{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Vådkost {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg er bare nysgerrig omkring vådkost. Jeg synes det er imponerende svært at gennemskue de forskellige mærker smiley

Jeg har prøvet at søge inde på forum for tænker jeg ikke er den første der spørger, men seneste oplæg er fra 2014. Det er lidt lang tid siden smiley

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvad for noget vådkost i foretrækker, og hvorfor smiley

Tak for hjælpen på forhånd


Kommentarer på:  Vådkost
  • #1   28. okt 2018 Jeg bruger Royal canin moderate urinary til den ene, alene af den grund at han ikke tåler andet. Han får primært tørfoder, men en gang om ugen får han det som snack.

    De to andre får også Royal canin, den ene mod hårboller og den anden Maine coon. De får samme tørfoder som den første, men fordi vådfoderet er så dyrt i den udgave, må de to andre "nøjes" med de andre udgaver. De brokker sig nu heller ikke smiley


  • #2   28. okt 2018 Vådkost er så vigtigt for katten ( hvis den ikke får råt) at et hvilket som helst mærke er bedre end ingen vådkost!
    Vådkost ligger tættere på kattens naturlige kost med omkring 80% væske, og er i mine øjne ikke en godbid, men en nødvendighed.
    Hvis du kan finde vådfoder hvor der står kød på førstepladserne og det ikke indeholder sukker, så er det bedst.
    Mine får vådkost 3 gange om dagen, det bliver ca 300g til deling mellem mine 2 tandløse drenge.
    Jeg skifter meget mellem mærkerne, men uanset mærkerne vil mine kun have med kylling og fisk, og sovs ikke gel,,, nu og da er der noget de ikke vil have, men næste ude vil de pludseligt godt,,, jeg har normalt 4-5 forskellige mærker hjemme, og holder øje med tilbud, men køber også de lækre typer hvor du både kan dufte og så hvad der er i, helt klart det mine drenge fortrækker, hvis de ikke får det 3 gange om dagen, så bliver de træt af det, så skift og køb både fuldfoder og tilskudsfoder, se på kvaliteten, og du må også kikke på din pengepung.
    Mine får det lækre ca en gang om dagen, en mellem vare en gang om dagen, og hvis jeg kan få fat i den blå topik ( den eneste de vil have) fra Aldi, så får de den en gang om dagen.
    Jeg foretrækker kornfrit, men det er ikke altid muligt, for mine vil helst have paté, eller meget findelt kød.


  • #3   28. okt 2018 Tja, mine lever nu fint uden vådfoder. Det er først indenfor de sidste par måneder de er begyndt på det. De trives fint på tørfoder, så det fortsætter de med.

  • #4   28. okt 2018 Vores katte elsker deres vådfoder. De får 400 g hver morgen og det samme hver aften, til deling. De spiser lige knap op, så det passer vist meget fint.
    Vores Obelix har haft tendens til urinsten og fik derfor i flere år specialkost. Pludselig kunne han ikke tåle den kost mere og vi begyndte at give vådfoder. Efter de begyndte at få det har han ikke haft problemer med urinsten.
    Vores katte foretrækker: Feline porta 21, bozita, og cosma. Alle disse køber jeg på zooplus.


  • #5   28. okt 2018 Ja netop urinveje og nyre trives bedst med vådfoder.
    Og ja mange katte overlever på tørkost, nogle er måske udekatte, så fanger de jo selv kød, nogle er indekatte, men en kat bliver først syg, når 75% af nyrerne er ødelagt, så kan de pludseligt ikke kompencere mere, og så kan det gå stærkt ned ad bakke.


  • #6   28. okt 2018 Mine får ikke vådfoder men rå mad smiley Men forældres katte kan godt lide en masse vådfoder, det vigtigere er at det primært består af rigtig kød smiley
    Nogle favoritmærker er:
    MAC’s
    GranataPet
    Bozita
    Catz Finefood
    Feringa
    Grau
    Animonda Carny
    Terra Faelis
    Wahre Liebe


  • #7   28. okt 2018 med 12 katte med hver sin mening så bliver der købt rigtig meget forskelligt

    men her er nogle af dem
    bozita
    cosma natur
    sheba
    goument
    MAC´s
    felix
    whiskas
    miamor
    my start
    + andre hvis det frister smiley

    mine får cosma natur om morgen
    og så får dem som har lyst til det, lidt forskelligt om dagen.
    kl 21 får de så aftensmad bestående af vådfoder - virkelig et spændende syn med 12-15 skåle over alt på gulvet...
    de har så tørkost stående 24/7


    profilbillede
  • #8   28. okt 2018 Jeg har mistet en kat til akut nyresvigt. Hun spiste ikke vådfoder. Det er ikke spor sjovt. Så jeg foretrækker helt klart katte, der spiser vådfoder.

    Hvilket vådfoder jeg foretrækker - alt andet end Royal Canin og lignende produkter, der indeholder sukker.

    Men spørger du mine katte, så får de Lux portionsposer, Cosma, Topic og Bozita i sovs. smiley


  • #9   29. okt 2018 Her i huset er det Gourmet Perle, Sheba Fresh and Fine og Porta 21.
    Så har jeg været så heldig at få noget gratis Whiskas og det kan min kat udenfor godt lide.

    Alle katte får tørkost ved siden af.


  • #10   30. okt 2018 Er der nogen af jer der har erfaring med applaws?

  • #11   30. okt 2018 Ja det køber jeg jævnlig, noget ryger hurtigt andet er de knapt så vilde med, og det er en god kvalitet med godt med kød.

  • #12   30. okt 2018 Mille:
    Yep! Jeg troede, at mine katte ville elske det, men de slog alle i bakgear smiley Katte er bare forskellige smiley


  • #13   6. nov 2018 Det BEDSTE er TOPIC fra Aldi, ingen tvivl der og til sølle 5-6kr. Selv de meste erfarene er enig her. Køber du orijen i tørfoder, behøver du ikke give den vådfoder... Råt oksekød eller daggamle kyllinger (ikke koges) kan også anbefales.
    Men husk, at hælde lidt vand i vådfoderet, da de ikke er så gode til at drikke efter det.
    Mvh. Mig og mizzerne ??


  • #14   7. nov 2018 Jeg kan absolut IKKE anbefale at spare vådfoderet væk !!!

    Vådfoder indeholder ca. 80% vædske.
    Kattens naturlige byttedyr omkring 70% vædske.
    Tørfoder omkring 7% vædske.

    Tørfoder er noget af det mest unaturlige, man kan give sin kat, og det kaldes også den stille dræber. Kattene drikker ikke ret meget vædske, da de er vant til at få det gennem deres bytte. Får de så tørfoder, får de langt fra nok vædske indenbords i løbet af en dag.

    Derfor har rigtig mange katte problemer med urinveje og nyrer. Manglende vædske kan føre til akut nyresvigt !!! Been there done that. Jeg havde en, der ikke kunne lide vådfoder, og hende mistede vi alt for tidligt.


  • #15   7. nov 2018 Som Susanne siger: spar ikke på vådkosten, og brug endelig ikke Orijen som undskyldning for ikke at give vådfoder!
    Selvom Orijen er med letoptagelige animalske proteiner, så har det den fejl, at det er tørkost!!! Og de kan belaste nyrene fordi der ikke er væske, og protein skal der bruges kræfter på at omsætte og rense i kroppen, og det er altså nyrene som skal arbejde, og det kan belaste dem, hvis katten ikke indtager nok væske, og katte som ikke får råt eller vådt, er som regel i kronisk væskeunderskud, det er ikke en god kombi med Orijen!
    Jeg bruger selv Orijen som størstedelen af mit tørkost, og blander kun fordi jeg før, har haft problemer med af få Orijen hjem, men jeg giver altså mine drenge vådfoder 3 gange om dagen, hele året, og gerne ekstra når det er meget varmt.


  • #16   7. nov 2018 altså vedr topic fra aldi
    så er mine kattte IKKE enige. jeg må gerne spise det selv
    og ved at der er andre som har katte som siger det samme
    det vigtigste er jo at katten faktisk gider at spise det mad man giver dem smiley


  • #17   7. nov 2018 Mine katte spiser bestemt heller ikke alt. Derfor er der to retter morgen og to retter aften at vælge imellem. smiley

  • #18   7. nov 2018 Susanne:
    Er det en gourmet-restaurant??? smiley smiley smiley


  • #19   7. nov 2018 2 retter er da ingenting
    mine får vel 6-10 forskellige slags til aften

    de får cosma natur tun til morgen. nogen af kattene spiser dog ikke fisk så de får vådfoder
    og så får de katte som vil have det vådfoder i løbet af dagen
    og så til aften kommer der 15 skåle på gulvet med forskellige slags vådfoder i. hver sin smag jo smiley

    så har man de kræsne som KUN vil have 1 slags mad - mogen/middag/aften...

    og så er der jo tørkost 24/7


  • #20   7. nov 2018 Yup 4 forskellige slags dagligt. Og jeg har afprøvet lidt af hvert, men det er de samme 4 retter, vi ender på. smiley

  • #21   7. nov 2018 sjovt at katte er så "nemme" at foder på.

    hørte engang en som havde en kat som KUN ville have en bestemt slags whiskas vådfoder. det kunne hun slet ikke forstå. for vi andre vil jo ikke nøjes med frikadeller hver dag..
    men kattene er ligeglad. bare de får hvad de vil have smiley


Kommentér på:
Vådkost

Annonce