{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

En eller to katte? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tre år gammel kastreret hankat, Oliver. Han har hos sin tidligere ejer altid været den eneste kat i hjemmet.

Jeg har planer om at købe en lille hankilling som selskab til ham, da jeg synes det kunne være rart for ham at have selskab af en anden kat. Men hvad vil Oliver selv synes? Vil han nødvendigvis synes det er rart at skulle dele hjem med sådan en lille ny, når han altid har været hjemmets eneste kat? Risikerer vi at Oliver vil ændre sig og måske blive mindre kælen?
Vil gerne høre om nogen af jer har erfaringer med at sætte sådan en kat, der altid har været eneste kat i hjemmet, sammen med en killing.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En eller to katte?
  • #1   19. jul 2007 min erfaring er at det er bedst med to katte så de altid har hinandens selskab. og synes ikke de bliver mindrer kærlige men alle katte er jo ikke ens.

• #2   19. jul 2007 sabrina har små mislinger. . - det er også min opfattelse at de har brug for hinandens selskab, men bliver bare lidt i tvivl når nu herren her er vant til at være husets eneste midpunkt. Katte kan ikke blive misundelige på hinanden?

• #3   19. jul 2007 Man hører jo om katte der bare ikke kan sammen :o(

• #4   19. jul 2007 mine to katte er misundelige på hinanden, så det kan de sagsten være men så gælder det bare om at nusse lige meget med dem begge to... og så sørge for at den ene ikke føler sig forsømt og især den gamle da han jo er vant til hele opmærksomheden selv.

men jeg vil også klart sige at to katte ellerflere er bedst så de har hinanden, for vi forstår jo trods alt ikke kattesprog :o)

• #5   19. jul 2007 altså misundelige og misundelige.... man kan ikke kæle den ene uden at den anden mijauw og kommer rendende og vil være med... så der er trængsel i sengen....

• #6   19. jul 2007 Da vi havde mille og ibbe på samme tid, blev ibbe mere sky af det, og mille overtog det hele - på trods af at det var ibbe der var der først.
    men da mille løb væk, har vi ikke set hende siden, og på en måde er jeg glad for det, for nu er ibbe blevet sig selv igen. og hun er lige så kælen som før.
    men nu har vi jo så fået manfred, og ibbe har ikke ændret sig det mindste. vi har taget chancen begge gange, og jeg synes at det er det værd. Det kan både blive positivt eller negativt. det kommer an på hvordan den killing man køber er. Nu var mille en tilløber, og meget sig selv. og ville helst have det hele for sig selv.
    Vi kiggede nøje efter hvordan de killinger var, da vi var nede på als for at kigge. Og vi fandt Manfred. en dejlig lille killing, som var afhængig af andre katte, og ibseline er lidt lige sådan. så vi mente at de passede sammen.
    og det har kun været positivt indtil videre.
    Det eneste der har været er at ibbe lige skulle vise hvem der bestemte, og ellers har der ikke været noget. de sov lige så sødt sammen i nat smiley
    jeg mener at det er chancen værd.

• #7   19. jul 2007 Sabrina: Jeg vil helt klart også råde dig til at få dig en kat mere. Dog ville jeg ikke anbefale dig til at købe en han mere, men en hun, da hankatte tit ikke kan sammen, da de jo fra naturens ånd er rivaler.
    Vores to kattepiger har lige været 14 dage i pasning hos min svigermor, der har en netraliseret hankat på 7 år, som altid har været alene, og han nød det i fulde drag! Så jeg kan kun anbefale det!!

• #8   19. jul 2007 camilla N - Det må vi ta' med smiley Er mere bekymeret for om der skal udvikle sig slagsmål o.lign. Vil ikke risikere at den ene kat bliver fornærmet og eksempelvis gemmer sig under sofaen hele tiden!

• #9   19. jul 2007 Mie-Lykke M - Også når begge hankatte er kastrerede?

• #10   19. jul 2007 du kan jo risikere at de ikke kan sammen og at som du selv nævner kommer slagsmål og lignende. men det er jo ogs et spørgsmål om at føre dem sammen på den rigtige måde....
    der er mange måder at føre dem sammen på, og det er forskelligt hvad der virker bedst, nogle katte er ligeglade og andre skal have længere tilpasning periode.
    man må prøve sig frem.

• #11   19. jul 2007 L ' K & Manfred+Ibbe<3 . Det er præcis det du har oplevet med Ibbe og Mille jeg er bange for at opleve med mine :o( Nu skal mine jo være indekatte, så risikerer ikke at den ene stikker af. Men det er jo lige så slemt hvis den 'gamle' kat bliver deprimeret og gemmer sig, men egentlig helst ville løbe ad h... til.

• #12   19. jul 2007 *Tina M* - godt at høre :o) Vil nemlig helst have hanner, da jeg synes de oftest er mere kælne end damerne.
    Ja, det skal være en killing, er også overbevist om at det vil gøre det hele lettere. Oliver er ret forsigtig, så skal jeg gå efter en 'leder-type'-killing eller en der også er lidt tilbageholdende?

• #13   19. jul 2007 feliway til stikkontakten kan gøre meget... den får katten til at føle sig godt tilpas og det gælder både gamle og unge...

• #14   19. jul 2007 camilla N - okay, det må prøves... Tak :o)

• #15   19. jul 2007 Da jeg fik min kat Bet Ski, for 1 år siden, var min gamle kat, Bølle, 13 år.Der gik ca 3 mdr. før ham og Bet Ski legede og var glade for hinanden.

Bølle er ikke lige så menneske-legesyg som inden vi fik Bet, men han er blevet mere kælen :o)

• #17   19. jul 2007 Mange tak for jeres råd og vejledning smiley

Rart at høre om andres erfaringer....

• #18   20. jul 2007 Tak smiley Jeg må tage chancen og håber at de begge får glæde af hinandens selskab smiley

Kommentér på:
En eller to katte?

Annonce