10.607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

gør det selv kradsetræ gør det selv kradsetræ

jeg kan huske at der er en bruger herinde som selv har bygget et kradsetræ. Jeg er interesseret i at høre om projektet. Hvad brugte i og hvordan byggede i det. Jeg mener at der endda, at var billeder af jeres projekt. Skriv endelig, da vi har snakket om at bygge et her i sommerferien.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gør det selv kradsetræ
  • #1   9. aug 2007 Har selv et projekt jeg vil lave. Hehe, en af mine venner har det. En rulle fra et gulvtæppe, sådan det svare næsten fra gulv til loft, derefter kokostæppe på det, og så nogle hængsler så det kan sætte på væggen. Det giver katten mulighed for at klatre ordentligt igennem. smiley

• #2   9. aug 2007 Jeg og kæresten har selv lavet vores det ene her hjemme. Dog "bare" en høj søjle, med ligge plads på toppen, og "rampe" ned der fra.

Ved dog godt det ikke er det du tænker på...

• #3   9. aug 2007 Hmm... jeg kunne forestille mig, at de hårde paprør som, Kristina nævner, visse gulvtæpper er rullet op rundt, er perfekte til selve kradsedelen.. Det ville jeg tro, man kunne få, stort set gratis, hvis man henvender sig til en tæppeforretning eller lign.

Kradse-materiale kan evt. være det reb, man bruger til at sætte i kanter + hjørner i huse? Pyntereb?.. aner desværre ikke hvad det hedder.. Og huler + kasser burde være relativt nemme at lave ; Billige rester af plader fra trælasten, laver de former de skal være i, og beklæder med metervarer fra en stof-forretning ^^,

Mht. selve arbejdsplanen.. og udseendet, burde man kunne lure ved et andet kradsetræ i samme stil som det man ønsker ^^,

• #4   9. aug 2007 Og ved henvendelse hos en tæppehandler, kan man somregel få rester af sisal tæppe, som er supergodt til misse-klør. Fik selv 3 m for en tyver. Se det er der jo økonomi i smiley
    Har desuden selv lavet mig en radiatorseng - det er kun fantasien der sætter grænser, tegn det evt på papir først..

• #6   9. aug 2007 Vi havde også snakket om det.
    Også at man skulle være opmærksom på, om de tæpperør er gode nok.. De er jo forholdsvis lette. Skal vi lave et, bliver det også af træ- som det der er linket til...
    Men hvis tæpperør bliver sat fat i væggen, holder det nok:-)

Men super flot- det fra link!!!!!

• #7   9. aug 2007 Har købt et stort, men det holder ikke særlig godt, når man har flere killinger og ungkatte. Plydsen blir slidt og kradse stolperne er af pap. Men ideen er der, så til efterår skifter jeg stolperne ud til træ og beklæder dem m sisal tæppe, men så det kan skiftes når det er slidt. Plydsen, blir også skiftet ud med alkatar, det kan de ikke ødelægge. Har et stykke på prøve på min sofa. Og er der een som skulle tisse på det, trænger det ikke igennem, det er lige til at tørre af. Alle pletter kan fjernes. Jeg polstre selv om vinteren, så det kan jeg selv lave. Fåes i næsten alle farver.

• #8   9. aug 2007 Alkatar, kan kun købes ved dem som er møbelpolstere. Det er noget af det stærkeste man kan få, og meget rengøringsvenligt. Har det selv på en stol. Hår hænger ikke fast på det, så kunne tænke mig det på sofaen også, specielt hvor kattene er. Man tester alle stoftyper til møbler inden det blir solgt. Eks. slidstyrken på alkatar er 50000, på bomuld måske 20000. Disse tal, er hvormange gange der kører en genstan henover stoffet inden der går hul på det via slid.

• #9   9. aug 2007 Hvis du vil have det på et katte møbel, kan det limes på med en speciel lim, når det er tørt kan du ikke rive det af, så skal det skæres af. Bruger vi også når vi polstere.
    Kan spørge min lærer, hvad lim og alkatar kst pr meter. Kan ikke lige huske det.

• #10   9. aug 2007 Det er syntetisk stof, som er overfladebehandlet, så der ikke trænger væske igennem

• #11   10. aug 2007 jeg tænker lige på hvad man bruger til at sætte de reb katten kradser på, fast på stammen. lim?

• #12   10. aug 2007 Hej Sofie B.
    Mange af de købte er limet, men det holder ikke godt nok.
    Vi har før skruet det fast med en smal træliste. Når kattene hvæsser klør, undgår de helst trælisten, da de ikke rigtig kan få fat der.Jeg bruger altid sisaltæppe og det skal være det m en art gummi på bagsiden. Pris i jylland pr m2 ca 99, kr Der er meget tyk og lidt stift, du kan mærke det er kvalitet, som er beregnet til gulve m stor slid.

Kommentér på:
gør det selv kradsetræ

Annonce