{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
155 visninger | Oprettet:

flytte og katte {{forumTopicSubject}}

Jeg skal flytte om et par måneder til en ny lejlighed på en gård.

Mine to katte flytter selvfølgelig med. men hvordan gør jeg flytningen mindst stressende for dem?'

de er indekatte og det er også planen at de skal forsætte med at være det (den ene er født døv).

der er 9 andre katte på gården (de fleste i stalden). så nogen råd til at få mine katte til at føle sig sikre i deres nye hjem?
den nye lejlighed er i to plan; entré og badeværelse i stuen og resten på 1 sal. Så det er vel især i entréen at de kan lugte og se de andre katte (udenfor).

jeg tænker selv at jeg ikke skifter deres kradsetræer/senge ud, så de har nogle kendte ting.

men hvad kan jeg ellers gøre?

Kommentarer på:  flytte og katte
  • #1   26. feb har flyttet med mine nogle gange. og gør faktisk det samme hver gang

når man er klar til at flytte, så flytter man ens seng og noget af kattenes ting som det første. sæt det op i et rum, hvor man ikke kommer mere i. man skal jo passe på at de ikke smutter ud
    og så henter man kattene.
    lås døren sådan at der ikke er nogen som kommer til ved et uheld at lukke kattene ud
    og så ellers resten af tingene flyttes

pas på med at kattene kan komme i nærheden af døren ud til. især i starten. dine katte bør ikke komme i kontakt med kattene ude fra. dels fordi dine er nye og dermed vil de andre forsøge at skulle jage dem væk. du kan hellere ikke vide om de fejler noget

jeg har selv en låge foran mine to døre. sådan man ikke bare kan komme til at lukke kattene ud

jeg har brugt dr bach rescure som kan fåes i matas. bare en dråbe i deres vand i et par dage op til flytningen. det virker rigtig godt på mine. de bliver ikke sådan stresset.

• #2   27. feb Nu har vi jo snakket sammen, men tænkte alligevel at jeg lige vil nævne nogle af de ting vi kom frem til, så andre evt kan få glæde af dem.
    Nu har Anne en fordel ved at kattene kender hinandens duft, da hun kommer dagligt i stalden og kæler staldkattene og har gjort det i flere år. duften vil selvfølgelig blive stærkere når de er på den anden side af døren.
    Så første punkt bliver at vaske døren og karmen, indvendig og udvendig, af i piss off eller lignende, så alle duftemarkeringer er fjernet.
    nr. 2 var feliway, både spray på døren og diffuser i entreen (du kan låne min diffuser hvis du ikke selv har en)

Jeg glæder mig til at se din nye lejlighed! smiley

• #3   27. feb
    jeg kan desværre ikke lukke entréen af fra resten af lejligheden. ellers så skal de kun være i soveværelse og køkken. det er selvfølgelig også en mulighed til at starte med.

jeg regner med at døren ud til, skal være låst, så der ikke er nogen der kommer til at lukke dem ud. der er også en dør ind til resten af huset / fælles-stuen, men der kan man nå at fange dem inden de kommer helt ud.

jeg havde lidt en plan med at kattebakkerne skulle stå under trappen (i entréen), men det er måske bedre at fordele dem rundt i lejligheden til at starte med?

Artemis blev meget "fornærmet" da jeg fik ny sofa sidste år og flyttede rundt i stuen, så jeg er lidt bekymret for hvordan hun tager at flytte, selvom der ikke var problemer sidste gang (4 år siden).

• #4   1. mar Da jeg flyttede med miniature forrig år ( udekat )
    Der var han her i huset indtil at vi havde flyttet det hele.
    Jeg sku så på arbejde om natten så kørte tilbage hertil og sov da jeg havde fri. så tog jeg ham med hjem. Så var der kun ham og jeg og hunden og ingen kunne komme til at lukke ham ud ved et uheld.. det var min største skræk.
    I dag vil jeg sige at han er mest indekat. Han er måske ude max 2 timer om dagen. Han vil helst være inde..

Held og lykke med flytningen
    Det lyder som en lækker lejlighed du har fået smiley

Kommentér på:
flytte og katte