1.335 visninger
|
Oprettet:
Halsbånd eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej:)
Jeg ønsker lige at spørge jer herinde til råds mht. halsbånd til katte. Jeg fik først afvide, at man ikke må komme halsbånd på sin kat, da den kan hænge fat i ting og det værst tænkelige, blive kvalt. Men så snakkede jeg med en ekspedient ved dyrehandlen og hun sagde, at man nu har lavet nogle, der automatisk løsner sig op, hvis katten hænger fast i noget, og at det var vigtigt at have halsbånd på, hvis nu den løb væk - også selvom katten er chippet, som min er.
Så jeg er lidt i vildrede - hvad mener i?
Mvh Nina
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
aug 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 44
Tak:)
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
aug 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 44
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Dels kræver det en vis vægt på katten, og dels skal det være en hurtigt træk ligefrem og ikke skævt.
Alternativet kunne være en tynd bukseelastik med en lille cylinder med plads til en seddel med adresse og tlf.nr.
Mine katte er chippede, og skal de af en eller anden grund i narkose får de (i hånden) tatoveret et C i det ene øre.
aug 2007
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 27
(men nok mest fordi det er i vejen når man stryger dem fra hovedet til halen, smil)
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
chippen er god nok men som der også er nævnt bliver det ikke tjekket alle steder og katten anses for at være "vild" og kan blive aflivet i værste tilfælde hvis den skulle komme ind i en katte fælde hos nogle der ikke tjekker for chip.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Så det er klart når der kommer en og spørger ind til halsbånd, så laver de en salgstale for alligevel at få solgt noget
Få din kat mærket istedet for
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Nu er mine inde, så de har kun øretatovering - eller kun den ene af dem, fordi han er blevet kastereret, så fik jeg det gjort samtidigt. Ingen grund til at få dem i narkose mere end højest nødvendigt.
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
Mine katte er chippede, fordi jeg i starten ville have været på udstilling med dem... Avalon skal ALDRIG tatoveres i hendes hvide øre!!
Jeg bilder mig selv ind, at <i>hvis</i> 7-9-13 én af mine cooner skulle komme uden for indhegningen, så kan man se, at de er velplejede og fodrede og at de ikke ligefrem ligner en vildkat!! ....Jeg tror (desværre), at alle og enhver kunne komme hen til dem og få lov til at kæle for dem...
Jeg ville nødigt tage halsbåndene af mine 2 katte! Jeg har med omhu fundet de halsbånd, som de har på nu, for at sikre mig de kan gå op!
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Min Fluffy har tuffer i ørerne (brune) så det er ikke ligeså tydeligt på ham, som med en helt hvid kat. Jeg har dog aldrig spekuleret på om det ville være grimt til ham - eller ødelægge hans udseende. Jeg lægger aldrig mærke til den tattoo. Og er enormt glad for at han har den, hvis han en dag skulle stikke af :o)
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
Jeg synes, at det er rart at vide, at skulle uheldet være ude, og en af dem blev væk, så har de et halsbånd med navneskildt og tlf nr.
Halsbånd eller ej?