795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fremmed kat kommet hos mig i et år snart Fremmed kat kommet hos mig i et år snart

Hej. Jeg har i sommers fodret pindsvin i min have. Dette trak relativt hurtigt en hankat til som kom og spiste hver dag. Jeg eftersøgte efter noget tid ejeren på katten, hvorefter en sød dame henvendte sig. Hun havde ikke set den i 2 år, og troede den var kørt ned for længe siden. Hun kom og hentede ham, og jeg anbefalede hende at holde ham inde i et par uger. Hun fortalte at dette ikke var muligt, da han var en stald kat. Hun var også i tvivl om han havde lyst til at være ved hende længere. Hun havde vidst 3-4 andre stald katte, som hvad jeg forstod, jager ham væk. Rigtig nok stod han hjemme ved mig dagen efter igen. Han sover pt. I vores redskabsskur hver nat, og sidder ofte og kigger ind til os. Har efterhånden ret ond af ham, da han ikke har et sted hvor han trives. Nogle ideer til hvad jeg kan gøre? Jeg kan ikke beholde ham da jeg selv har 2 katte som ikke kommer ud, udover vores gårdhave som er indhegnet til dem. Han skulle efter sigende være omkring 8 år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremmed kat kommet hos mig i et år snart
  • #2   28. dec 2018 Nu har han jo spist sammen med pindsvinene alligevel, så hvorfor ikke bare fortsætte? Men som Lotte skriver, så skal han have et tørt sted med læ og så følger der selvf. dyrlæge med hvis der skønnes behov for dette.

Hvis ikke han er kastreret, så få det gjort, du får en god hankat ud af det og måske en der kan holde andre fremmede på afstand.

Nedenfor ser du min terrassevogter. Han er ret effektiv men også glad ved en stol et par timer om dagen, men så må det også være nok smiley Jeg vågnede ved at han var ved at fordrive en stor killing tidlig i morges, han skal jo lave noget for føden smiley

profilbillede
  • #3   28. dec 2018 I kan måske sætte en kattelem i jeres redskabs skur som kun han kan gå ind af. Måske kan i alliere jer med den oprindelige ejer, så i ikke står med alle udgifterne til dyrlæge mm. Det er vel bedre end at være hjemløs når han nu bruger det i forvejen.

• #4   28. dec 2018 Måske kunne i prøve at tage ham ind, efter at han er tjekket hos dyrlægen, fikset og det hele. Mange katte der har levet livet som rene udekatte, ville elske en mere beskyttet tilværelse.

Ellers må i får ham aflivet.

• #5   28. dec 2018 Lotte og husk vildkattene:
    Han har mulighed for læ i vores skur hvor han opholder sig det meste af dagen nu, og han får også lidt at spise, da jeg ikke kan nænne andet når han ingen steder har at gå hen. Føler bare ikke det er holdbart i længden, da han savner selskab.

Britt og Susanne:
    Han savner virkelig selskab, og sidder ofte bare at kigger ind til os, som om han gerne vil ind. Føler derfor ikke at det er en holdbar løsning at han skal gå derude alene. Tænker heller ikke dyreinternat er værdigt, hvis han har levet et udeliv i 8 år. Jeg har ikke lyst til at begynde og eksperimentere med en sammenførsel med mine katte. De er i forvejen ikke begejstrede for ham, og tvivler på at en kat som har levet ude hele livet, vil trives med at blive indekat fra dag til anden. Det optimale ville i min optik være en person uden andre katte, som kunne overtage ham i nærområdet, men ved heller ikke om jeg bare kan tillade mig at finde et hjem, når han jo egentlig har et i forvejen.

• #6   28. dec 2018 En kat der ikke er mærket, tilhører den der fodrer den, så hvorfor skulle du ikke kunne det?

• #7   28. dec 2018 Det ville da være super, hvis du ellers kan finde et sted til ham. Det er et hårdt liv ikke at have et hjem, så er han rask er det jo hans redning. Her har en beboer lige måtte aflive en på kun ca 8 til 10 år der gemte sig i et skab . Han kunne ikke reddes og var meget syg. Jo før katten kommer til dyrlæge og får et hjem jo bedre er det. Og et skur er selvfølgelig ikke optimalt i længden. Jeg fatter så heller ikke hans oprindelige ejer kan nænne at sende ham ud i sådan et liv.

• #8   28. dec 2018 jeg har flere gange nu taget sådanne katte ind og de har alle været godt tilfredse med vores løbegård
    ja man skal lige sørger for at få dem neu inden. og så skal der lige gå 2-3 uger sådan at de ikke lugter af hankat.
    og så er et bare at gå igang med at sætte dem sammen. stille og roligt. bedste måde er at sætte ny kat ind i transportkasse og så sæt den på gulvet, og lad de andre snuse til den. når de ikke gider det mere så lukker man så ny kat ud. vigtigst er bare at man selv er totalt rolig

Krumme flyttede også bare ind. han er smidt af i vores nabolag. han holdt meget til ved vores løbegård. og da han gik ude i ca 1 mdr inden vi fik ham kasteraret, ja så havde kattene mødt hinaden via løbegården - uden at de kunne komme til skade. så han flyttede bare ind

har haft to store hankatte som har været på den anden side af 5 år, og de har begge fået samme tur. og begge elskede at sidde i løbegården om aftenen. uden de skulle slås for deres område.

så mit råd vil helt sikker være at tage ham ind
    ALTSÅ hvis du selv er interessert i ham
    ja dine andre katte kan pt ikke lide ham. men han er sikkert fetil.det vil helt sikkert hjælpe når han har været hos dyrlægen.

• #9   28. dec 2018 her er Rødmis. han fik 10 gode år i sikkerhed.
    har aldrig mødt så taknemlig kat som ham.

profilbillede
Kommentér på:
Fremmed kat kommet hos mig i et år snart

Annonce