826 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Fra indekat til udekat?? Fra indekat til udekat??

min kat amanda har i 5 år været indekat, men vi er for nylig flyttet til et roligere sted hvor det er muligt at hun kan komme ud... hun viser stor interesse for at komme ud og sidder ved døren og mijauer... min bekymring ligger så i at hun aldrig har været udenfor og derfor ikk ved at biler er farlige osv... derfor spørger jeg jer om i mener det er forsvarligt at lade hende komme ud eller om det er for sent for hende?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra indekat til udekat??
  • #1   27. okt 2007 Katja - Jeg ville ikke tude lade hende komme ud- Hun kender slet ikke udenfor-verdenen - og kan nemt panikke og derfor udsætte sig selv for fare (blive kørt over, fare vild).

Som Nat også skriver, så vil en løbegård være en rigtig god løsning - så kan hun opleve jeres have i beskyttede omgivelser :o)

• #2   27. okt 2007 Lonnie B - Havde de været ude før det eller?

Line Z - Dette er ikke helt korrekt, man mister LANGT nemmere en kat der ikke har lært at være ude fra lille til biler, andre dyr eller fordi den bliver væk.

• #3   27. okt 2007 Når din kat ikke kender til de farer der kan være, så ville jeg ikke vælge at lade dem løbe frit.
    En mulighed er dog, at indhegne haven eller alve en løbegård til hende, så du slipper for de bekymringer der kan være
    - om hun bliver kørt ned, fordi hun ikke ved hvad en bil er
    - om hun bliver bidt ihjel af en hund, fordi hun ikke forbinder hunde med fare
    - om hun bliver stjålet af en person, der bestemt synes det skal være dennes nye kat
    - om din kat bliver mishandlet af en person der hader katte
    - om din kat bliver smittet med dødelige sygdomme af andre katte (eller dyr)

Der er mange ting, en kat kan rage til sig af ubehageligheder, så for at være på den sikre side, så ville det være super godt, hvis du kan hjælpe katten og dig selv.

• #4   27. okt 2007 Lonnie - De drenge der, de er ikke så aktive ;oP

• #5   27. okt 2007 Måske kunne du købe en sele ? ;o)
    så kunne du gå rundt med hende de første par gange så hun ligesom vender sig til udelivet (:

• #6   27. okt 2007 KG Foto - Ja, jeg ville med en indekat være allermest bange for at den blev rædselslagen pga en darlige verden - evt. noget bestemt der forskrækkede - og så panikkede og for vild.

• #7   27. okt 2007 KG Foto - men jeg læste så også lige fornyelig herinde om en indekat der var sluppet ud - katten blev fundet i en skov meget tæt på 60 dage efter, døden når, den var indlagt hos dyrlæge i 2 dage, hvorefter den så døde :o( Så er man uheldig kan det også gå sådan :o(

• #8   27. okt 2007 KG Foto - Ja, samme her, jeg turde bare ikke løbe risikoen ved at lukke en indekat gennem mange år ud på "egen hånd" - en løbegård/indhegnet have ville være min løsning, evt. i sele.
    Men er den glad indekat ville jeg nok bare lade det blvie sådan hvis jeg ikke havde mulighed for at indhegne haven.. :o) (Nu tænker jeg ikke på dine katte, men på Amanda :o) ..)

• #9   27. okt 2007 KG Foto - I har ikke mulighed for at nøjes med sele? Eller indhegne haven?
    Ellers - medmindre hun beder om det, så lad hende blive inde? Du siger selv hun ikke har bedt om at komme ud? jeg ville lade hende blive inde så længe som muligt? :o)

• #10   28. okt 2007 Okay, sjovt :o)

• #11   28. okt 2007 mange tak for jeres gode råd og kommentare:-D

• #12   28. okt 2007 Katja - Det var så lidt, håber du kan bruge dem :o)

• #13   30. okt 2007 hehe... tja... vi har prøvet at gå tur med hende i snor og det er hun okai glad for... hun kryber bare langs jorden når hun får selen på... da vi bor i lejlighed har vi ikk rigtig mulighed for at lave en løbegård... desværre... plus vores underbo har en kæmpe muskelhund... vist nok en pit bull og den er ikk i snor... smiley måske vi bare skulle vente med at lade hende komme ud til vi en dag køber hus et øde sted:-D

• #14   30. okt 2007 Ka<tja - Jeg ville nok egentlig bare vente :o) Hvis hun ikke har noget ønske om at komme ud, er det måske "dumt at vise hende hvad hun går glip af" :o)

• #15   30. okt 2007 KG Foto - Jamen så m¨å du jo bare finde selen frem til hende :o)

• #16   30. okt 2007 KG Foto - Det lyder da rigtig godt. Ingen af mine har helt fattet pointen ;o)

• #17   31. okt 2007 KG - Har også kun haft på mine - ja det kan nok tælles på 'en hånd :o)

• #18   1. nov 2007 Jeg har kun haft sele på mine meget få gange :o)

• #19   2. nov 2007 KG Foto - Hmm, Mea plejede stadig at komme ud når vejret var godt om vinteren - dårligt vejr - så kiggede man lige ud og så ind igen :o) Men jo op til dig at vurdere?

• #20   5. nov 2007 KG Foto - Mea synes sne var sjov - det var så morsomt at se på hende hvert år når den første sne faldt :oD

• #21   5. nov 2007 Det håber jeg den gør - Var rigtig glad for snestormen sidste år :oD

• #22   6. nov 2007 KG Foto - jeg bor i Århus - så kunne bare gå rundt, værre var det ikke - dog lidt slemt ikke at kunne komme ud til hesten - men den havde det heldigvis godt og stod trygt og varmt ;o)

• #23   6. nov 2007 KG Foto - Helt præcist - men det drejede sig nu heldigivs bare om et par dage - og ejeren kiggede efter ham, da han stod hos hende (er kun part, heh)

• #24   6. nov 2007 KG Foto - Helt bestemt - han blev så solgt kort tid efter.. Så sker det igen i år er der måske en smule problemer - men det er heldigvis ikke en vildt stor stald, hvor hende jeg rider nu står :o) Dog ude på landet for bussen (mht sne rydning osv)

• #25   6. nov 2007 Jeg synes helt sikkert, at du skal vente med at lukke hende ud Katja. Jeg ville under ingen omstændigheder have nerver (og samvittighed) til at lukke en kat ud på egen hånd inde i en by. Eller hvis jeg boede tæt på en vej med trafik.

Vi bor ret så øde her ude på gården og langt fra vej med bare lidt trafik. Trods det blev Rufus kørt ned, selvom der nærmest kun var en teoretisk mulighed for det.

• #26   6. nov 2007 Jeg tror, at det var Katja, som oprettede tråden, May-Britt skriver til smiley

God beslutning med selen KG*Foto*

Kommentér på:
Fra indekat til udekat??

Annonce