{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Halsbånd eller ej.. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg sidder her og får tiden til at gå lidt hurtigere til jeg forhåbentlig skal hente min nye hankat hjem imorgen, med at skrive indlæg her på siden....håber det er okay ?? smiley

Hvis en kat er chipmærket har den jo ikke som sådan et synlig tegn på den er mærket.
Bør man så bruge halsbånd til den når den er både inde og udekat ??

Jeg er yderst skeptisk overfor halsbånd til katte, da man efterhånden har hørt så mange skræk historie om katte der sidder fast i deres halsbånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd eller ej..
  • #1   15. mar 2009 personlig vil jeg ikke bruge det på mine katte .. men nu er de ikke udekatte ;O) men hvis de skal ha halsbånd på så vil jeg ikke anbefale dem med bjælde i .. så heller en med reflex og evt skriv navn osv på det:O)

• #2   15. mar 2009 Jeg fraråder halsbånd uanset type.
    I stedet vil jeg anbefale enten en tynd bukseelastik ell. hatteelastik (fås i flere farver) isat en lille cylinder, hvori kan være en seddel med adresseinfo.

Den fås her til 5,- kr.
    (link fjernet)

• #3   15. mar 2009 Susanne:

Vore gamle kat havde et halsbånd på (i elastik,), og det var en god løsning til hvis han blev væk...

Men nu idag har vi ikke halsbånd på hverken Walther eller Carlo (de er så også øremærket)... Hvis du skal have halsbånd på, vil jeg anbefale dig at købe et elastikhalsbånd, dvs. det ikke hænger fast i noget uden at katten kan slippe ud af det...

• #4   15. mar 2009 Mega: jeg hoppede lige på google for jeg er ikke klar over hvad det der hatteelastik er for noget...og jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde det??

• #5   15. mar 2009 Til Susanne:
    Hatteelastik = tynd, <b>rund</b> elastik (fås i forskellige tykkelser) i modsætning til bukseelastik, der er <b>flad</b>.

Fordelen ved begge typer er, at de selvfølgelig er elastiske hele vejen rundt og dermed ikke så farlige for katten som halsbånd.
    De koster forresten kun få kr. pr. meter, så man ærgrer sig ikke, hvis katten forliser det.

PS: De såkaldt sikre halsbånd med sikkerhedslås, der skulle springe op ved træk, er <b>ikke</b> gode nok, da det forudsætter en vis vægt på katten. Ved et sejt træk springer de heller ikke op, kun ved ryk.
    Jeg prøver nemlig, når jeg støder på dem i butikkerne smiley

• #6   15. mar 2009 Mega: Nu er jeg ikke lige den skarpeste kniv i skuffen, så kan du ikke lige forklare mig nærmere hvordan du gør.
    Jeg tænker på hvor tæt på kattens hals og binder du bare enderne sammen i en knude.

• #7   15. mar 2009 På hatteelastik binder jeg enderne sammen i en knude. Bukseelastik syer jeg sammen i hånden med et par sting.
    Det skal sidde så tæt på halsen, at du kan få en finger imellem, <b>uden</b> at stramme elastikken.

• #8   15. mar 2009 Jeg ville også råde til at bruge elestik hvis overhovedet noget. uanset om katten kan få benet ind i båndet eller ej (ved de normale små søde "nuttede" kattehalsbpnd køber) så risikere din kat at hænge fast i en gren og bliver helt fribrilsk og skader sig selv i forsøget på at komme fri

Kommentér på:
Halsbånd eller ej..

Annonce