1.309 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

S B
S B
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 50

Det værste er ved at ske....Snøft Det værste er ved at ske....Snøft

Min store dejlige perser synger på sidste vers...Snøft
Han har siden han var et halvt år været syg med hans nyrer grundet det skide whiskas foder.
Han blev meget syg da han var 6 månder og det varede til han var lidt over 1 år, hvor jeg rendte ind og ud hos dyrlægen.
Whiskas maden er simpelthen skadeligt for nogen dyr og da min gamle perser blev 17 år og kun blev fodret med whiskas troede jeg ikke der var nogen problemer i det.
Han fik så speciel kost som han skulle leve på, men her det sidste år har jeg været mange gange til dyrlægen fordi det står skidt til med ham igen.
For 3 måneder siden var han indlagt i næsten 14 dage hos dyrlægen og har så fået taget blodprøve af han hver måned, så jeg kan være sikker på at han ikke lider.
Jeg var henne med ham igen i dag, fordi han har kastet op de sidste par dage og det ser sgu ikke for godt ud.

Jeg talte med dyrlægen om det og han ved, at mine dyr er mine børn og taler vi aflivning begynder jeg at tude.
Jeg bragte det selv på bane, fordi jeg netop ikke ønsker han skal lide, og jeg var bange for at jeg ville trække det for langt ud da jeg nok ville være for forblændet til at sige stop.
Men min dyrlæge sagde, at han nok skulle sige til mig hvornår nok er nok, men at jeg nok skal begynde at forberede mig snart.
Min kat er kun 8 ½år og han er sgu lige så betydningsfuld for mig som min hund.

Puhhhh det er godt nok svært, at sætte sig selv op til at man snart skal sige farvel til sit elskede dyr.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det værste er ved at ske....Snøft
  • #1   24. aug 2007 Det fortalte dyrlægen mig dengang, at ikke alle katte kan tåle whiskas fordi der er meget et eller andet i som jeg ikke kan huske.

• #2   24. aug 2007 det er virkelig synd for diig og din lille misser, min mosters kat fik kræft af whiskas. Mistede min lille norske skov kat for snart et år siden men savner ham sq stadig han var blevet 2 år den 8 september men han blev kørt ned snøft. men du skriver bare hvis du har brug for det.

• #3   25. aug 2007 Ej stakkels dig S B !?! Jeg føler med dig!! Min kat blev aflivet for nogle måneder siden af kræft i hele maveregionen & alle organer indvendigt smiley

• #4   25. aug 2007 Puha føler med dig og din kat. Har elv prøvet det med en kat der kun blev to år. En hellig birma der havde meget sjælden lever sygdom og kræft vidst nok i nyrene. Den blev obduceret da de gerne ville se hvad det var helt nøjagtig med dens lever. Det var kun en sygdom som dyrlægen hidtil havde læst om.

Angående whiskas, det vidst jeg godt nok ikke og det lyder da uhyggeligt. Min maincoon fik da den var killing sådan en af de der små poser vådkost whiskas hver dag, som sådan en lækkerbidsken og det har jeg så fortsat med at give hende. Men vil da prøve noget andet så hvis det er noget farligt noget. Eller er det kun tørkosten. Kan absolut ikke tage den daglige lækkerbidsken fra hende, da det er dagens højdepunkt for hende, men hun er bestemt ikke kræsen, så hun ville sikkerk syntes lige godt om andre former for vådkost.
    Nu er det jo sådan at hun jo kun får lille portion, så derfor det er de små poser, da der er lige lovligt meget i en dåse og ved ikke lige hvor længe en åben dåse kan holde i køleskab, så derfor har det været de små poser. Det er kun hende der får det whiskas, da min hankat, birmaen er frygtelig kræsen og ikke gider have sådan noget. :o)

• #5   26. aug 2007 Årh nej dog, det lille pus, hvor er det dog synd for jer... Føler virkelig med jer...

• #6   26. aug 2007 Kamilla (mille)S
    Whiskas er ikke godt foder, men jeg tror nu ikke på, at det er værre end alt andet discount-foder, man kan købe i supermarkeder. Jeg tror at grunden til at Whiskas er så udskældt og ofte får skyld for at være det værste af det værste er, at det er så opreklameret.

Hvis din kat får et godt basistørfoder, så tror jeg nu ikke at du tager livet af hende ved at give en pose whiskas i ny og næ. Mine katte får også lidt dåsewhiskas - dog ikke dagligt. Hvis du fortsat vil give hende noget lækkert og sundt vådfoder hver dag, så prøv at erstatte nogle af whiskasposerne med hjemmelavet missemad, fx kogt fisk eller kogt kylling - server kogevandet med. Hvis hun så bliver helt vild med det, så kan du jo fryse det ned i portioner og efterhånden skippe whiskas helt.

• #7   27. aug 2007 ja tak for rådet :o)
    Og nej hun lever ikke af whiskas, men får '' normal'' misse foder til daglig.

• #8   27. aug 2007 Stakkels dig, føler med jer måtte og for nogle måneder siden sige farvel til min elskede Bamse, synd for jer poteknus jeg jer sender......

Kommentér på:
Det værste er ved at ske....Snøft

Annonce