961 visninger
|
Oprettet:
Halsbånd eller ej.. {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg sidder her og får tiden til at gå lidt hurtigere til jeg forhåbentlig skal hente min nye hankat hjem imorgen, med at skrive indlæg her på siden....håber det er okay ??
Hvis en kat er chipmærket har den jo ikke som sådan et synlig tegn på den er mærket.
Bør man så bruge halsbånd til den når den er både inde og udekat ??
Jeg er yderst skeptisk overfor halsbånd til katte, da man efterhånden har hørt så mange skræk historie om katte der sidder fast i deres halsbånd.
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 3 Emner: 91 Svar: 952
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
I stedet vil jeg anbefale enten en tynd bukseelastik ell. hatteelastik (fås i flere farver) isat en lille cylinder, hvori kan være en seddel med adresseinfo.
Den fås her til 5,- kr.
(link fjernet)
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Vore gamle kat havde et halsbånd på (i elastik,), og det var en god løsning til hvis han blev væk...
Men nu idag har vi ikke halsbånd på hverken Walther eller Carlo (de er så også øremærket)... Hvis du skal have halsbånd på, vil jeg anbefale dig at købe et elastikhalsbånd, dvs. det ikke hænger fast i noget uden at katten kan slippe ud af det...
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 112
maj 2007
Hatteelastik = tynd, <b>rund</b> elastik (fås i forskellige tykkelser) i modsætning til bukseelastik, der er <b>flad</b>.
Fordelen ved begge typer er, at de selvfølgelig er elastiske hele vejen rundt og dermed ikke så farlige for katten som halsbånd.
De koster forresten kun få kr. pr. meter, så man ærgrer sig ikke, hvis katten forliser det.
PS: De såkaldt sikre halsbånd med sikkerhedslås, der skulle springe op ved træk, er <b>ikke</b> gode nok, da det forudsætter en vis vægt på katten. Ved et sejt træk springer de heller ikke op, kun ved ryk.
Jeg prøver nemlig, når jeg støder på dem i butikkerne
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 112
Jeg tænker på hvor tæt på kattens hals og binder du bare enderne sammen i en knude.
maj 2007
Det skal sidde så tæt på halsen, at du kan få en finger imellem, <b>uden</b> at stramme elastikken.
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Halsbånd eller ej..