{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Urenlighed... {{forumTopicSubject}}

Jeg hentede i efteråret en lille hittekat, som hurtigt tog både mit og min kærestes hjerter med storm (heldigvis)
Nu er vores smertegrænse bare snart nået når det kommer til urenlighed.. ??

Det begyndte så småt i vores tidligere hjem, hvor vi forsøgte med to kattebakker (da vi har en voksen RENLIG kat også) samt mad i sengen da vi havde læst at det havde hjulpet for nogle.. intet gjorde en forskel, udover vi havde to bakker at ordne.
Nu er vi flyttet og problemet er desværre flyttet med. ???? Vi lukker (næsten) konsekvent døren til soveværelset, hvilket vi ikke kunne i tidligere bolig, men bliver det ikke gjort og er der åbent i bare 5 minutter sidder hun og besørger i sengen.. er døren lukket går det udover vores nye sofa... ??

Hun blev i sidste uge stereliseret, i forsøg på at komme problemet til livs, sengen er i dag blevet sprøjtet med gå væk kat, hvor hun besørger efter en times tid..

Det er ikke små sjatter, hvilket udelukker urinvejsinfektioner og hun bruger også bakken 90% af tiden, men gerne en gang om dagen laver hun uheld og det er begyndt at gå min kæreste så meget på at det påvirker vores forhold.

Er der noget vi har glemt at prøve??
Vi bliver snart nødt til at skille os af med hende, hvis vi ikke kan komme problemet til livs ????

Bakke ordnes dagligt, hun er glad, trives og er den mest kærlige mis, som vi elsker meget højt, indtil hvert nye uheld...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlighed...
  • #1   25. apr 2019 Er hun ren indekat eller? Der står der ikke rigtigt noget om. Men hvis hun lige er blevet neutraliseret ville jeg lige give hende lidt tid. Hvor gammel er katten? smiley

  • #2   25. apr 2019 Min farmor overtog min kusines kat for nogle år siden. Den ville ikke blive renlig, så den endte med at blive aflivet. Fordi det var drønirriterende at den konstant tissede og sked i sengen. Ulækkert at komme ind til.

  • #3   25. apr 2019 Hun var tidligere ren indekat, men kan nu være lige så meget ude som hun orker. smiley
    Hun er Ca 3/4 år, har lige været i sin løbetid (lige inden sterelisation)


  • #4   25. apr 2019 jeg tænker at i skal gå tilbage med hende på internattet
    hun mangler sikkert noget opdragelse fra sin mor. Og det er ikke bare noget at man kan gøre om igen


  • #6   26. apr 2019 Hun er ikke internat kat, men ganske enkelt en killing der ikke havde et hjem. Hun havde forvildet sig ind i en garage i en mindre landsby, på trods af utallige fremlysninger og forespørgsel i lokalområdet lykkedes det ikke at finde ejer og jeg tog hende derfor ind. Så hendes alder kan jeg kun gisne om, men hun er max 10 måneder. Ca 12 uger da jeg hentede hende. Så vil ikke sige at hun er stereliseret for sent, hun har også været for lille til at kunne klare en operation. Derimod kan det godt tænkes at det er noget moderlig opdragelse der mangler..

    Der ordnes bakke dagligt og efter hun er begyndt at komme ud kan jeg også se udfra mængden at hun besørger udendørs.

    Hun har aldrig været 100% renlig, men det er værre end nogensinde før.. det har været et uheld om ugen, men nu er det dagligt.. vi havde ikke et uheld igår, men til gengæld stod min kæreste op til tis i sofaen

    Hun er på ingen måde underkuet af vores store kat, tværtimod giver den lille den store nogle tæv i ny og næ.

    Men at lukke hende i et begrænset rum må være det sidste forsøg..


  • #7   26. apr 2019 I min optik er det alt for sent at neutralisere en kat der er 3/4 år gammel, alle mine er blevet fixet da de var 12 - 15 uger gamle uden problemer. smiley også selvom jeg har en lille hunkat.

    Men hvis i mener det er et problem for jer må i indlevere katten på et internat, hvis det er muligt. Men det er næsten umuligt at finde hjem til en kat der er så urenlig som du siger.

    Men det det kan sagtens skyldes opdragelsen at der har været et problem der - det er faktisk svært at sige. Men hvis problemet har stået på så længe så tror jeg desværre ikke der er meget at gøre.

    Ang at lukke hende i et lukket rum - hvad tænker du ang det?


  • #8   26. apr 2019 Jeg prøver at lukke hende på badeværelset i en uges tid, og så må jeg se om det hjælper. Så hun ikke kan andre steder end på bakken.. og så gulvet, men det plejer hun nu ikke..

    Ellers bliver det videreformidling eller aflivning.. et internat vil næppe heller kunne videreformidle hende.


  • #9   26. apr 2019 Nu ved jeg ikke hvor stort det badeværelse er - men jeg synes det virker lidt synd. Men enig du får nok desværre svært ved at finde et hjem, måske som staldkat evt?

  • #10   26. apr 2019 ups jeg fik læst det som værende at I havde fået den via internat

    men den er stadig nok kommet for tidlig fra sin mor, og ikke har lært at begå sig
    har selv haft flere tilløbere og alle har brugt bakken

    min dyrlæge købte for nogle år siden en kat fra kv, hvor jeg arbejdede. det var en kat som vi havde fået retur netop fordi den var urenlig
    hun havde prøvet det før, og ture godt prøve igen. hun havde et transportbur (du ved sådan et til en hund). stort nok til at der kan være en seng, en bakke og mad/vand
    katten må stadig komme ud af buret bare ikke uden opsyn
    og det forgår i en periode indtil katten kun bruger bakken

    og så er to bakker for lidt. du bør have 3 til to katte.
    og de skal renses når de har været brugt. to gange om dagen er en god ide
    og sørg for at vaske dem - gerne hver 2 uge. et godt råd er at skylde dem af i klor. Klor tiltrækker de fleste katte. jeg tørre dem gerne af med en klud med lidt klor på
    klor og salmarkspirtus er ikke noget som man bør bruge når man har kat. det opfordre bare kattene til at tisse igen.
    sørg for at brug rengøringsmidel som neutralisere lugten af kattetis, for ellers tisser den bare samme sted igen


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #11   2. maj 2019 Katte-tisseri har været et gennemgående emne i Jackson Galaxy's programmer med den dårlige titel "My cat from hell" - Der er RIGTIGT mange gode idéer til at finde årsagen til tisseriet - nogle gange er det andre katte, der provokerer tisseriet, når problemkatten ser, lugter eller hører fremmede katte ELLER måske er bange for sin medkat indendørs.

    Andre gange kan medicin ordineret efter omhyggelig undersøgelse hos en kattekyndig dyrlæge kurere blærebetændelse, smerter eller psykiske problemer og dermed få tisse-problemerne til at mindskes og efterhånden forsvinde.

    Også masser af leg med katten kan give gode resultater, men ikke uden de andre årsager er blevet håndteret eller afvist én ad gangen

    Prøv evt. at finde en dygtig dansk katte-psykolog smiley

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Urenlighed...

Annonce