Fremmed kat kommet hos mig i et år snart Fremmed kat kommet hos mig i et år snart
Hej. Jeg har i sommers fodret pindsvin i min have. Dette trak relativt hurtigt en hankat til som kom og spiste hver dag. Jeg eftersøgte efter noget tid ejeren på katten, hvorefter en sød dame henvendte sig. Hun havde ikke set den i 2 år, og troede den var kørt ned for længe siden. Hun kom og hentede ham, og jeg anbefalede hende at holde ham inde i et par uger. Hun fortalte at dette ikke var muligt, da han var en stald kat. Hun var også i tvivl om han havde lyst til at være ved hende længere. Hun havde vidst 3-4 andre stald katte, som hvad jeg forstod, jager ham væk. Rigtig nok stod han hjemme ved mig dagen efter igen. Han sover pt. I vores redskabsskur hver nat, og sidder ofte og kigger ind til os. Har efterhånden ret ond af ham, da han ikke har et sted hvor han trives. Nogle ideer til hvad jeg kan gøre? Jeg kan ikke beholde ham da jeg selv har 2 katte som ikke kommer ud, udover vores gårdhave som er indhegnet til dem. Han skulle efter sigende være omkring 8 år.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.282
Hvis ikke han er kastreret, så få det gjort, du får en god hankat ud af det og måske en der kan holde andre fremmede på afstand.
Nedenfor ser du min terrassevogter. Han er ret effektiv men også glad ved en stol et par timer om dagen, men så må det også være nok
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.737
Ellers må i får ham aflivet.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 16 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 39
Han har mulighed for læ i vores skur hvor han opholder sig det meste af dagen nu, og han får også lidt at spise, da jeg ikke kan nænne andet når han ingen steder har at gå hen. Føler bare ikke det er holdbart i længden, da han savner selskab.
Britt og Susanne:
Han savner virkelig selskab, og sidder ofte bare at kigger ind til os, som om han gerne vil ind. Føler derfor ikke at det er en holdbar løsning at han skal gå derude alene. Tænker heller ikke dyreinternat er værdigt, hvis han har levet et udeliv i 8 år. Jeg har ikke lyst til at begynde og eksperimentere med en sammenførsel med mine katte. De er i forvejen ikke begejstrede for ham, og tvivler på at en kat som har levet ude hele livet, vil trives med at blive indekat fra dag til anden. Det optimale ville i min optik være en person uden andre katte, som kunne overtage ham i nærområdet, men ved heller ikke om jeg bare kan tillade mig at finde et hjem, når han jo egentlig har et i forvejen.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.737
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
ja man skal lige sørger for at få dem neu inden. og så skal der lige gå 2-3 uger sådan at de ikke lugter af hankat.
og så er et bare at gå igang med at sætte dem sammen. stille og roligt. bedste måde er at sætte ny kat ind i transportkasse og så sæt den på gulvet, og lad de andre snuse til den. når de ikke gider det mere så lukker man så ny kat ud. vigtigst er bare at man selv er totalt rolig
Krumme flyttede også bare ind. han er smidt af i vores nabolag. han holdt meget til ved vores løbegård. og da han gik ude i ca 1 mdr inden vi fik ham kasteraret, ja så havde kattene mødt hinaden via løbegården - uden at de kunne komme til skade. så han flyttede bare ind
har haft to store hankatte som har været på den anden side af 5 år, og de har begge fået samme tur. og begge elskede at sidde i løbegården om aftenen. uden de skulle slås for deres område.
så mit råd vil helt sikker være at tage ham ind
ALTSÅ hvis du selv er interessert i ham
ja dine andre katte kan pt ikke lide ham. men han er sikkert fetil.det vil helt sikkert hjælpe når han har været hos dyrlægen.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
har aldrig mødt så taknemlig kat som ham.
Fremmed kat kommet hos mig i et år snart