Hjælp - krig mod lopperne!! Hjælp - krig mod lopperne!!
Hjælp! Har I ikke nogen ideer?
Min kæreste har fået en sød lille hittekilling, men den har ikke bare lopper - nej den er virkelig en sæk lopper!!
Vi (især mig) har nu loppestik overalt! På bare et døgn har jeg fået 15-20 nye stik og det er så ulideligt!!
Behandlingen indtil videre: vi startede med advantage i nakken, som blev gentaget efter en uge. Vaskede sengetøj inkl. dyner osv, gjorde rent og dampeede seng og sofa, dog uden at slippe af med lopperne.
De sidste 3 dage har vi givet Capstar og endnu engang vasket sengetøj og dampet seng/sofa, men jeg har stadig fået nye stik.
Min egen kat derhjemme har jeg selvfølgelig også givet en kur Advantage og mærker intet til lopper hjemme hos mig selv.
- Nu aner jeg ikke mine levende råd!!
Er der nogen derude der har nogen ideer?
Eller er der ikke gået nok tid til at behandlingen virker - vi er på tredje uge.
Mvh Beritt
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 810 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.358
Der skal minimum gå 3 uger mellem behandlingerne og gerne 4.
Man kan kun behandle omgivelserne, støvsuge hyppigt og smide posen ud bagefter. Dyrenes sovepuder kan smides en tur i fryseren. Og ellers hedder det tålmodighed, da loppeæg kan ligge længe i omgivelserne.
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 3
Tak for oplysningen det sætter jeg pris på!
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 277 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 23 Svar: 375
okt 2018
Det vil jeg få købt her når jeg alligevel skal købe.
Vi har skam været i gang med moppen
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
men ud over loppekur så dampede jeg ALT i huset i en uge hver dag. alt fra gulvet, tæpper, møbler/senge, kattekurve mm fik en tur hver dag.
og det hjalp
noget andet som virker godt hos mig er en god støvsuger. har købt en devel fra zooplus - den vender næsten gulvet. den er god til at holde bestanden af lopper nede
jeg tør nemlig ikke at bruge loppemidel til huset.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
Foruden loppebehandling og daglig støvesugning, sprøjtede jeg hjemmet med Ardap - giftigt stads der ganske vist er købt i DK, men der er kun tysk brugsanvisning på.
Det hjalp, men det tog nok ½ år inden jeg var dem kvit.
God jagt
okt 2018
Puh 1/2 år, det er godt nok lang tid!!!
Man kunne jo fristes til at gemme sig derhjemme
Men jeg takker Jer alle for Jeres tid og gode råd ????
jul 2008
vi købte den ejendom vi har nu, for 4 år siden. vi havde ingen lopper. men bare 14 dage efter vi flyttede ind havde vi lige pludselig et hav af dem. og det var virkelig ET HELT HAV
det viste sig at den tidligere ejere - ikke dem vi købte huset af, men det før havde haft en del dyr. og sådan nogle p.. lopper kan leve i gulv/gulvtæpper i rigtig mange år, faktisk op til 25 år
vi fik dog styr på det. men det er træls
jul 2008
og tror mig den holder bare ikke
kan se at det ene produkt som Mikkel henviser til, er et jeg har prøvet uden at det virker
har også prøvet nogle andre som hellere ikke virker
og med 12 katte - og har haft op til 19 - så kræver det virkelig at det virker.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
jul 2008
Hjælp - krig mod lopperne!!