{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Mange killinger {{forumTopicSubject}}

Nu hvor silke har fået 8 killinger, vil jeg gerne spørge om nogle ting.

Hvordan hjælper jeg hende bedst, med at føde de små, så hun ikke ender med at være skind og ben ? Hun har haft adgang til killinge foder siden juni måned.

Det næste spørgsmål er med fremtidsudsigt.

Hvis nu hun EVT: skal have killinger igen. hvor stor er chancerne for at disse også bliver baglæns født ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange killinger
  • #1   25. sep 2007 Tak for hurtig svar. Så vil jeg skynde mig til byen efter kattemælk.

    Det er rart at høre, for en sæde fødsel er hård, men lad os nu se, der en mindst et år til det evt. bliver aktuelt


  • #3   25. sep 2007 Så har jeg fået købt katte mælk, men de er nu ikke vilde med det. Det er speielt den sorte pige, jeg er mest bekymret for. Hun er ikke så stor og hun har meget svært ved at komme til dievorterne for de ande.

    Silke er jo meget glad for tun, men det må hun jo kke få for tit.
    Hvad er ekstra godt at forkæle hende med ?


  • #4   26. sep 2007 Jeg ville ikke støttefodre killingerne, men sørge for, at missemor får et optimalt killingefoder, MEGET gerne dåsemad, f.eks. PD (ikke AD).

    Flydende KMR-mælk er godt som støttefoder til killinger, men de har nu mest gavn af det, hvis det går gennem missemor først. Så giv hende det også.

    Du har nok lagt mærke til, at missemor altid spiser, lige før hun dier sine killinger, så sørg for, hun hele tiden har adgang til foder.

    Netdyredoktor skriver - og det er også min erfaring - at ca. 50% af killingefødsler er sædefødsler, og at det skulle være uden problemer.

    Skulle en killing smutte ud og ind med rumpen først under en fødsel, kan man med en tør klud holde fast i dens RYGSKIND, endelig ikke hale eller lemmer, og i næste ve trække forsigtigt skråt nedad.


  • #5   26. sep 2007 Tak allesammen for den gode hjælp.
    Den sort killing var temlig slatten da den kom til verden, men min datter fik liv i den, Så den har fået lidt mælke erstatning, men nu ser det d til at den er ved at kunne tilkæmpe sig sin plads ved mælkebaren.
    De andre killinger vil ikke have det.
    Vi har nu altid forkælet Silke, men nu gør vi det bare endnu mere.


Kommentér på:
Mange killinger

Annonce