{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

hvorfor har I valgt "jeres" race? {{forumTopicSubject}}

hvorfor har du valgt at få den race du nu har?

Og ville du gøre noget anerledes hvis du skulle gøre get om

jeg har pt huskatte - 12 forskellige
men overvejer dog at få en racekat.

endelig har det bare været fordi jeg har taget imod tilløbere, og så var det oftes dem som kom ind på kv.
men kan endelig godt lide at der er lidt gang i dem. de må gerne være lidt "vilde".
ulempen er dog at man endelig aldrig ved hvilket temperman katten får. man kender ikke dens forfædere.

endelig tror jeg ikke at jeg ville lave noget om
det er sjovt at have en racekat - har haft siameser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor har I valgt "jeres" race?
  • #1   8. jan 2019 Min "race" huskatten har jeg valgt netop fordi de ikke er "finpudset" Dermed mener jeg at du kan pege på dem og sige: Dén der er en rigtig skødekat, dén der kræver meget aktivitet osv.
    Hvis jeg skulle gøre det om?
    Det tror jeg aldrig vil ske. Jeg elsker at de har hver deres hel egne særheder smiley

    Hvis jeg SKULLE vælge en race, så ville det nok blive en siameser, den gamle race.


  • #2   8. jan 2019 Min mand ville have en stor kat. Jeg sværgede til de semi-langhår. Så efter en del udstillinger som besøgende, blev vi enige om, at Maine Coonen passede bedst til os.

    Iøvrigt kan man også med Maine Coon pege og sige, den der er mest kælen, den der er mest rolig, den der har ADHD, og den der........... smiley Selvom det er en race, og der er visse fællestræk, så er de stadig individualister. smiley

    Nej, jeg ville ikke gøre noget om. Skulle der være noget, så skulle det være, at jeg var blevet registreret opdrætter meget meget før.


  • #3   8. jan 2019 To huskatte og en norsk skovkat. Hver især med deres egen unikke personlighed. Dog er skovkatten lynende intelligent og kræver vores opmærksomhed. De andre er mere nøjsomme og kan sagtens nøjes med at ligge og putte, hvor han SKAL nusses. Bliver han ikke det, så miaver han og viser tydeligt hvor utilfreds han er. Regner med at skulle øve lidt tricks når det bliver lidt varmere og vi kan komme ud, for han elsker det.

    Så fremadrettet bliver set kun norsk skovkat, ikke fordi jeg ikke knuselsker huskattene, men netop pga. Intelligensen og kravet om tilstedeværelse. Lidt hundeagtige, men uden alle de besværlige og tidskrævende dagligdagsting.
    Vi har snakket om at skulle opdrætte en dag, men først når pladsen er til det.


  • #4   8. jan 2019 Norske Skovkatte er vildt glade for selskab af samme race. Mine 3 lå altid og puttede med hinanden. smiley

  • #5   8. jan 2019 Jeg valgte Bengal fordi jeg synes de var smukke, spændende og intelligente.
    Katte er født med individuelle personligheder smiley mine to er et godt eksempel, Akio er en rigtig abekat, meget dominerende og snaksalig. Han skal altid følge med i hvad jeg laver og hader lukkede døre, han er ret hundeagtig. Mens Luna er tilbageholden og forsigtig med sin egen specielle væremåde. Hun er utrolig bundet til mig og går mig i hælene, har hele tiden styr på hvor jeg er. Hun er ikke til kæl men ynder at være under dyne og tæppe tæt på mig.
    Jeg ville nok ikke ændre på hvad jeg valgte smiley I fremtiden har jeg dog et ønske om en Toyger XD


  • #6   8. jan 2019 Vores nabo har en, de søger hinanden når de er udenfor, men tør alligevel ikke helt sige hej smiley

  • #7   8. jan 2019 Og ellers klarer han sig helt fint med huskatten - som vist ikke altid er lige tilfreds smiley

    profilbillede
  • #8   8. jan 2019 en transportkasse
    1 siameser og 2 husmisser smiley

    siameser elsker selskab smiley


    profilbillede
  • #9   8. jan 2019 En gang Orientaler - aldrig mere Orientaler. smiley

  • #10   8. jan 2019 sådan har jeg desværre det også....

  • #11   8. jan 2019 Jeg tror bare, at vi var uheldige med vores, men det har nu gjort en del ved min interesse for racen. smiley

  • #12   8. jan 2019 min blev 12-13 år. købte ham som 8 mdr som fetil. fik ham neu lige efter men han strintede, lige til han blev aflivet i sommer. dog noget værre i det sidste ½ år
    og DET orker jeg ikke engang til...
    de er søde og flotte men så stopper det der


  • #13   8. jan 2019 HVIS jeg skulle have en Orientaler igen, så blev det en hunkat og kun en - ikke to. Og katten måtte ikke være over 4,5 måneder gammel.

  • #14   8. jan 2019 Jeg har haft 3 forskellige racer, og elsker dem alle og nyder deres forskellighed, jo alle katte er forskellige, men der er træk som går igen ved dem af samme race.
    Main coon var egentlig den race jeg ville have, men jeg syntes de var lidt for store til mig, når de skulle i boksen og ned fra første sal, ( begge mine piger havde MCOer) jeg fandt så ud af, at en jeg kendte, havde Hellig Birma x2, og jeg besøgte hende en del gange, før jeg var sikker på, at det var den race jeg ville have, i sind er de nu temmelig anderledes end MCO, mere temperamentsfulde, og da jeg senere fik en MCO lod han sig totalt dominere af en lille bimse, der vejede det halve af ham.
    Min Kurilian bobtail kalder jeg for sjovt 1/2 MCO smiley han ligner rigtigt meget de MCOer jeg har kendt, af sind, men kun det smiley og det er stadig bimsen som får lov til, at bestemme, ind til Røde Syntes NU ER DET NOK smiley
    Jeg har altid drømt om en orintaler, eller en rex, men hvergang har jeg valgt den fra, på grund af det jeg kan tilbyde, ikke passer til dem,,, dem jeg har passer til mit aktivitet, og min lille lejlighed og mini have,,, men skulle jeg have en kat igen, så ville jeg have en korthåret, måske kuril ? Dem har min yngste datter 2 af, og de er lige så skønne som Røde, og nemme at holde, selvom Røde har en fantastisk pels, som ikke kræver ret meget.


  • #15   8. jan 2019 Så et billed i en bog i 1973 af den tyrkisk van og blev helt forelsket i racen. Først i 1996 fik jeg min første tyrkisk van kat.
    Så hos opdrætteren 2 utrolig kærlig og sociale hvide tyrkisk angora. i 1998 fik vi vores første tyrkiske angora.
    Første tyrkisk angora kuld 1. september 2002. Første tyrkisk van kuld 15. juli 2005
    Blev opdrætter af begge racer og har udstillet siden 1998 og sluttede 2013 på World Show i Aalborg.
    Foto: A kuld tyrkisk angora.


    profilbillede
  • #16   8. jan 2019 Jeg valgte Ragdoll af flere grunde.

    Jeg forelskede mig i helligbirmaens udseende, men de sælges ikke som alene-katte som var det jeg skulle have. Bare mig og min ene kat.

    Så jeg begyndte at kigge mig om efter en race der kunne minde om i udseende.
    Her fandt jeg den smukke Ragdoll. Efterhånden som jeg så begyndte at læse om racen forelskede jeg mig bare endnu mere i dem.
    De er nemme at have med ud af huset hvis de vænnes til det.
    De er super søde og angriber ikke.
    De har næsten ingen pelspleje.
    De er bløde som kaninpels.
    De har et meget lavt energi-niveau.
    De egner sig kun som indekatte.
    De er bløde i deres krop som en kludedukke.
    De følger dig hver gang du bevæger dig.
    De står troligt ved døren når man kommer hjem.
    De elsker at putte.


    Ja jeg kunne nok blive ved. Jeg ville aldrig gøre det om. Min næste kat bliver helt sikkert også en Ragdoll smiley


    profilbillede
  • #17   8. jan 2019 Har valgt British Shorthair på grund af det rolige temperament, som bliver betegnet som “laid back” på flere opdrætteres sider. Tinka på snart 9 mdr. lever op til beskrivelsen, hun er slet ikke sky og bliver heller ikke bange for pludselige lyde. Hun bruger aldrig klør, når hun leger med os - heller ikke når hun ikke gider os, så skubber hun bare hånden væk med bløde poter smiley
    Hun er en kærlig kat, der miawer højlydt når hun vågner, for så at komme på kæletur, og hun følger interesseret med i alt, hvad der foregår i hjemmet. Er selvfølgelig legesyg - er en stor killing - og hun bruger gerne sit legetøj og sine kradsetræer, og skal kun mindes lidt om, at det ikke er sofaen, der skal kradses i. Hun er faktisk lærenem.
    Forstår at du kan være bange for, at en kat af denne race bliver for tyk, men alle katte hos den opdrætter vi købte fra var meget flotte og ingen for tykke. Det man måske tager fejl af er, at pelsen vokser næsten vinkelret ud fra kroppen pga. den tykke underpels - i hvert fald fra hals/nakke og kinder, og derfor kan katte af denne race se ud som om de er for tykke, men jeg synes nu bare en British Shorthair ligner en lille bamse smiley
    Jeg valgte også denne race fordi den ikke kræver meget pelspleje. Det klarer hun fint selv. Jeg børster udelukkende for at hjælpe hende af med de løse hår, og dem er der ikke mange af her i januar smiley


  • #18   8. jan 2019 ... og så er hun jo sød at se på, min British Shorthair Tinka smiley

    profilbillede
  • #19   9. jan 2019 En her på gaden har opdrættet Ragdoll, og hendes kælekat er ude-/indekat. Selvom jeg ikke forstår, at hun tør.

  • #20   9. jan 2019 Susanne:
    Mon hun så er registeret opdrætter?
    For alle dem jeg har mødt der sælges Ragdolls ikke til fritløb, netop fordi de ikke har nogen som helst kampinstinkter i sig fordi de hele deres eksistens er opdrættet til indekatte og udstillingskatte.

    Men nej forstår ikke man tør. Chancen for at den kan forsvare sit territorie er ikke så stor.


  • #21   9. jan 2019 Ja selvfølgelig var hun det. Hun startede med at opdrætte Maine Coon og gik så over på Ragdoll.

    En ikke-registreret er jo bare en avler - ikke en opdrætter. smiley


  • #22   9. jan 2019 Hmm.. tja. Sådan kan man jo blive overrasket. Heldigvis er det de færreste. Opdrætter hun stadigvæk Ragdolls?

  • #23   9. jan 2019 Nej, hun opdrætter ikke mere.

  • #24   9. jan 2019 Jeg prøvede at finde ud af, hvilke egenskaber jeg ønskede i min kat.

    Jeg kom frem til følgende kriterier:

    - skal kunne trives som indekat
    - nervefast, ikke sådan bange for noget
    - godmodig
    - have noget selvtillid og personlighed
    - legesyg også i en høj alder
    - overkommelig pelspleje (hyggebørstning)
    - skal være en sund race
    - helst være lidt elegant (som i ikke klodset/kluntet som voksen)
    - intelligent - sjov/spændende at bo med

    Oprettede faktisk et emne herinde dengang om det for at få inspiration.

    Der kom så til at gå 5 år, før jeg fik mine katte. Men der var ikke ændret på de ting, jeg ønskede overhovedet. smiley

    Og jeg har fundet alt, jeg ønskede - og mere til - i mine katte, så nej ingen grund til at gå efter andre egenskaber smiley


  • #25   9. jan 2019 man skulle tro mange ting men min kat fik jeg sådan set på en gård og var både inde døres og udenfor og ja da var utrolig mange forskelle katte på gården mulig 20 til 30 forskelle hus og gård katte. men så fik jeg øjne på en lille fin og bange hun kat som have miste sin mor som var flaske op med mælk siden hun var lille men ja her idag er hun en huskat som er inde døres og utrolig nok blive vænne til mennesker som mig og falde til ro . billede er lige der jeg har fået hende hjem smiley

    profilbillede
  • #26   9. jan 2019 Har en britte. Ledte efter en kat, som kunne være ene —og indekat, og så var der en annonce en dag i gul & gratis. Jeg var solgt, da jeg så billedet — striber smiley Men læste også om racen inden jeg købte den. Hun er et perfekt match. Rolig men leger stadig i en alder af 9. Følger med i næsten alt. Vil gerne sidde/ligge på mig. Dejlig blød pels. Og viljestærk smiley Som sælger sagde — jo ældre jo mere egen. Og det er rigtigt.

  • #27   9. jan 2019 Her er et billede af hende smiley

    profilbillede
  • #28   9. jan 2019 hun er rigtig smuk ud smiley

  • #29   9. jan 2019 Hej Sarah!
    Den tyrkiske angora lever op til dine krav.

    Jeg kom frem til følgende kriterier:

    - skal kunne trives som indekat
    - nervefast, ikke sådan bange for noget
    - godmodig
    - have noget selvtillid og personlighed
    - legesyg også i en høj alder
    - overkommelig pelspleje (hyggebørstning)
    - skal være en sund race
    - helst være lidt elegant (som i ikke klodset/kluntet som voksen)
    - intelligent - sjov/spændende at bo med

    Her er Pirlanta`dan Black Devil. over 15 år. Tyrkisk angora, min gamle avlshan.


    profilbillede
  • #30   9. jan 2019 Jeg valgte huskatten på grund af dens bruger venlig natur og det har jeg ikke et sekund fortrudt!
    Mine første katte var Persere.Tja racen taler sit eget sprog. smiley smiley
    Hvis jeg nogensinde får råd, så står Berits siamesere og Thaikatte på en suveræn første plads smiley smiley
    Jeg har set så mange dejlige klips på Youtube med siamesere, det er simpelhen kærlighed ved først blik smiley smiley
    De bedste nytårshilsner
    Fredericia smiley


    profilbillede
  • #31   10. jan 2019 Vi havde en langhåret blandings-gårdkat, Frigg, indtil i sommers. Vi havde hende omkring 9 år, inden hun desværre måtte aflives grundet kræft i munden.
    Da vi i sin tid valgte hende, var det udelukkende på udseende. Vi kendte ikke rigtig noget til hendes egentlige baggrund. Vi elskede hende naturligvis meget højt, men hun havde et vanskeligt temperament.

    Da vi skulle have ny kat efter Frigg, ville vi derfor have forarbejdet i orden. Min bedste veninde har haft perserkat i mange år, og hendes kat var noget af det dejligste, som jeg nogensinde har mødt. Derudover havde vi kigget lidt på ragdolls. Vi ville gerne have en kat med et godt temperament, gerne en stor hankat, og (semi)langpelset. Vi ville desuden have en voksen kat, da sindet så er udviklet. Katten skulle enten være pensioneret avlskat eller omplaceringskat formidlet af opdrætter. Og så skulle det enten være en perser, gerne fra min venindes opdrætter, eller en ragdoll. Så vi lagde billet ind ved opdrætter og begyndte at kigge os lidt omkring ift pensionerede katte og omplaceringskatte.

    Det endte med en dejlig ragdollhan på 5 år, som vi nu har haft siden oktober. Han er simpelthen så skøn. Stor, mægtig, godmodig og en rigtig gentleman! Vi overvejer, at få en mere i løbet af det næste års tid, om det bliver en ragdoll eller en perser er ikke til at sige. Det kommer an på katten. Men det skal uden tvivl være en af de racer, og vi vil kun have fra registreret opdræt. smiley


  • #32   10. jan 2019 Susanne:
    Okay smiley


  • #33   10. jan 2019 Frankenthal

    Jeg havde også kig på den smiley men valgte aby/somali smiley


Kommentér på:
hvorfor har I valgt "jeres" race?

Annonce