{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Calicivirus
  • #1   14. sep 2008 Ja, der bliver da ikke killinger her, da alle vores er kasteret hankatte. De andre holder vi meget øje med. Jeg har lige tjekket den anden drengs mund han har det også. venter på at min dyrlæge ringer

  • #2   14. sep 2008 min dyrlæge har lige ringet, Jeg skal sætte den anden i behandling også, og så på med dem i næste uge for at se om det er nødvendig at sætte dem på steoider.

  • #3   14. sep 2008 Det hjælper ikke at isolere ham fra de andre for hvis de får det er de allerede smittede nu.. Men bare sørg for at holde godt øje med ham, min ene hankat havde det sidste år, men ingen af de andre blev ramt af det, min fik det så desværre så slemt at han var indlagt i 14 dage med drop. Men han har det altså rigtig godt i dag og har ingen men af det.

  • #4   14. sep 2008 Nu har jeg jo allerede 2 med det, de er 7 mdr gamle. Min dyrlæge mener ikke at de to gamle er særlig udsatte, men skal jo selvfølig holde øje med dem.

  • #5   14. sep 2008 Jeg var ude og besøge en kollega den 5/9 . Hendes kat var syg dog viste hun ikke hvad den fejlede, men kunne godt være calicivirus. jeg tænker på dens symtomer. Så gad vide om jeg selv har taget smitten med hjem. kunne sparke mig selv over at jeg ikke tog nogle forholdsregler da jeg kom hjem. Ville have været oppe se katteudstilling i næste weekend her i kolding, men bare rolig jeg bliver hjemme, vil ikke risikerer at smitte nogle.

  • #6   14. sep 2008 Lis: Hvis du kan huske det mistede jeg jo min lille Felix til FIP. Så jeg bliver bare så bange hvis der er det mindste med mine "børn". Og dette er jo ikke ligefrem en lille ting. Så jeg vil gøre alt hvad der er muligt for at de skal komme sig så hurtig som muligt.

  • #7   16. sep 2008 Er calici den der kan mutere til FIP?

    Jeg har også mistet en kat til FIP - det er skrækkeligt!

    Men du behøver ikke være bange - FIP opstår af et virus, der muterer i den enkelte kat. Herefter er det sandsynligt, at alle dine katte vil have dette virus - det har mine i hvert tilfælde efter, at vi havde en FIP kat i hjemmet - men det er enorm usandsynligt, at det vil muterer til FIP igen.

    FIP optræder kun hos tre til fire procent af alle dyr og det smitter ikke. Det er virusset - som kan mutere - der smitter. Og den SMITTER tilgengæld meget men er harmløs i umuteret form.

    Knus


  • #8   16. sep 2008 Corona er den der kan mutere til FIP.
    Calici er en af de 2 i katteinfluenza - den anden er Herpes


  • #9   16. sep 2008 Lige en lille opdatering på hvordan de har det lige nu. Gandie virker helt frisk han spiser og er legesyg, det eneste der er ved ham lige nu er det røde tandkød og han får ikke længere Metacam. Eddie er lidt mere stille dog vil han også gerne lege men ikke helt så meget som normalt. Han spiser mindre en han plejer men alligevel en del. Han bliver hurtig forpustet når han leger, men virker 100% bedre end i søndags. så jeg er da positiv. Nu får jeg at se hvad dyrlægen siger i morgen.

  • #10   16. sep 2008 Tusind tak:-) Det er ´corona mine har.

    Knus


Kommentér på:
Calicivirus

Annonce