3.161 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Lopper ! Lopper !

Hjælp vi har fået lopper, og de er i hele lejligheden ..

Er det normalt at lopperne sidder over munden ved knurhårene? - den ene kat har nemlig utrolig mange siddende der...

Begge katte er blevet pulveret med noget der hedder Derisic - noget fik har købt hos dyrelægen, da marsvinet havde lopper, der står der virker mod utøjsmiddel til dyr, men er der nogen herinde der har erfaring med dette?

Og lige det sidste spørgsmål, hvad skal jeg bruger til at gøre resten er lejligheden loppe fra med ?

Mvh Nikoline

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper !
  • #1   29. jul 2007 hej jeg har næsten lige haaft samme problem. vi købte capstar piller.. de dræber alle levende lopper efter ca et kvater.. og så brugte vi advange mod loppe laver og æg... det har virket super godt.. da det jeg bruger normalt ingen effekt havde(frontline vet)
    I huset, der kan du gå ned til din dyrlæge, eller dyrhandler og købe noget gift til at sprøjte rundt i huset.
    det vi har, der skal det virke i 2 til 4 timer, og der må der ikke være nogle levende væsner i huset..alså dine katte og dig.

• #2   29. jul 2007 Jeg har ikke prøvet andet end Frontline COMBO Vet - og det virker fint her....
    Det viirker oss på kattens sovesteder og i resten af hjemmet....
    Så slipper man også for at fylde hjemmet med giftstoffer (nu er det specielt godt for mig når jeg har små børn)

• #3   29. jul 2007 Husk også lige at komme loppemiddel i støvsugerposen, for ellers virker den som en sand udklækningsanstalt for de loppeæg og larver, du har suget op.

Erfaring med Derrisic, ja det kan du tro smiley
    For mange år siden mistede jeg en killing, der var behandlet med det. Den fik lammet åndedrættet og døde af kvælning. Tænk også på, hvor meget og tit en kat vasker sig.
    Og hvis du læser på dåsen, står der vel stadig, at det f.eks. ikke må bruges til hårløse minkhvalpe, og at indånding er farlig.

• #4   29. jul 2007 PS:
    Du kan om natten rundt om i huset stille nogle flade skåle ell. fade med vand og tændte flydelys. Lopperne tiltrækkes af lyset og varmen og drukner (husk at komme et par dråber sulfo i vandet, så vandspejlet brydes).
    Du vil blive meget overrasket over resultatet næste morgen.

• #5   30. jul 2007 Jeg siger mange tak for alle forslagene .. smiley

*Mega*. - har står på dåsen at det hverken er farligt for mennesker eller dyr ... ?

• #6   30. jul 2007 Det er meget muligt, men i en af mine gamle lommebøger fra Den danske Dyrlægeforening står under *Rotenon*, som er giftstoffet i Derrisic:
    "Bør ikke anvendes til kattekillinger og hunde- og minkhvalpe".

Lidt søgning på Google viste:

"Plantegift kan give Parkinson
    Lave niveauer af plantegiften rotenon giver aber Parkinsons sygdom. Det viser en amerikansk undersøgelse offentliggjort i tidsskriftet New Scientist."

"Rotenon har vist sig at kunne inducere symptomer som ligner Parkinsons syge hos rotter (Brennan, 2000)."

Vi ved, at killinger er fødte "ufuldbårne", da hverken deres nyrer eller lever endnu ikke fungerer optimalt, og da et giftstof skal "fanges" i leveren og udskilles via nyrerne, løber jeg ingen risiko. Og der er heller ingen grund til det, da der i dag findes loppemidler, som skulle være tilladte til killinger.

• #7   30. jul 2007 Av av, det lyder jo ikke godt ..

Jeg har før givet en kat (en jeg passede) Frontline Combo Vet, men for mig gir det ikke lige nogen meningen at det kun skal i nakken, hvad så med resten af kroppen?

• #8   30. jul 2007 Det optages i blodet og det er jo det loppene lever af smiley

• #10   30. jul 2007 De der er på katten, skulle dø i løbet af 24 timer, men så kommer der jo nye til, så længe der er æg, larver og pupper i lejligheden.

Den killing, du har behandlet, er forhåbentlig OVER 8 uger gammel?

Kommentér på:
Lopper !

Annonce