sådant halsbånd.

Hvis katten absolut skal have halsbånd på, vil jeg anbefale en kraftig hatteelastik eller tynd bukseelastik. Sæt en lille cylinder med plads til seddel med navn og adresse indeni. De fås i de fleste dyreforretninger og koster ikke alverden.

Klokke i et halsbånd: Nej!
    Tænk på kattens formidable hørelse. Det ville svare til, hvis du selv konstant gik rundt med en bimlende kobjælde om halsen.

Desuden hjælper det ikke fuglene, for de reagerer på bevægelse og ikke på lyd.

• #12   28. jun 2007 Okay, det hjælper.
    Camilla E - det lyder ikke rart smiley

grunden til at jeg spørger er, hvis nu han farer vild udenfor, så er det ikke alle mennesker der fatter det med chip og øretatoo, og så har den istedet et halsbånd med elastík (selvfølgelig) hvor telefon nummeret lige står - smart, og jeg kan hente min mis.

eller hvad? smiley

• #13   28. jun 2007 mega: det lyder spændende med den der hatte etastik, men jeg er ikke sikker på hvad du mener. hvordan ser de ud, og hvorfor er de bedre? smiley

• #14   28. jun 2007 En hatteelastik er rund og knap så tyk som en tændstik, og så koster den kun et par kroner for en hel meter. Fås i flere farver ud over sort og hvid. Så behøver man ikke ærgre sig, hvis "halsbåndet" forsvinder, men husk den lille cylinder. Der er seddel til at udfylde indeni.

• #15   28. jun 2007 Man kan få halsbånd som har en elestik, så hvis de hænger fast kan de nemt komme ud af det.. Det har min, jeg syntes både at det ser sødt ud, men så kan folk også se at hun tilhøre nogen så hvis hun løber et sted hen hvor de evt kan finde på at skyde katte fordi der er mange til løbere, så kan de se at min har et hjem..

• #16   28. jun 2007 Maria N: Det er en rigtig god idé! det tror jeg også missedrengen får, for jeg vil helst have at alle mennesker ´skal kunne kontakte mig med det samme hvis de ser ham og han er løbet væk.

• #17   28. jun 2007 Mega
    okay, tak. smiley

• #18   28. jun 2007 Syns det er helt fint at gi en kat halsbånd på, HVIS den kan li det... Ved ihvert fald at Pepsi ikke kan li at ha et på, han går helt amok, han havde det ellers på fra ganske lille, men en dag kunne han ik klare det mer... Og det med klokken, nej for satan da.! Det er mega irreterende at hører på, samt jeg tror heller ikke katten er alt for glad for den høje lyd smiley

• #19   28. jun 2007 Vi overvejer at købe hunde halsbånd til vores, da Rachel her lært at gå med halsbånd efter dengang hun blev nev. Men vi er stadig lidt usikker på Charlie, men ham har vi jo heller ikke haft hjemme endnu, så han skal nok lære det..

• #20   30. jun 2007 Mine katte har altid haft halsbånd med tlf nr i. Også selvom at de har været indekatte!!
    Der synes jeg næsten det er mest vigtigt, for hvis de af en eller anden grund kommer ud, aner de ikke hvor de er og kan ikke finde hjem.
    Et par gange i løbet af de 6 år jeg har haft katte har halsbåndet reddet dem! De har haft taget den ud over altanen og så er der folk der har fundet dem ( uskadte ) og har ringet..

Så hvis mine katte ikke altid har haft halsbånd på, havde jeg nok ikke haft dem idag "!

• #21   30. jun 2007 Halsbånd til katte, nej det ville jeg aldrig finde på.
    Som barn fandt jeg en skøn huskat, hvor halsbåndet var kommet rundt om benet og grodet fast der.
    Den kunne ikke reddes, og måtte sove ind.

Så ingen halsbånd til katte fra min side.

• #22   30. jun 2007 Jeg ville heller aldrig give mine katte halsbånd på, af frygt for at de hang fast i et eller andet. Men nu er mine katte heller ikke udekatte, men indekatte, så syntes slet ikke det ville være nødvendigt, men selvom de var udekatte fik de ikke halsbånd på...

Alle mine katte er øretatoveret/chippet, så man kan finde frem til os, hvis de skulle løbe bort engang...
    Så det ville jeg gøre istedet for...

• #23   30. jun 2007 Eehm..
    man kan få halsbånd der går op af sig selv..........................................................................
    Bare lige afprøv det først..

• #24   1. jul 2007 stine p: det lyder som en god idé! smiley spørger mig frem hos dyrlægen.

• #25   1. jul 2007 Stine, de halsbånd, der går op af sig selv er IKKE sikre, for det er en forudsætning, at katten har en vis vægt for, at det virker. Jeg har for nylig læst om et tilfælde, hvor det ikke virkede, og katten blev kvalt.

• #26   1. jul 2007 Mega - Også derfor jeg siger at man skal afprøve dem først, så man får et der passer til sin kat...
    Ville da også blive knust hvis mine katte blev kvalt!!

• #27   2. jul 2007 Mega og stine p: jeg prøver at høre en dyrlæge ad hvilket et jeg skal bruge, og så må jeg se om det virker, ellers så får han bare ikke halsbånd på. Det er heller ikke det store problem, men jeg vil bare gerne være 110 % sikker på at man kan ringe til mig med det samme hvis han bliver fundet et sted hvor han ikke kan finde hjem...

• #28   2. jul 2007 lundkvist
    okay, det lyder ikke rart smiley

• #29   3. jul 2007 Det Lundkvist beskriver med forbenet gennem halsbånd er der desværre mange katte, der har prøvet.

Vist er det rart at katten har telefonnummer på sig, men det er jo forfærdeligt, hvis det går galt med halsbåndet - og det GØR det desværre for mange katte.

Har selv oplevet en kat der sprang op af en dør, og halsbåndet sad fast i dørhåndtaget. Gudskelov en ret tung kat, så halsbåndet sprang op. Katten gispede og hostede, så det har været et ordentligt ryk. Her i huset er det i hvert fald helt slut med halsbånd!

At bruge hundehalsbånd synes jeg er en meget, meget dårlig ide, der er jo hverken elastik i eller noget, så det kan da gå helt galt.

• #30   3. jul 2007 Og med hensyn til indekatte, der springer ud over altanen, kan man gøre to andre ting end halsbånd:
    1: Sikre altanen
    2. Øretatovering

• #31   3. jul 2007 Til jeres info så har min den ene tattoo i øret og man kan OVERHOVEDET ikke tyde hvad der står mere.. ( 6 år siden han fik den ) Så meget for det.
    Men tror bare vi kan være enige om at være uenige smiley

• #32   3. jul 2007 tinka: det lyder ike rart, og selvfølgelig vil jeg ikke risikere at der sker noget med min kat, så vi dropper bare halsbåndet.

Kommentér på:
halsbånd eller ej?

Annonce