{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Kender I dette foder Carnilove? {{forumTopicSubject}}

er der nogen af jer som kender dette foder

Carnilove ?
https://www.jekas.dk/shop/kat-alt-til-kat-til-billige-priser/carnilove-for-store-katte-muscles-bone/

altså jeg har fået et par prøveposer og de ser da ud til at kattene godt kan lide dem.
ikke at jeg vil skifte foder, men kan godt bruge noget nyt til godbidder en gang imellem.

det fåes altså i flere varianter, nu var det bare lige den til store katte som var først - efter killingfoder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender I dette foder Carnilove?
  • #1   12. mar 2019 En kollega som har mange katte (mener det et 13), har for nylig anbefalet det. Hun er en, som altid sætter dig grundigt ind i alt og går meget op i at hendes katte trives. Så alene af den grund vil jeg tro det er et ok foder.

  • #2   12. mar 2019 Ikke et foder jeg vil gå langt efter, for lidt kød, eller rettere kødmel som udpiner kødet, og for lidt fedt, men det er jo altså desværre ret normalt.

  • #3   13. mar 2019 IMHO er det et godt foder smiley

  • #4   13. mar 2019 For lav fedtprocent for min smag og så er jeg ikke fan af, at det ikke også indeholder reelt kød.

  • #5   13. mar 2019 Tror ikke at jeg går videre med det

  • #6   13. mar 2019 Jeg fik at vide, nede hos min lokale dyrehandler, at det var foder, som indholde mere kød end fx Royal Canine, og at det var kornfrit, så jeg har faktisk overvejet det til min ungkat, når han engang passerer 1 års alderen smiley

  • #7   13. mar 2019 du kan jo få det til killinger

  • #8   13. mar 2019 Ja, men han skal ikke have det nu, fordi vi stadigvæk har en pose Royal Canine tilbage, og han alligevel snart skal over til voksenfoder, så jeg vil ikke skifte foder nu smiley

  • #9   13. mar 2019 Ja det er nemt, at få foder med mere kød end RC smiley
    Netop når du har en pose tilbage, så har du til en lang overgang, og det bør du have, hvis du vil gå over til kornfrit, ellers får du en kat med dårlig mave.
    Katte som er vandt til RC eller andet med korn, får ændret deres enzymer i maven, for at få mest muligt ud af det foder de får, så skal de skifte skal det ske over længere tid, helst en måned eller 2, for enzymerne skal også ændre sig og det tager tid.
    Mange som laver et normalt skift på en til to uger, får den opfattelse at katten ikke tåler det kornfrie foder, men de får bare lige smadret maven, fordi katten ikke kan klare den hurtige overgang.


  • #10   14. mar 2019 Man kan også supplere med probiotika under et foderskift for at hjælpe deres maver smiley
    Carnilove ser godt ud, fedtprocenten er fin (voksen kat anbefales 15-20%)
    Det skal lige siges, at selvom det er kødmel, så kan det være rigtig god kvalitet. Kødmel er ikke lig med dårlig kvalitet men det er dog ret uigennemskueligt med de forskellige produkter om deres råvarer er god eller dårlig kvalitet :X


  • Baltazar B
    Baltazar B Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #11   14. mar 2019 Det er et godt produkt og hvis du ønsker meget fedt skal du vælge den med rensdyr. Normalt er den med laks eller den med and & fasan det som de fleste vælger.
    Ved stor køb ( 3 x 6 kg ) skal du prøve at kontakte Agrosam da de har en speciel storkøbspris du ikke kan se på nettet.
    Det med at fedtprocenten for nogen synes lav er ikke rigtigt da det vigtigste er af hvilken kvalitet er fedtet og ikke hvor meget der er i. Fedt er ikke lige omsætteligt.
    Jeg vil gerne anbefale Carnilove som et godt kornfrit foder


Kommentér på:
Kender I dette foder Carnilove?

Annonce