{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Vægt på kat {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har godt set at der et par tråde omkring emnet men ikke lige noget som jeg kan bruge.
Katarina er født den 11 november 2018 og kom til os for snart 2 uger siden og er faldet fint til.
Jeg ved ikke hvor meget hun vejede da hun kom hjem til os men sidste lørdag vejede hun 1,6 kg.
Hun spiser godt og har masser af liv i sig, vasker sig og bruger fint kattebakke.
Men hvor meget kunne man regne med at hun skulle veje nu hvor hun er 20 uger gammel?
Tager hende med på vægten igen i morgen så må vi se om hun har taget på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt på kat
  • #1   5. apr 2019 Kommer helt ant på gener, størrelse osv.
    Kig på din kat. Ser den undervægtig eller overvægtig ud?

    Min kat på 1 år vejer 4,7 kg.


  • #2   5. apr 2019 Det kommer an på Katarinas mor og far. Men som Luna skriver kig på din kat om den ser sund ud. Da vores Han kat Balou var ca. 20 uger vejede han 1,7 kg nu 4,1. Vores hun kat Lulu vejede 1,5 kg nu 3,7 kg - vægten på de 2 andre var og er ca. den samme. smiley

  • #3   5. apr 2019 Bounty vejede ca 1500 da han var 6 uger, men han var syg så han tog ikke på som han skulle. Brormand vejede 2 kilo og begge vejer Idag omkring de 4,7 smiley

  • #4   5. apr 2019 min fie bliver et år her i april. hun tog ca 100 gram på hver uge i det første stykke tid
    nu hedder vægten 4,1 kg. hun er så også til den buttet side - noget hun hele tiden har været.

    da jeg var på kv brugte vi denne retningslinie
    hvis katten vejede 900 g så regnede vi med at den var 8 uger

    dog er det ikke alle katte som lige passer ind i den lining. for en hankat kan godt være større og en hunkat kan godt være meget mindre
    det kommer an på mange ting -størrelsen på mor/far, foder mm


  • #5   5. apr 2019 1,6 kilo er generelt ikke meget for en kat på 20 uger, men igen så kommer det an på racen, katten osv.

    Hvad får hun at spise?

    Mine vejer 1600+ gram med 12 uger. smiley


  • #6   5. apr 2019 har lige tjekket min liste med vægten på mine katte
    og begge mine tøser har begge vejet omkring 1.8 kg i den alder

    så tænker at hun gerne må tage lidt mere på
    men lad være med at hænge dig for meget i vægten. så lang tid at hun spiser og tager på, og ser ud til at trives ja så går det den rigtige vej
    de kan godt have perioder hvor vægten ser ud til at gå lidt i stå, men så kan man næsten se hvor meget de tager i højden. så rydder vægten ikke lige sådan opad når de bruger enerigen på at vokse opad
    det går meget i hak


  • #7   6. apr 2019 Tjek tænder og tandkød. Er der noget med en af delene, så spiser katten ikke optimalt. smiley

  • #8   6. apr 2019 Har lige kigget på Tinkas vægtskema, hun vejede 2137g da hun var 20 uger, men som andre skriver kan det nok ikke sammenlignes. Vækstkurven er individuel og slet ikke ens om det er en lang adræt kat eller en mere kort og kompakt kat som Tinka. Hun var iøvrigt den mindste pige i kuldet, og det ser hun ud til at blive ved med, men British Shorthair er slet ikke udvokset før ca. 3 års alderen.
    Hun bliver 1år på fredag og vejer 3700g smiley


  • #9   7. apr 2019 Tusinde tak for alle svarene. Katarina er en Russisk Blue og hun et yderst frisk og livlig og spiser godt. Hun har lige guffet en omgang kogt torsk i sig. Vi giver hende små portioner tit og hun har fri adgang til tørkost. På tirsdag skal vi til dyrlæge og have sidste vaccination og så beder vi dem om en mere præcis vægt. Så det skal nok gå. Hun er i hvert fald frisk frejdig og dejlig og fræk.

Kommentér på:
Vægt på kat

Annonce