{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.825 visninger | Oprettet:

calicivirus {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået lov til at logge ind for Nadja, da hun ikke kan komme på computeren, så skriver dette her for hende.

En af hendes katte blev indlagt hos dyrlæge i Søndags, og dyrlægen er overbevist om at katten er smittet med ovenstående virus.

Igår skulle Nadja så hente sin kat og have ham med hjem.
Dyrlægen tog ham ud og så at der var lidt snavs på hans pote, så det ville hun lige vaske af. Poten så helt normal ud, der var ingenting at se. Men dag dyrlægen så begyndte at rense poten/benet dukkede et sår op - da dyrlægen så hev lidt op i pelsen så de der var et stort åbent sår. Huden var nærmest ædt op indtil knoglen.

Jeg lovede at spørge fra Nadja om der er nogle af jer, der har oplevet dette med denne sygdom? Jeg har søgt på nettet for hende, men kan ikke finde noget om det, andet end at det er normalt at katten får sår i mundhulen osv som Nadja's kat også har.

En anden ting...på nettet kan jeg læse mig frem til, at katten der er smittet rent faktisk kan smitte et godt stykke tid efter infektionen er indtruffet, men dyrlægen havde sagt at der ikke var nogen risiko for at han kunne smitte hendes andre katte.
Så er noget forvirret...

Er der nogle der ved noget om denne her sygdom og evt selv har erfaringer med den??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  calicivirus
  • #1   12. jul 2007 Hej Nadja her..

    Histiorien er sådan..

    Bastian blev indlagt i søndags med høj feber og skummede ud af munden, da vi så kom til dyrlægen havde han nærmest forbrændinger i munden og det er så blevet til sår på tungen, i ganen og rundt på kinderne, han har ligget i drop fordi han var dehydreret og har samtidig fået pencillin og smertestillen og er blevet fodret med omblødt A/D igennem en sprøjte i munden, det var så meningen at jeg kunne få ham hjem i går fordi han nu var feber fri og spiste selv, men da vi så ham havde ham lidt blodraster osv på den højre forpote og dyrlægen vil så lige vaske den, men da hun tager fat i pelsen kan hun tage hele huden på forpoten af, den var simpelhen blevet ædt op inden fra og havde løsnet sig var knoglen.

    Og jeg ved med sikkerhed at poten ikke fejlede noget i søndags og han er ikke kommet til skade hos dyrlægen, så derfor mente hun at det måtte være pga Calici virusen, men det har jeg bare aldrig hørt om før...

    Derfor bad jeg min veninde Annette om at lave denne tråd for mig.



  • #2   12. jul 2007 Lis nej det kan det ikke være, for det første har han ikke været i nærheden af noget og for det andet ville det jo ikke give høj feber og så ville ætsningerne komme med det samme og ikke i løbet af flere dage..

  • #3   13. jul 2007 Jeg synes mest af alt det lyder som om han har haft en byld, der nu er gået hul på. Poten (og haleroden) er et meget almindeligt sted for bidskader, hvis katten har været i slagsmål. Og bidskader giver meget ofte bylder. Er det en udekat?

    Jeg har aldrig hørt om den slags i forb. med calici. Og bylder kan jo også gøre dem ret syge. Måske er han uheldig at være ramt af begge dele på een gang? For blisterne i munden lyder bestemt som calici.


  • #4   15. jul 2007 Katrine. Han er ikke ude kat, eller dvs de har en voiliere de kan være i men kan ikke komme ud af den.. Han har ikke været oppe og slås med nogen og er heller ikke kommet til skade med poten. Der var intet i vejen med hans pote da han blev indlagt søndag den var helt normal, men der havde han calici virus, min egen dyrlæge mener at der er kommet backterier med ind da der er lagt et vene kateter i forbenet og derfor er det med poten sket. Der har ingen byld været.

  • #5   22. jul 2007 Hejsa
    Jeg ser først indlægget nu - men jeg tænker ikke calisvirus - men eosinophilic granulomacomplex - en sygdom som bla. kommer til udtryk i sår på huden, munden mv.

    Den har 3 specielle kendetegn - men er ofte overset af dyrelæger fordi den mindér meget om calis, herpes, allergisk reaktion, allergi efter loppe bid mv.

    Det er de hvide blodlegmer som reagere meget volsomt - man kan teste for sygdommen når den er i udbrud - dvs. ved skrab på det angrebne sted samt ved blodprøve - de to test skal begge tages.

    Sygdommen kan aldrig fjernes og er muligvis arvelig - men symptomerne kan neddæmpes med pencelin ved udbrud samt hormon behandling hver 3, mdr.

    Ja - blot en tanke...
    anna


Kommentér på:
calicivirus

Annonce