3.161 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Lopper ! Lopper !
Hjælp vi har fået lopper, og de er i hele lejligheden ..
Er det normalt at lopperne sidder over munden ved knurhårene? - den ene kat har nemlig utrolig mange siddende der...
Begge katte er blevet pulveret med noget der hedder Derisic - noget fik har købt hos dyrelægen, da marsvinet havde lopper, der står der virker mod utøjsmiddel til dyr, men er der nogen herinde der har erfaring med dette?
Og lige det sidste spørgsmål, hvad skal jeg bruger til at gøre resten er lejligheden loppe fra med ?
Mvh Nikoline
0 synes godt om
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 43 Svar: 96
I huset, der kan du gå ned til din dyrlæge, eller dyrhandler og købe noget gift til at sprøjte rundt i huset.
det vi har, der skal det virke i 2 til 4 timer, og der må der ikke være nogle levende væsner i huset..alså dine katte og dig.
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.294
Det viirker oss på kattens sovesteder og i resten af hjemmet....
Så slipper man også for at fylde hjemmet med giftstoffer (nu er det specielt godt for mig når jeg har små børn)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Erfaring med Derrisic, ja det kan du tro
For mange år siden mistede jeg en killing, der var behandlet med det. Den fik lammet åndedrættet og døde af kvælning. Tænk også på, hvor meget og tit en kat vasker sig.
Og hvis du læser på dåsen, står der vel stadig, at det f.eks. ikke må bruges til hårløse minkhvalpe, og at indånding er farlig.
maj 2007
Du kan om natten rundt om i huset stille nogle flade skåle ell. fade med vand og tændte flydelys. Lopperne tiltrækkes af lyset og varmen og drukner (husk at komme et par dråber sulfo i vandet, så vandspejlet brydes).
Du vil blive meget overrasket over resultatet næste morgen.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 12
*Mega*. - har står på dåsen at det hverken er farligt for mennesker eller dyr ... ?
maj 2007
"Bør ikke anvendes til kattekillinger og hunde- og minkhvalpe".
Lidt søgning på Google viste:
"Plantegift kan give Parkinson
Lave niveauer af plantegiften rotenon giver aber Parkinsons sygdom. Det viser en amerikansk undersøgelse offentliggjort i tidsskriftet New Scientist."
"Rotenon har vist sig at kunne inducere symptomer som ligner Parkinsons syge hos rotter (Brennan, 2000)."
Vi ved, at killinger er fødte "ufuldbårne", da hverken deres nyrer eller lever endnu ikke fungerer optimalt, og da et giftstof skal "fanges" i leveren og udskilles via nyrerne, løber jeg ingen risiko. Og der er heller ingen grund til det, da der i dag findes loppemidler, som skulle være tilladte til killinger.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 12
Jeg har før givet en kat (en jeg passede) Frontline Combo Vet, men for mig gir det ikke lige nogen meningen at det kun skal i nakken, hvad så med resten af kroppen?
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 8 Emner: 16 Svar: 236
maj 2007
Den killing, du har behandlet, er forhåbentlig OVER 8 uger gammel?
Lopper !