{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte med katte?
  • #2   5. aug 2009 Jeg har også god erfaring med "første model" (jeg var bare selv installeret i rummet sammen med katten)
    Gjorde således:

    Et rum i nye bolig, havde jeg i forvejen gjort klar med hyggetæpper, grusbakke, vand- og madskål. Og sprayet med Feliway.

    På selve flyttedagen, da flyttemændene ankom, fik jeg katten i (feliwaysprayet) transportkasse, bestilte en taxa, og kørte afsted med hende til ny bolig.

    Fyttemænd og venner klarede resten af flytningen, mens katten og jeg sad i rummet i ny bolig.

    Det gik så godt smiley


  • #3   5. aug 2009 solveig - ja hælder selv mest til den første, for jeg ved den store kat nok ville stress over vi tog møblerne uden dem. /: Måske jeg bare er spændt over hele situationen og glæder mig til at få kattene med i bedre vilkår. (:

    Håber da ihvertfald det bliver godt, og kattene finder sig til rette.


  • #4   5. aug 2009 Da jeg flyttede i hus med mine to katte gjorde jeg det, at jeg til allersidst (da alt var pakket i lejligheden) flyttede kattenes ting ud i bryggerset i det nye hus, så det kunne blive et trygheds-sted for dem, som duftede af dem.
    Så flyttede jeg kattene ud i bryggerset, hvor de skulle sove, for at få de nye indtryk i små doser. (Vi flyttede ind en fredag aften). Vi brugte meget tid hos dem ude i bryggerset og allerede efter et par timer, næste dag, begyndte vi at lukke dem ud i resten af huset. Avalon tog det hele i stiv arm, mens Cody var meget nervøs.
    Men de havde et trygt sted at søge tilbage til, hvis de blev bange eller lign. Det er stadig idag, knap 2 år senere, deres "fri-sted", hvor gæster ikke må komme ind til dem. Det virker som om, at de to katte nyder at kunne være i fred derude... Men de har ellers altid adgang til hele huset og en stor indhegnet have.

    Så jeg vil råde dig til at bruge et lukket rum til kattene i det nye hjem, hvor de stille og roligt kan vænne sig til tingene/ lydene, masser af godbider, tålmodighed og nussen/kælen.

    Held og lykke


  • #5   5. aug 2009 Tinka - tror ogs' jeg bliver i vores lejlighed, for har masser familie som kan hjælpe. og når første læs er læsset af kan de andre jo køre mens jeg sætter på plads. (: Så i princippet kunne de snuse lidt mens vi venter på de andre.

  • #6   5. aug 2009 Hmmm ;o) Jeg kan se at jeg var for langsom til at svare, hehe. Jeg er enig med Solveig H's metoder :o)

  • #7   5. aug 2009 Sandra - skader aldrig at vide det er lykkedes sådan for flere katteejere. For har selv været i tvivl om hvilken metode der ville være bedst. /: Nu tror jeg ikk tvivlen er så stor. smiley

    Tænkte på om det Feliway er en nødvendighed eller om det kan være en fordel mere end ulempe?


  • #8   5. aug 2009 Jeg har aldrig brugt eller ejet Feliway.....

  • #9   5. aug 2009 Sandra - har vi heller ikk, vi har kun Catnip for den store bliver simpelthen så salig af det. En times aktivitet er der i at gnuppe sig.

  • #10   5. aug 2009 **Tinka - tror ogs' jeg bliver i vores lejlighed, for har masser familie som kan hjælpe. og når første læs er læsset af kan de andre jo køre mens jeg sætter på plads. (: Så i princippet kunne de snuse lidt mens vi venter på de andre.**

    Det vigtige er, at kattene (og evt. også dig selv) er i et lukket rum med bakke, vand osv. , så kattene ikke pludselig har gemt sig et sted i den nye lejlighed og løber ud, når flyttefolk kommer ind i den nye lejlighed. Altså først åbne døren til kattenes rum, når alle møbler og kasser er i hus = sikker metode.

    Metoden med at flytte sig selv og kattene først, er især god, hvis man flytter fra en lille bolig, hvor der ikke rigitgt er mulighed for at lukke kattene inde, mens flytningen står på.

    Feliway er ikke nødvendigt. Jeg brugte det bare fordi det kunne ske at det havde en beroligende effekt, og det tror jeg, det havde for min kat smiley



  • #11   5. aug 2009 Nu ved jeg vores katte ALDRIG ville løbe ud, her nærmer de sig ikk døren åben fordi det er fuldkommen uvante omgivelser for dem. Og vores seng ska jo ind på vær. hvor de vil være lukket inde ogs'. Og tænkte mere når folk køre på lossepladsen, der vel ingen grund til de lukket inde der vel?

  • #12   6. aug 2009 **Og tænkte mere når folk køre på lossepladsen, der vel ingen grund til de lukket inde der vel?**
    Jeg ved ikke lige, om jeg er helt med... Men hvis kattene aldrig vil løbe ud, så bliver de nok også inde, selv om I bærer et par ting ud af jeres nuværende lejlighed.
    Det er under selve flytningen, og i den nye lejlighed, jeg mener man skal passe på, at de ikke smutter ud. Katte kan jo godt blive nervøse, når der sker så meget nyt, som der gør under en flytning.

    God flytning forresten, og tillykke med den nye lejlighed.



  • #13   6. aug 2009 Blander mig lige.

    Nu ved jeg jo ikke om i får nøglen inden selve flyttedagen men her er min historie..

    Vi skulle for nogle år siden flytte fra en lejlighed til et hus på 180 m2 med kælder, stue og 1. sal.
    Dagen før selve flytningen kørte min kæresteog hans søn ud med en smule af tingene og havde i den forbindelse alle kattetingene ( huler, tæpper, madskåle osv ) med. Kattene blev flyttet i samme omgang.
    De startede med at sætte madskåle og kattebakke ind på badeværelset hvor kattene blev instaleret. Rundt omkring var så sat ting som de kendte lugten af så der var noget hjemligt..
    Da de havde læsset de øvrige ting af lukkede de så kattene ud i resten af huset. Alle døre blev åbnet ( selvfølgelig ikke yderdøre) og kattene kunne så i deres eget tempo undersøge hele huset .
    De havde så huset for sig selv til dagen efter hvor vi kom med resten af tingene. Vi blev mødt med højtløftede kattehaler og de var helt trygge. Da vi flyttede alle tingene ind blev de flyttet ud på badeværelset indtil det var overstået.
    Det virkede fint for vores katte og huset avr hurtigt accepteret.


  • #14   7. aug 2009 Dorthe - Nu har vi dog ikk så meget plads, og er en 2 vær. Vi får nøglerne d. 1 september og har så lige 3 mdr. at flytte i, men vil gerne hurtigt ud af nuværende lejlighed så den måske kan nå at blive udlejet til når vi flytter så vi slipper for 3 mdr. opsigelse. (:

    Og tak, vi glæder os til at flytte ! Ligeledes tror jeg kattene vil komme til at NYDE det.


Kommentér på:
Flytte med katte?

Annonce