{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Opfordring til alle - Tag et ansvar før i skaffer jer kat. {{forumTopicSubject}}

Nu kan det godt være jeg får høvl eller bliver frosset, men jeg er snart lidt lige glad.

Jeg er simpelthed led og ked af at læse alle de indlæg ang katte, killinger og alt det uønsket der sker med disse dyr.

Jeg synes simpelthen at Vi mennesker er for sløset ang. vores dyr. Hvor bliver ansvaret af.

Jeg er træt af at læse " hjælp min kat har fået killinger"

Ja og hvad så... få den dog neutraliseret det koster ikke en formue.

"åh, min kat er gravid selvom den er på p-piller" og hvad så, få den neutraliseret.

Der er så mange katte der smitter hinanden med div. sygdomme... Ja og hvad så: få dem neutraliseret.. Alle sammen før de komme uden dørs. Det kan gøres helt ned til 12 ugers alderen.

Jeg synes simpelhed at det er for dårligt. jeg bliver SÅ ked af det. Det er så synd for både mor, killinger og de hankatte der er syge eller bliver efterladte.

Mig og min kæreste ELSKER det arbejde vi gør for efterladte katte og killinger, og vi har snart reddet MANGE.

Vi har kørt 200km i snestorm for at redde en familie, taget killinger ind selvom vi ikke havde plads til dem..

Pørv nu at Tag jer sammen og tag et ansvar før i skaffer jer kat.

Bliv også testet om i kan tåle katte inden i anskaffer jer dem.. det spare jer for mange bekymringer og tåre... og uønsket aflivninger..

ja det var det jeg havde på hjertet...

Knus fra Sanne og Mine dejlige uldtotter..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfordring til alle - Tag et ansvar før i skaffer jer kat.
  • #2   10. jul 2007 Sådan sanne!

  • #3   10. jul 2007 Gir dig ret ...
    Men dagens største diskussionsemne, er jo ikke afsluttet endnu.....

    1. Vi ved ikke om killingerne var ønskede..
    2. Vi ved ikke om de var syge, de 4 der blev aflivet..

    Så i den givne situation kan man endnu kun gisne om hvad der er sket med killingerne og hvorfor...


  • #4   10. jul 2007 SÅDAN !!!...... Sanne *GG*

  • #5   10. jul 2007 godt sagt SANNE A,DU RAMMER PLET.

  • #6   10. jul 2007 Sådan Sanne... c,")
    Det er hvad der skal siges i den her sag..
    Jeg har selv 4 killinger nu, og er vildt glade for dem. de 3 blev allerede afsat ved fødslen og vi beholder den sisdte sevl.. c,") Og ja, men skal sku tænke sig om inden man anskaffer sig en kat.!
    Godt du kan skabe lidt debat om det...! c,")


  • #7   10. jul 2007 sådan sanne(klapper i hænderne af begejstring)

  • #8   10. jul 2007 JEg kan ikke være mere enig...

    Majse:
    Synes ikke der er nogen grund til at blande den anden sag i denne her - det er ikke sikkert den omhandler den - men at det er generelt... smiley


  • #9   10. jul 2007 Sanne A - nu brugte jeg en sag der har været debatteret hele dagen - hvis den ikke havde været på banen - tror jeg næppe Sanne havde skrevet dette indlæg... - Jeg siger hende skam ikke imod... Så du har vist misfostået min pointe..

  • #10   10. jul 2007 Kan kun støtte din holdning :0)

  • #11   10. jul 2007 Majse :

    Okay


  • #12   10. jul 2007 Bakker dig fuldt ud op...

  • #13   10. jul 2007 enig Sanne A.. og for den sags skyld dyr generelt

  • #14   10. jul 2007 Hvor har jeg dog tit tænkt på det samme , er helt enig med dig

  • #15   10. jul 2007 HØRT

  • #16   10. jul 2007 Helt enig!

    Og folk må også gerne lige kigge på deres liv, inden de tænker på at anskaffe sig et dyr! Hvor mange dyr, også hvalpe og killinger, er ikke til salg p.g.a. ny bolig, nyt job, nyt barn, manglende tid osv. Man er nødt til at tænke langsigtet og ikke kun nu og her! Jeg vil gerne have børn en dag, så jeg går ikke ud og anskaffer mig et dyr, som ikke kan sammen med børn.

    Hvis man ved, at ens liv på en eller anden måde kan komme til at ændre sig, skal man hellere LADE VÆRE med at få et dyr! Og tænk frem for alt på det eventuelle dyr frem for at tænke på sig selv, og ens lyst til at have et lille nuttet dyr derhjemme, som venter trofast, og tager imod een med glæde! Det er dejligt, men ikke fair overfor dyret, hvis man er væk i rigtig mange timer hver dag!

    Og tjek så for Guds skyld også din lejekontrakt inden!

    Ja, jeg skulle også lige have lidt luft... ;o)


  • #17   10. jul 2007 Ja Sanne A
    Det kunne ikke være mere rigtigt..!


  • #18   10. jul 2007 Ja, og vil også gerne tilføje den her.

    Skal du af med din kat fordi du er gået fra kæresten. Jamen hvorfor fik du så den kat? HADER at se folk der er så ligeglade med deres dyr at de sætter bolig før kat. Og er man ikke sikker på at man kan få et sted hvor man må have kat hvis man skulle gå fra kæresten, jamen så skal man bare slet ikke have dyr...

    Samt folks Uvidenhed. Self. får man en masse erfaringer og lærer ting undervejs, men er chokerede over hvor mange mennesker der enten ikke Ved at killinger skal være 8 uger, eller som er ligeglade (og der er mange der ikke ved det, møder tit bekendte som tror de skal være 8 uger, men ingen af de mennesker har dog kat selv). LÆS dog noget om det dyr du skal til at holde dig. Der findes utroligt meget godt og alsidig kattelitteratur for dem der skal til at have kat... Også på bibliotekerne...

    Og OVERVEJ dog din økonomi inden, har du ikke råd til at tage akut til dyrlægen, så skal du nok begynde at spare lidt op inden. Samme gælder generelt for ordenligt mad, vacciner, og neutralisation...

    Men ellers ENIG :o)


  • #19   10. jul 2007 Jeg vil dog lige tilføje at en kat altså sagtens kan få diverse sygdomme selvom den ér vaccineret :o/

  • #20   10. jul 2007 Nat - Jamen så svært kan det da ikke være. Jeg kender da mange steder her i Århus hvor man ¨må holde kat, også på kollegier faktisk. Og så må man da have en back-up plan hvis det er, inden man går hen og får ansvaret for et dyr. Som f.eks. at have nogen som vil tage katten det stykke tid der går inden man får fundet en bolig hvor man kan.
    Eller i yderste nødstilfælde tage katten med, og så søge videre imens.
    Men er man usikker på sin fremtid nogle år frem synes jeg bare ikke man skal gå hen og få kat, gælder som en anden skriver også mht børn...


  • #21   10. jul 2007 Er også meget enig...

    Synes heller ikke at man skal få killinger hvis man ikke er sikker på man kan komme af med dem eller selv beholde dem i stedet for at aflive dem...


  • #22   10. jul 2007 Nat - Hehe, dejligt. .Er glad for at jeg fik mig forklaret :o)


  • #23   10. jul 2007 Jeg vil gerne give jer ret i at man skal tænke sig godt om inden man anskaffer sig dyr.
    Men da der jo gerne er flere personer i en husstand, og også gerne børn, kan det jo ske at katten smutter ud i et upåagtet øjeblik.
    jeg ved godt at holdningen til katte, mange steder er under lavpunktet, men det er ikke sikkert at alle der får uønskede killinger er ligeglade med der katte.

    Jeg ved at jeg nu vil få nogle øretæver, men jeg syntes hel ærlig at i strammer den og skære alle over en kam

    mvh Jeanette


  • #24   10. jul 2007 Sanne a Du har virkelig fat i et godt emne. Bliver også ked når jeg høre om katte/ killinger der skal aflives fordi folk ikke kan ha dem mere. Bliver knust når jeg høre hvor mange raske katte der vært år bliver aflivet, på grund af folk der ikke har tænkt sig ordenligt om.

    Vil så sige, at man jo ikke altid kan bestemme hvad fremtiden bringer... Her mener jeg sygdom, skilsmisse, børn der udvikler allegi og så videre. Man skal passe på ikke at se det hele for sort og hvidt, for der er også situationer, hvor jeg mener det er fair, ikke fair at aflive katten, men at giv den væk.

    Men det er min mening smiley smiley


  • #25   10. jul 2007 jeanette..

    kan kun sige " få katten neutraliseret" det kan ske tidligt i dens levealder, og du undgår sygdomme og evt. killinger eller hvis du har en han kat at den parre til højre og venstre..

    knus


  • #26   10. jul 2007 Helt enig Sanne. smiley

  • #27   10. jul 2007 WOOOOHOOOO

    Sanne du skriver som om du talte ud af min mund..

    SÅDAN

    Annette
    der klapper i vild begejstring...


  • #28   10. jul 2007 helle h

    ja det kan de.. men de undgår at blive parret af katte med aids osv.. på den måde undgår man kønssygdomme...


  • #29   10. jul 2007 Jeg kunne ikke have sagt det bedre, Sanne A! Det var som talt ud af min mund!

  • #30   10. jul 2007 Sanne*^* Virkelig godt sagt og skreven.......

  • #31   10. jul 2007 Helle: Hvis i så ikke kan beholde killingerne selv, har i vel afleveret den til dyreværnet eller ingerskattehjem og ikke aflivet de små stakler....

  • #32   10. jul 2007 Helle: sådan skal det være smiley så gør man i det mindste noget for kattene, kan ikke lide de bare bliver aflivet smiley



  • #33   10. jul 2007 Vil også lige give min mening til kende, er helt enig!! Alt for mange er ligeglade, og det gør så ondt at læse hver gang smiley



  • #34   10. jul 2007 Vores gamle kat fik 4 killinger , vi aflivede de 3, fordi de var vanskabte, men vi skulle altså havde ladet den beholde 2, selvom benene sad helt forkert.

    Iøvrigt skal mine katte ikke neutraliceres, de er indekatte og vi har ingen hankat.


  • #35   11. jul 2007 ville bare sådan ønske at der kom en katte lov ...... der sagde at alle katte der render ude skal være mærket og neutraliseret åhhh ville være skønt så ville alle katte være ønske katte ... hvis alle tog ansvar for deres katte ville katte ha bedre vildkår hmmm når man tager ansvar for alle hunde og der er lov om mærkning om dem hvorfor så ikke katte ???? tjaaaaaaa man kan håbe en dag at folk vågner op men det er nok bare en drøm .... og lad nu vær med at komme med at landmanden ikke kan mærke alle sine katte og neutralisere dem osv osv .....gu kan han så hvor der er en vilje er der en vej

  • #36   11. jul 2007 er helt enig med britta ......................... godt sagt *S*

  • #37   11. jul 2007


    Godt skrevet .. er fuldt ud enig


  • #38   11. jul 2007 jeanette T

    så går jeg udfra du giver p-piller.. hunkatte kan blive urenlige af at få lov at gå i løb hele tiden...

    de kan også udvikle kræft både af p-piller og ikke ved at blive neutraliseret..

    der er mange fordele ved at neutralisere..

    Og Britta.. Da jeg var ny opstartet opdrætter, solgte jeg også mine killinger uden de var neutraliseret.. det gør jeg ikke mere... Er blevet klogere..

    knus


Kommentér på:
Opfordring til alle - Tag et ansvar før i skaffer jer kat.

Annonce