{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Hunkat neutralisering eller p-piller? {{forumTopicSubject}}

Hej kattemennesker.

Jeg har jo fået en lille hunkat. Hun er jo stadig en bette en på 4 måneder, men jeg tænker lidt på hvad jeg skal gøre når hun bliver lidt ældre og kommer i løbetid. Så jeg har lige et par spørgsmål til jer.

Nu er min hankat jo kastreret fordi jeg har læst at de kan blive meget besværlige hvis de er kønsmodne og strinter alle vegne, men hvordan er det egentlig med hunkatte? Bliver de også besværlige på samme måde?

Og hvor tit kommer en hunkat egentlig i løbetid?

Er det nødvendigt at sterilisere hende, når de begge er indekatte og min hankat er kastrat?

Og kan det betale sig at give hende p-piller istedet, eller er det for dyrt i længden?

Håber nogen af jer kan give mig nogle gode råd.

MVH Mille

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunkat neutralisering eller p-piller?
  • #1   10. sep 2007 Er din hankat Kastrat behøver du bare at lade hende være som hun er..
    men altid en god ide at steliresere hvis at du alligevel ikke vil have killinger på hende..

• #2   10. sep 2007 Skal hun ikke have killinger,så få hende neutralliseret.Ikkke en go ide,at udsætte løbetider med P-piller i længere tid.Det er også synd,at hun skal rende rundt og komme i løb efter løb.

Du kan sagtens opleve en hunkat strinte.Har selv en og det er godt nok rigtig *træls*.Heldigvis lugter det ikkke,men...........

• #3   10. sep 2007 ikkke=ikke ...mit tastatur stammer vist lidt i aften *GG*

• #4   10. sep 2007 Jeg har ikke planer om at hun skal have killinger - godt nok er hendes stamtavle lavet sådan at jeg kan få den åbnet hvis jeg betaler et ekstra beløb til opdrætteren - men jeg kan ikke forestille mig at jeg ville gå i gang med at opdrætte, der er så meget man skal sætte sig ind i og økonomien skal jo være til det.

Desuden mener min kæreste at 2 katte vist er rigeligt! *G*

• #5   10. sep 2007 Jeg vil prøve at vende den om og spørge

Hvorfor udsætte hende for den stress det kan være at være i løbetid, når du kan forhindre det med et lille indgreb ;-))
    Hvorfor satse på, at hun ikke kommer til at urinmarkere, når det kan forhindres med et lille indgreb ;-))
    Og tro mig - urinmarkering er yderst træls, når katten bestemmer sig for, at det skal gøres midt om natten - hen over det frugt, brød eller mad man skal have med dagen efter :((

jeg vil ligesom de andre sige, få hende steriliseret, så er du og hende ovre disse bekymringer ;-)))

• #6   10. sep 2007 hvis du ikke vil have killinger med hende, er det en god ide at sterrelisere hende, inden hendes første løb, de kan hurtigt ændre adfærd når de først har været i deres første løb.

• #7   10. sep 2007 Flador Photo - Nej hun gør da ej.. Selvom hankatten ikke kan lave killinger på hende, er det da ikke nogen grund til at hun skal gennem hormon-hysteri som det er for mange hunkatte..

En anden oplysning er at mange hunkatte ikke spiser ret meget/ordentligt når de er i løbetid.. Dvs de taber sig ved gentagende løbetider..

Vil også klart anbefale neutralisering, og nu er det desværre ikke alle dyrlæger der gør det, men 4 mdr er en fin alder at neutralisere hende i :o)
    Pøj pøj med det, og skriv genre hvad du bestemmer dig for.. :o)

• #9   11. sep 2007 det kommer helt an på om du kan holde ud at høre på en kat der står og hyler op af et vindue for at kalde på hankatte..i længden vil det være bedst af neutralisere hende og det billigste

• #10   11. sep 2007 Ja.. Og ved en neutralisering risikerer man ikke at hunkatten evt. udvikler kraft eller komplikationer (ikke alle hunkatte kan tåle pillerne) som kan give dyre dyrlægeregniner, hvis man ser på det rent pengemæssigt. Og sorger hvis man ser på det følelsesmæssigt..

Helene - Hvad mener du med til det dobbelte? :o)
    Jeg gav da 190-200 kr eller sådan noget for piller til et år?

• #12   11. sep 2007 Hmm.. Okay.. Synes jeg gav mere.. Kan dog tage fejl.. Og nu er der jo også forskellige mærker :o)

• #14   11. sep 2007 Der er også Promon.
    Mine er dog også Pertelux. Og kan godt være jeg husker forkert at det i virkelig heden er 90-100 kr jeg har givet for dem :o)

• #17   11. sep 2007 Marianne - helt enig..

• #19   12. sep 2007 Helene - Heh, så har vi slået det fast :oD

Kommentér på:
Hunkat neutralisering eller p-piller?

Annonce