{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Ny kat- Gamle kat trist :-( {{forumTopicSubject}}

Det er måske lidt tidligt at synes det går skidt, men nu har vi haft vores nye kat i 5 dage, han er rigtig sød, men også lidt bestemt.

Vores gamle kat er 1 1/2 år og den nye er 4 år.

Men jeg har simpelthen så dårlig samvittighed overfor den gamle, han har været den mest hengivne kælne og spíndende kat, nu er han bange og usikker og spinder slet ikke mere.

Den nye kan ikke lide ham, hvilket resulterer i at den gamle bliver jaget rundt, angrebet og hvæst og hylet af.

Den gamle bliver enormt bange og har ændret sig meget, han virker rigtig trist. Samtidig er han nysgerrig overfor den nye, så han er rigtig dygtig.

Jeg ved godt katte skal have tid til at vænne sig til hinanden men puha det er ikke sjovt at se, han er bare så trist nu, selvom han får lige så meget opmærksomhed hvis ikke mere.

Den nye er meget selvsikker og virker som om han ejer det hele på trods af at han er kommet ind på nyt territorie, han overtaager den gamles liggepladser, og jeg er bare bange for de aldrig finder sammen, sådan som det var ment.

Hvad gør man? Feliway er prøvet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat- Gamle kat trist :-(
  • #1   3. okt 2007 Åh,. jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
    Er de begge neutraliserede? Ellers er det jo klart at anbefale dig.


  • #2   3. okt 2007 Rolig nu,5 dage er altså ingenting....Ting tager tid og jo ældre kattene er ved sammenføringen,jo længere tid tager det.
    Det kan sagtens tage fra 1-8 uger eller mere,før nye katte acceptere hinanden,men oftest tager det ikke så lang tid,2-4 uger plejer at være meget normalt.


  • #3   3. okt 2007 Ja, det er de.

    Jeg ved godt man skal give dem tid, men den nye er bare så selvsikker og dominerende at den gamle ændrer sig til en trist kat.



  • #4   3. okt 2007 Jeg ved godt 5 dage ikke er meget, problemet er lidt at den gamle overhovedet ikke forsvarer sig, men lader sig bosse rundt af den nye.

    Ja, jeg har det bare skidt over at se min ellers så dejlige kat ændre sig til det modsatte.


  • #5   3. okt 2007 Hej, tak men har læst det og meget andet om sammenføring. Alle tingene er prøvet og gjort smiley

    Det er bare underligt at den nye er så selvsikker og prøver at overtage alle den gamles ting og steder, og den gamle lader sig bosse rundt og slår ikke igen.

    Han er rigtig trist, bare ikke sjovt at se.


  • #6   3. okt 2007 Det ved jeg ikke om den er, den nye er så selvsikker at jeg fik råd om at det var en god idé allerede at sammenføre dem- Feliway er prøvet og har umiddelbart ingen effekt.

    Alle tricks fra ovenstående tekst er prøvet, og når de f.eks. snuser til hinanden imellem dørene vil de bare gerne mødes, ingen sure miner. Den nye kalder ligefrem. Men når de mødes bryder helvedet løs hvis de kommer for tæt.

    Åh ja, det er bare trist at se den gamle lade sig dominere.


  • #7   3. okt 2007 Jeg vil lige give mit besyv med her. Jeg fik en ny kat i påsken, troede virkelig på at min nye kat ville blive rigtig gode venner med min anden kat, Max. Men den nye kat var gravid, og efter 4 uger fik hun sin killing, som nu er 21 uger, og det er først i den sidste måned at Max er ved at blive sit gamle jeg... jeg har også virkelig haft det hårdt, det er virkelig svært at se sin dejlige kat flygte udenfor fordi han ikke kan med de nye katte... Men nu er alt 85% godt, men det tager tid, og alt er stadig ikke fryd og gammen. Tror du skal give det tid... Selvom det er mega svært smiley

  • Simone O
    Simone O Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Katte: 4 Svar: 6
    #8   18. aug 2013 det sker desværre nogen gange at hvis den gamle kat ikk viser hvor skabet skal stå, bliver den nye meget modig, især hvis den nye er voksen.. en killing havde været meget lettere.

    jeg har Diva og Fizzen fx.. Fizzen var her først, men Diva er som i navnet en Diva. hun var 1 næsten 2 år og Fizzen ca 6 mdr, der..
    hun er meget magt gal og det tog meget lang tid og vi troede faktisk ikke de ville kunne være i samme rum.. men nu kan de.. men de kan stadig ha deres magtkampe og har sku blande mig nogen gange for at stoppe Diva. da Fizzen typisk stikker af når det bliver for meget. men så synes diva først det er sjovt..
    heldigvis er Diva blevet lidt sødere nu hvor hun har killinger men bliver nok det samme lige så snart killingerne er flyttet hjemme fra. :).. men sådan er det jo..


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #9   18. aug 2013 Hej Simone

    smiley Det er næsten en 6 års gammel tråd du har fundet der. ..:-)


  • Simone O
    Simone O Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Katte: 4 Svar: 6
    #10   19. aug 2013 hov undskyld smiley havde jeg ikke set smiley

  • Bettina V
    Bettina V Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #11   21. aug 2016 Hvordan står det til idag? Jeg har nogenlunde samme problem ?

Kommentér på:
Ny kat- Gamle kat trist :-(

Annonce