{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Halsbånd eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej:)

Jeg ønsker lige at spørge jer herinde til råds mht. halsbånd til katte. Jeg fik først afvide, at man ikke må komme halsbånd på sin kat, da den kan hænge fat i ting og det værst tænkelige, blive kvalt. Men så snakkede jeg med en ekspedient ved dyrehandlen og hun sagde, at man nu har lavet nogle, der automatisk løsner sig op, hvis katten hænger fast i noget, og at det var vigtigt at have halsbånd på, hvis nu den løb væk - også selvom katten er chippet, som min er.
Så jeg er lidt i vildrede - hvad mener i?

Mvh Nina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd eller ej?
  • #2   2. sep 2009 Man har i MANGE år kunnet købe halsbånd, der skulle kunne løsne sig hvis katten hænger fast. Desværre virker de ikke altid. Jeg ville ikke turde at give en kat halsbånd på.

• #3   2. sep 2009 Nej, var faktisk også min indskydelse. Og man skal jo ikke risikere at der sker vores misser noget:) - Hun er jo også chippet, så det må række!
    Tak:)

• #4   2. sep 2009 Nina - hvis din kat på et tidspunkt skal i narkose pga tandrensning eller noget, så få den øremærket. (og vælg en dyrlæge, der tatoverer med en rigtig tatoveringspen, så mærket forbliver tydeligt)

• #5   2. sep 2009 Okay - er det bedre med øremærkning end med chip el?

• #8   2. sep 2009 Jeg ville aldrig give mine katte halsbånd på - heller ikke dem, der skulle kunne åbnes ved et træk.
    Dels kræver det en vis vægt på katten, og dels skal det være en hurtigt træk ligefrem og ikke skævt.

Alternativet kunne være en tynd bukseelastik med en lille cylinder med plads til en seddel med adresse og tlf.nr.

Mine katte er chippede, og skal de af en eller anden grund i narkose får de (i hånden) tatoveret et C i det ene øre.

• #9   2. sep 2009 Ville aldrig tvinge mit kat til og gå med halsbånd.
    (men nok mest fordi det er i vejen når man stryger dem fra hovedet til halen, smil)

• #10   2. sep 2009 min mening er at alle katte skal mærkes også selv om det er inde katte. man har jo hørt at katte springer ned fra 3. sal og bliver væk.
    chippen er god nok men som der også er nævnt bliver det ikke tjekket alle steder og katten anses for at være "vild" og kan blive aflivet i værste tilfælde hvis den skulle komme ind i en katte fælde hos nogle der ikke tjekker for chip.

• #12   2. sep 2009 Husk på at dyrehandlere lever af at sælge udstyr (og foder) til dyrene smiley

Så det er klart når der kommer en og spørger ind til halsbånd, så laver de en salgstale for alligevel at få solgt noget smiley

Få din kat mærket istedet for smiley

• #13   2. sep 2009 Jeg ville ikke vælge at give mine katte halsbånd på. Man kan aldrig helgardere sig 100 % men jeg ville sørge for at mine både havde chip og tattoo, hvis de rendte inde og ude.

Nu er mine inde, så de har kun øretatovering - eller kun den ene af dem, fordi han er blevet kastereret, så fik jeg det gjort samtidigt. Ingen grund til at få dem i narkose mere end højest nødvendigt.

• #14   2. sep 2009 Jeg har halsbånd på begge mine cooner! Det har de haft siden vi fik indhegnet hele haven. Deres halsbånd sidder lidt løsere, end man normalt siger at de skal og de går nemt op, hvis de leger sammen. Jeg har vendt og vredet halsbåndene flere gange, for at tjekke, at de kunne gå op, og det gør de!
    Mine katte er chippede, fordi jeg i starten ville have været på udstilling med dem... Avalon skal ALDRIG tatoveres i hendes hvide øre!!
    Jeg bilder mig selv ind, at <i>hvis</i> 7-9-13 én af mine cooner skulle komme uden for indhegningen, så kan man se, at de er velplejede og fodrede og at de ikke ligefrem ligner en vildkat!! ....Jeg tror (desværre), at alle og enhver kunne komme hen til dem og få lov til at kæle for dem...
    Jeg ville nødigt tage halsbåndene af mine 2 katte! Jeg har med omhu fundet de halsbånd, som de har på nu, for at sikre mig de kan gå op!

• #15   2. sep 2009 Sandra - kan godt forstå at du helst ikke ser Avalon med tattoo i hendes hvide ører - men er hun ikke en udstillingskat synes jeg at det kan gøre lige meget. Hvis det drejer sig om, at man kan finde frem til kattens ejer, hvis uheldet skulle være ude.

Min Fluffy har tuffer i ørerne (brune) så det er ikke ligeså tydeligt på ham, som med en helt hvid kat. Jeg har dog aldrig spekuleret på om det ville være grimt til ham - eller ødelægge hans udseende. Jeg lægger aldrig mærke til den tattoo. Og er enormt glad for at han har den, hvis han en dag skulle stikke af :o)

• #16   2. sep 2009 Åh, jeg er altså også lidt delt mht. tatovering.... Cody kunne jo godt få en.... men har bare også hørt så meget negativt om utydelige tatoveringer, tal der ikke er de samme i begge øre osv....

Jeg synes, at det er rart at vide, at skulle uheldet være ude, og en af dem blev væk, så har de et halsbånd med navneskildt og tlf nr.

Kommentér på:
Halsbånd eller ej?

Annonce