{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.960 visninger | Oprettet:

Antibiotika ?? {{forumTopicSubject}}

Da min kat har urinvejsinfektion, har han fået antibiotika..

Har fået det meget bedre, og er begyndt at tisse. Han har fået 2 gange igår og 2 gange idag, og skal have ti dage frem. Jeg vil høre om det ville skade hvis han ikke fik sin aften pille i morgen og morgenpille, men derefter vil han så få den søndag aften...?? Kan det være risikabelt at han ikke får dem et døgn, og hvorfor..

Ligeså hare jeg opdaget at der er en af misserne der har kastet lidt op. Ikke meget med en lille klat hist og her. Jeg ved ikke hvem af dem det er da jeg har to katte. Kan det være evt. bivirkninger eller andet ?? De får ligeledes nyt foder som skulle være behandlende mod urinvejsbetændelse....

Håber på nogle svar fra jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antibiotika ??
  • #1   12. okt 2007 Mht. medicinen skal katten have de doser som dyrlægen siger. Du skal se det lidt som en kurve. Når katten får de første piller stiger kurven. Når den dosis som katten skal have er i kroppen, dvs. har maksimal virkning, er kurven stabil i de 10 dage katten skal have medicinen. Men hvis man undlader en enkelt pille falder kurven igen og så er der ikke maksimal virkning. Når katten så får den næste pille skal kurven til at stige igen for at nå op på maksimal virkning.

    Håber at du forstod min lidt indviklede forklaring :o)


  • #2   12. okt 2007 Jeg forstår det udemærket, og det er jo også en logiks forklaring.. Tak for det...

    Ved du om bivirkningerne kan være opkast ??


  • #3   12. okt 2007 Jeg ved ikke om opkast kan være en bivirkning. Jeg ved at nogen katte kan få dårlig mave. Men hvis du ved hvad medicinen hedder kan du prøve at gå ind på denne side:

    (link fjernet)


  • #4   12. okt 2007 Det er vigtig,at du følger den medicinering du har fået af dyrlægen.Ellers virker det jo ikke efter hensigten.

    Han kan sagtens få dårlig mave at den kur han er på nu...giv ham lidt A-38 ,det plejer at hjælpe på det.Det virker her i huset,så sikkert også hos andre *S*


  • #5   12. okt 2007 Hej igen,

    Jeg har også fundet en løsning, så jeg kan følge medicineringen...

    Mange tak for hjælpen og link...


  • #6   14. okt 2007 Jeg har fået noget antibiotika der hedder clavobay vet.

    Og jeg har valgt at sørge for at han får medicinen som han burde... smiley


  • #7   14. okt 2007 Det håber jeg da det er... Der står godt nok at det er til hund.... Det så jeg ikke før for et par dage siden...

    Han tisser stadig kun små tårer og det er ikke hver gang han tisser der kommer noget...

    Ved du hvornår det burde blive bedre, og han tisser nogle større tårer ???


  • #8   14. okt 2007 Bettina;o) er du i tvivl om noget,så tag kontakt til din dyrlæge i morgen tidlig og spøg*S*

  • #9   14. okt 2007 *S* ... Ok... Men det kunne jo godt være at der var nogle herinde der vidste lidt om det, eller havde lidt erfaring... :o)

Kommentér på:
Antibiotika ??

Annonce