891 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hjælp - krig mod lopperne!! Hjælp - krig mod lopperne!!

Hjælp! Har I ikke nogen ideer?

Min kæreste har fået en sød lille hittekilling, men den har ikke bare lopper - nej den er virkelig en sæk lopper!!
Vi (især mig) har nu loppestik overalt! På bare et døgn har jeg fået 15-20 nye stik og det er så ulideligt!!

Behandlingen indtil videre: vi startede med advantage i nakken, som blev gentaget efter en uge. Vaskede sengetøj inkl. dyner osv, gjorde rent og dampeede seng og sofa, dog uden at slippe af med lopperne.
De sidste 3 dage har vi givet Capstar og endnu engang vasket sengetøj og dampet seng/sofa, men jeg har stadig fået nye stik.
Min egen kat derhjemme har jeg selvfølgelig også givet en kur Advantage og mærker intet til lopper hjemme hos mig selv.
- Nu aner jeg ikke mine levende råd!!
Er der nogen derude der har nogen ideer?
Eller er der ikke gået nok tid til at behandlingen virker - vi er på tredje uge.

Mvh Beritt

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - krig mod lopperne!!
  • #1   29. okt 2018 Man må ALDRIG give en kat Advantage to gange på en uge. Man risikerer at slå katten ihjel !!!

Der skal minimum gå 3 uger mellem behandlingerne og gerne 4.

Man kan kun behandle omgivelserne, støvsuge hyppigt og smide posen ud bagefter. Dyrenes sovepuder kan smides en tur i fryseren. Og ellers hedder det tålmodighed, da loppeæg kan ligge længe i omgivelserne.

• #2   29. okt 2018 Nej gud var ikke klar over det kunne blive katastrofalt! Der står ellers på pakken, at man ved slemme angreb kan behandle dobbelt og ellers efter minimum en uge!
    Tak for oplysningen det sætter jeg pris på!

• #4   29. okt 2018 Det er ikke nok at dampe seng og sofa. Husk gulve, kradsetræ, kattens egen hule/seng alt hvor kattens færdes. Skal gentages 14 dage efter.

• #5   29. okt 2018 Takker smiley
    Det vil jeg få købt her når jeg alligevel skal købe.
    Vi har skam været i gang med moppen smiley men jeg vil sørge for, at lillemissens tæppe og kradstræ også får en!

• #6   29. okt 2018 jeg har også prøvet at være invaderede af lopper.
    men ud over loppekur så dampede jeg ALT i huset i en uge hver dag. alt fra gulvet, tæpper, møbler/senge, kattekurve mm fik en tur hver dag.
    og det hjalp

noget andet som virker godt hos mig er en god støvsuger. har købt en devel fra zooplus - den vender næsten gulvet. den er god til at holde bestanden af lopper nede
    jeg tør nemlig ikke at bruge loppemidel til huset.

• #7   29. okt 2018 Har prøvet det 1 gang hvor det var så slemt, så det lugtede af jern!!!
    Foruden loppebehandling og daglig støvesugning, sprøjtede jeg hjemmet med Ardap - giftigt stads der ganske vist er købt i DK, men der er kun tysk brugsanvisning på.

Det hjalp, men det tog nok ½ år inden jeg var dem kvit.
    God jagt smiley

• #8   29. okt 2018 Min kæreste får noget at se til med al den rengøring :p??

Puh 1/2 år, det er godt nok lang tid!!!
    Man kunne jo fristes til at gemme sig derhjemme smiley men kan jo ikke undvære ham ret længe af gangen ????

Men jeg takker Jer alle for Jeres tid og gode råd ????

• #9   30. okt 2018 umiddelbart lyder det dog til at I bor et sted hvor der tidligere har boet dyr - med lopper

vi købte den ejendom vi har nu, for 4 år siden. vi havde ingen lopper. men bare 14 dage efter vi flyttede ind havde vi lige pludselig et hav af dem. og det var virkelig ET HELT HAV
    det viste sig at den tidligere ejere - ikke dem vi købte huset af, men det før havde haft en del dyr. og sådan nogle p.. lopper kan leve i gulv/gulvtæpper i rigtig mange år, faktisk op til 25 år
    vi fik dog styr på det. men det er træls

• #11   18. nov 2018 jeg har været hoppet på den med noget naturligt som skulle virke med lopper
    og tror mig den holder bare ikke

kan se at det ene produkt som Mikkel henviser til, er et jeg har prøvet uden at det virker
    har også prøvet nogle andre som hellere ikke virker

og med 12 katte - og har haft op til 19 - så kræver det virkelig at det virker.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #12   19. nov 2018 Det er da klart at Mikkel N anbefaler det loppe produkt, det ham selv der har hjemmesiden. smiley

• #13   19. nov 2018 nå ja så er man klar over det smiley

Kommentér på:
Hjælp - krig mod lopperne!!

Annonce