Katteallergi.. Katteallergi..
Jeg har et lille spørgsmål.. Min kæreste er allergisk overfor katte og som i nok kan se har vi jo 3 af dem.. I øjeblikket bliver Nuuki holdt inde, da hun lige er blevet stereliseret, men det er kun i perioder hun generer Johnny.. Han har taget nogen benadryl, som plejer at hjælpe i et stykke tid, men jeg ville bare syntes det kunne være så dejligt, hvis man kunne få noget der virker hele tiden, så alle 3 katte kan være både inde og ude..
Er der nogen af jer der har bekendtskab med produkter der virker? Enten mod kattens allergen - eller mod Johnnys allergi.. Har engang prøvet med noget shampoo, som skulle fjerne kattens allergen fra pelsen, men det virkede bare overhovedet ikke.. Ved man kan få sprøjter mod katteallergi, men det vil han ikke være med til..
okt 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 18 Svar: 25
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 506
okt 2006
mar 2007
Jeg hævede fuldstændigt op i hovedt og det kløede bare helt vildt den gang og øjne og det hele løb bare. Ret ubehageligt. Jeg proppede bare katten i bad når det var slemt og så støvsugede og gjorde lidt ekstra rent. Det hjalp i hvert fald på symptomerne, men nu var det jo heller ikke allergi jeg havde sagde lægen. Bruger bare KW minkolie shampoo "til alle hunde og katte"..
okt 2006
mar 2007
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
Ulempen ved det er at jeg bliver træt og sløv af medicinen, men da det kun er i pollensæsonen min katteallergi generer mig skal jeg alligevle behandle mod pollenallergi, som clarityn også tager.
Uden for sæsonen bruger jeg benadryl når jeg skal på f.eks. katteudstilling eller besøge hjem med katte jeg ikke er vandt til. Benadryl skal dog tages hver 8. time for at virke optimalt.
Jeg har med tiden opbygget en tolerance over for mine egne katte, og reagerer nu kun på dem når min allergi aktiveres af noget andet.
/Mvh Helle
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 461
Jeg bliver ikke træt og sløv af pillerne og har derfor ikke noget problem med at tage dem hver dag hele året.
Og så sørger jeg ellers for at frisere kattene så den løse pels kommer væk, og de to der bliver udstillet kommer jo helt naturligt i bad med jævne mellemrum, så der ryger også lidt pels der ellers kan kilde og irritere voldsomt meget i øjne, næse og svælg.
okt 2006
Katteallergi..