1.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Birma han eller hunkilling??? Birma han eller hunkilling???

Ville bare høre jeres erfaringer mht valg af han eller hunkilling. Mistede jo min elskede Athilla i sidste mdr, og Tinka og jeg ønsker os selvfølgelig en birma igen. Efter en uheldig episode med køb hos et nyopstatet og desværre useriøst katteri. Har vi besluttet at katten denne gang skal købes hos et anerkendt katteri. Har været på besøg hos vedkommende og blev skrevet op til en hunkilling. Nu er killingerne så født og "desværre" for mig lader det til der kun bliver 4 drenge. Så mit spørgesmål er blot hvad er jeres erfaringe?? har i forvejen en 1 1/2 årig hunkastrat af racen maine coon. Vil mine to kælekatte få lige så meget glæde af hinanden, hvis jeg vælger en han?? Og hvordan er deres temperament forskelligt???
Håber at høre jeres erfaringer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Birma han eller hunkilling???
  • #1   6. jul 2007 Vi købte jo en hun kat, også har vores dyrlæge rådet os til at købe en hankat.. ved ikke lige hvorfor..

Hvis du har hunkat i forvejden, ville jeg tage en hanmis..

• #2   6. jul 2007 Så vidt jeg ved er kønnet ligegyldigt - så længe kattene bliver neutraliseret har de lige så meget glæde af hinanden, om det er en han og en hun eller to af samme køn.

Jeg ville altid vælge en han hvis jeg kunne, fordi de er billigere i neutralisering.

Så de skal nok kunne få masser glæde af hinanden, selvom det bliver en han du køber :o)

• #3   6. jul 2007 Jeg ville også vælge en han, for de er for det meste mere kælne...
    Og de kan sagtens sammen...

• #4   6. jul 2007 Hvor skal du ha din killing fra?

• #5   6. jul 2007 Tak for alle jeres svar.
    Det er fra nicojama. Har besøgt Jette en aften og mødt hendes vidunderlige katte :0)
    Julie: Sabina har lige skrevet til mig at Athillas kuldsøster er blevet parret med din han. Er meget underlig at se Afrodite nu, for da vi skulle have Athilla stod valget mellem de to:0) Ja har godt nok også hørt at hankatte binder sig mere til os kvinder.
    Flere svar er meget velkomne....

• #6   6. jul 2007 Hej lykke.. Vi har en main coon på samme alder som din også hun og har for 1måned siden fået dumle (hellig birma) hjem, de 2 har efter de første par dage været uadskellige. Temperament mæssigt synes jeg de minder meget om hinanden og passer perfekt sammen, du kan evt tjekke vores fotos...

• #7   6. jul 2007 Hej Helle og Michael
    Ja der kan man se:0) Har jo haft en birmahunkilling sammen med Tinka. Den første uge var der hvæs og kløer, men efter det var de også fuldstændig uadskillige... Dog begyndte Tinka det sidste stykke tid at Athillas sygdom, at tage lidt afstand til hende. Men ja min største frygt er at få en kan som Tinka ikke kan enes med. Generelt er Tinka en meget glad og livlig kat, der er meget nysgerrig overfor andre dyr. Tak for jeres svar, og mange gange tillykke med Dumle, han ser rigtig dejlig ud:0)

• #8   6. jul 2007 lykke:
    hun er ikke parret endnu hehe men satser på det sker meget snart :o)
    de er så småt ved at blive ret gode venner og de har sovet sammen :o)

• #9   6. jul 2007 lykke skulle jeg vælge en kat til hygge og kæl ville jeg vælge en han.

Kommentér på:
Birma han eller hunkilling???

Annonce