{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Det er nemt at have kat... {{forumTopicSubject}}

Ja da! Den kræver slet ikke så meget som en hund - og dog.
Her er "en hel almindelig dag på kontoret":

7.00 uret ringer og jeg overvejer at stå op- meeen.. 7.45 - ud af fjerene for s****!!!
1) Freddie skal ud at besørge - og lukkes ind 2 minutter senere...
2)4 fodringer - 4 forskellige steder - den gamle knark på terrassen skal lige strække ben - og lunte ind i en dejlig varm stue... finder lidt legetøj og skal lokkes ud med mad... kan tage op til 10 minutter...
3)Kattebakker tømmes!

Kommer hjem fra arbejde:
Det stinker af en blanding af ikke spist vådfoder og lort - terrassekatten render ind mellem benene, Freddie suser ud - max 5 minutter...
3 stk. står klar til mad - Elvis skal have det han ikke må få når Freddie er inde og Lucas - jaeh.. tørkost tak, halsmassage og lidt vådkost.
Freddie beder om at komme ind - og tømmer straks en skål for at gå ud igen.....
Elvis stjæler lige Lucas' rester...
Kattebakke tømmes hvis der er noget at komme efter...
YES! Kaffe!!! - not! For Elvis sidder klar til at slikke smørret af brødet...
Så er der aftensmad - Freddie er nu inde under store protester...
Elvis sidder klar, han sidder på bordkanten, for han ved godt han ikke må, men hvis der nu er bacon, kotelet, kylling eller andet godt, så skal han lige have 1 bid - kun 1!
Fodringstid - nåh ja, skåle skal vaskes af og der er en del....
Pt. skal min trofaste vogter have Metacam til bisserne - spiser det med velbehag, men det kræver jo at han er inde - og så er det lidt svært at få ham ud igen smiley
3 katte får vådkost i 2 rum, når døren lukkes op, så er der fri tyveri.
Man planter sig på sofaen med Elvis helt oppe i hovedet, for nu er der ostemad...... Freddie fylder den anden ende, så benene må enten stikke ud eller smækkes op på bordet.
Lucas sover på en stol.
RO!
Indtil der er Nyheder på TV2! Så er der natmad til den store guldmedalje - selvf. fordelt i 2 rum..... herefter tømning af kattebakke og så kan man være heldig at få lov til at gå i seng - ALENE!

Man skal gå tur med hunden ja, men hvad er mest tidskrævende???
smiley :D smiley
Håber at I fik et smil på læben smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er nemt at have kat...
  • #1   1. nov 2018 God beskrivelse af en hverdag med kat smiley
    Jeg vil hellere være katte slave, end at have hund, ja jeg går meget i dagligdagen, så der ville det være godt med selskab smiley men jeg tømmer 1000 gange hellere kattebakker, end samle varm smattet hundelort op smiley


  • #2   1. nov 2018 kender det ALT for godt smiley

    hvis jeg ikke lige skal i dialyse så foregår det sådan...
    fra kl er omkring 5 om morgen så begynder de første katte at være vågen. det er især de to unge hunkatte. så vil de under dynen for så 2 min efter at vil ud igen
    sådan foregår det hver morgen ind til vi står op
    når vi så endelig er stået op så skal kattene have morgen mad - oftes når jeg ikke engang at få nattøjet af... de stakkels katte har jo ikke fået mad siden i går aftes.. dette foregår også overalt i huset. nogle af kattene foretrækker at spise udenfor, andre indenfor og så er der dem vi skal tigge og be om at spise. de ender oftes med at få deres mad med på badeværelset - det må være gulvvarmen som trækker. men her er 12 talerkner som skal finde deres ejere, og de skal jo så også samles ind igen. sjovt nok kan man aldrig finde alle 12, selvom at det måske bare er 10 min siden de fik dem. så det er altid sjovt at forsøge at finde dem alle.
    når man så er færdig med at spise, så starter de først med at tigge vådfoder. man er jo lige ved at død
    efter hestene er kommet ud, så skal jeg lige have lidt morgenmad.
    når det er overstået så skal der renses kattebakker. 8 styks af slagsen.
    når man starter med den første, så er det lige så sikkert at Fie skal bruge den som den første. en ren bakke er jo bare lige sagen når man er hunkat.
    så den første bakke ender man oftes med at rense 3-4 gange inden man kan gå videre til bakke nr 2.
    når man endelig er færdig med den 8. bakke ja så kan man starte forfra....
    hvis kattene ikke lige går i bakken, så bliver der leget. så alt i mens vi forsøger at gøre rent så skal vi lige være let på tå når der kommer to vilde vildheste forbi
    når huset så ligner et rent hus, som lugter af rengøring, så er vi nået til middag, og der er middagsmad. her er kattene selvfølgelig også med. de er jo igen ved at død af sult.
    bagefter er det altså lige en times tid hvor vi lige slapper af..
    hvis i altså ikke bliver løbet ned af kattene. for nu er de nemlig klar til at lege. og hvis de ikke lige gider at lege så snupper de vores plads i sofaen...
    på et tidspunkt i løbet af eftermiddagen bliver her faktisk ret roligt.
    men når vi så skal i gang med aftensmaden - her har vi været igennem bakkerne igen. det er vel 2-3 besøg efter middag.. - så skal vi igen igennem en tur hvor man skal være danser for at overleve det at lave mad i et køkken med 12 katte. der er nogle af kattene som gerne vil smage inden maden er færdiglavet. nogen som fx Kida tager gerne selv før vi andre. hun elsker frosnet kød - ikke at spise men bare for at stjæle
    det er også her at kattene kommer ind fra løbegården, især nu hvor det bliver tidligt mørkt. og det kan være ret så spændende. for har et par stykker som overhovedet ikke gider at komme ind. så hvis man er heldig så skal man finde en lommelygte for at finde de sidste katte
    efter aftensmad så skal der renses bakker igen. og så skal der findes vådfoder så det er klar til når de skal have deres mad
    de får altid deres vådfoder kl 21. her skal man så rende rundt i hele huset. for der skal være mad i køkkenet og så skal der være noget ovenpå til Pyrus.
    så går resten af aften ellers med bare at hygge med misserne. og skilde dem af når de er uvenner...
    når vi så skal i seng, så skal stuen tømmes for katte. det er altid sjovt at se hvor mange man glemmer.. især Krumme er god til at forsvinde ind under sofaerne, og så er det ikke altid at man opdager det.. men bare rolig jeg opdager det når vi kommer på 1 sal, og så må man ned og åbne ind til stuen. hvis man er heldig så sidder katten og venter ved døren. ellers skal man så i gang med at lede igen
    når flokken så endelig er kommet ud, så skal der uddeles godbidder. den ene vil have en slags, de to andre vil have noget andet, og den 3 vil have noget 3..
    så ender man på 1.sal, her skal der udleveres godbidder - nogle 4. slags
    nåå ja så skal der igen renses bakker...
    og så er det sengetid. hvis man ellers kan få en lille bette plads i sin egen seng. har somregle 3-5 katte med i seng

    og så kan folk ikke forstå hvorfor man er trælt smiley


  • #3   2. nov 2018 Sikke et harem du har til at beskæftige dig Anja smiley
    Det eneste der er helligt her er min seng! Jeg vil have nattero, men.... Skulle jeg imod forventning på toilettet kl. meget tidligt, ja så er Lucas sulten igen.....
    Så er der en vis risiko for at jeg er gnaven og at han må gå slukøret tilbage til den stol han nu kom fra smiley


  • #5   2. nov 2018 Altså... nu har jeg prøvet at have begge dele, og jeg vil mene at kat er "lettere" på mange måder. Du kan gå fra den i længere tid end en hund, fordi den bare "gør" i sin bakke. Du kan stille mad frem til den og den har til hele dagen, mere eller mindre. Den skal ikke gåes tur med.

    Det eneste jeg ser som forskellen er, at katten konstant vil have selskab. I hvert fald min kat. Min hund havde det godt, bare den måtte ligge for mine fødder, mens katten helst vil sidde ovenpå mit tastatur xD


  • #6   2. nov 2018 brækning...jo tak. det havde jeg helt glemt
    fik lige afprøvet det i går. havde købt nye kattegræs, og omgående skulle de lige kværne en masse, for så et stykke tid efter , brække sig over alt..

    jeg må jo kunne lide at gøre rent
    godt jeg er på førtidspension. godt nok er jeg i dialyse 3 gange om ugen, men her overtager min mor min tjans. planen er dog at jeg skal have dialysen hjem, så kan jeg selv overtage misserne igen helt


  • #7   2. nov 2018 Gud ja - opkast!
    Rigtigt godt når det sker på en spisebordsstol og løber ned ad stolebenene for at ende med endnu en plet på gulvet....
    Anja: Min mor blev "renset" 6 nætter i ugen, det var ikke så hårdt for kroppen som "rigtig dialyse". Kunne da være fedt med et næsten normalt liv smiley


  • #8   2. nov 2018 "normal" er også et ord vi bruger meget ude i hjemmehæmoafdelingen.
    bare det at man kan leve bare lidt normalt så er vi glade


Kommentér på:
Det er nemt at have kat...

Annonce