3.764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Katteallergi.. Katteallergi..

Jeg har et lille spørgsmål.. Min kæreste er allergisk overfor katte og som i nok kan se har vi jo 3 af dem.. I øjeblikket bliver Nuuki holdt inde, da hun lige er blevet stereliseret, men det er kun i perioder hun generer Johnny.. Han har taget nogen benadryl, som plejer at hjælpe i et stykke tid, men jeg ville bare syntes det kunne være så dejligt, hvis man kunne få noget der virker hele tiden, så alle 3 katte kan være både inde og ude..
Er der nogen af jer der har bekendtskab med produkter der virker? Enten mod kattens allergen - eller mod Johnnys allergi.. Har engang prøvet med noget shampoo, som skulle fjerne kattens allergen fra pelsen, men det virkede bare overhovedet ikke.. Ved man kan få sprøjter mod katteallergi, men det vil han ikke være med til..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katteallergi..
  • #1   19. jul 2007 Britta: Ja, men lægen foreslår jo bare den sprøjte, som han skal have jævnligt i et halvt år.. Og det vil han ikke være med til.. Til dels fordi han skal til lægen så mange gange, men også fordi han er bange for kanyler og så er behandlingen vist også rimelig dyr..

• #2   19. jul 2007 Daniel og Jannie... Det sagde min læge dengang jeg fik Cazzandra og fik allergi symptomer og jeg så spurgte efter hvad man skulle gøre =( Er glad for jeg ikke lyttede til ham, men symptomerne forsvandt også efter nogle måneder =) Men det er rimeligt flabet bare at sige sådan vil jeg nok mene.

• #3   19. jul 2007 Jamen det er ikke kun hans næse der driller.. Han får også kriller i halsen og øjnene svider og bliver røde.. Har læst at allergenet ligger i kattens hud, det er ikke pelsen, som mange tror.. Derfor burde det shampoo jeg havde købt også have virket, hvilket det bare ikke gjorde.. Men der er ikke noget man kan give katten? Dråber, creme, shampoo eller lignende?

• #4   19. jul 2007 Jeg mener det er kattens spyt eller også er det deres skæl ...

Jeg hævede fuldstændigt op i hovedt og det kløede bare helt vildt den gang og øjne og det hele løb bare. Ret ubehageligt. Jeg proppede bare katten i bad når det var slemt og så støvsugede og gjorde lidt ekstra rent. Det hjalp i hvert fald på symptomerne, men nu var det jo heller ikke allergi jeg havde sagde lægen. Bruger bare KW minkolie shampoo "til alle hunde og katte"..

• #5   19. jul 2007 Nej, men det er jo ligeså meget for kattenes skyld.. De vil så frygtelig gerne være inde sammen med os, men det duer jo bare ikke når han ikke kan tåle dem.. Christina: Ja, mener det er deres skæl smiley Det har også hjulpet da vi kom Nuuki i bad, men det var kun lige indtil hun blev tør igen.. Syntes også det er synd at skulle bade hende hele tiden, det har pelsen jo ikke godt af..

• #6   19. jul 2007 Nej det er ikke en holdbar løsning med det badning der desværre =(

• #7   19. jul 2007 Jeg bruger clarityn, der tages en gang i døgnet. Clarityn fås i håndkøb på apoteket.
    Ulempen ved det er at jeg bliver træt og sløv af medicinen, men da det kun er i pollensæsonen min katteallergi generer mig skal jeg alligevle behandle mod pollenallergi, som clarityn også tager.

Uden for sæsonen bruger jeg benadryl når jeg skal på f.eks. katteudstilling eller besøge hjem med katte jeg ikke er vandt til. Benadryl skal dog tages hver 8. time for at virke optimalt.

Jeg har med tiden opbygget en tolerance over for mine egne katte, og reagerer nu kun på dem når min allergi aktiveres af noget andet.

/Mvh Helle

• #8   19. jul 2007 Jeg er allergisk overfor både spyt og skæl. Jeg har ikke kunne finde noget der virker på mig, men din kæreste kan jo godt være heldig.

• #9   19. jul 2007 Jeg tager en Alnok hver aften året rundt, Alnok er et billigere kopipræparat af Benaday, hvor 1 pille virker 24 timer. I pollensæsonen og når jeg rydder op og virvler støv op (er pollen- og husstøvmideallergiker oveni) bruger jeg udover Alnok en Beconase næsespray to gange i døgnet og Livostin øjendråber også to gange i døgnet.

Jeg bliver ikke træt og sløv af pillerne og har derfor ikke noget problem med at tage dem hver dag hele året.

Og så sørger jeg ellers for at frisere kattene så den løse pels kommer væk, og de to der bliver udstillet kommer jo helt naturligt i bad med jævne mellemrum, så der ryger også lidt pels der ellers kan kilde og irritere voldsomt meget i øjne, næse og svælg.

• #10   19. jul 2007 Tak Gizze... Det tror jeg jeg vil prøve smiley

Kommentér på:
Katteallergi..

Annonce