{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Lave inde/udekat til udelukkende inde? {{forumTopicSubject}}

Jeg har forsøgt at lave mine inde/udekatte om til udelukkende indekatte et par gange.. Men efter et par dage klager de helt vildt, og er der som et lyn for at komme ud..
Har I prøvet det samme og går det over??
Ellers nogle tricks til at vænne dem til, at de "kun" må gå inde nu?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lave inde/udekat til udelukkende inde?
  • #1   27. nov 2007 ja mine er også indekatte, men ude i snor i haven. Jeg gider heller ikke lukke dem ud lige så ofte nu da det er så koldt, men de står også og klager hvis man ikke lukker op når det passer dem. Jeg har bare så svært ved at ignore dem, men jeg tror atlså det er den eneste vej for dig.

Det vil nok altid være svært når de har været ude. Men hvordan kan det være at de kun skal være inde nu?

• #2   27. nov 2007 Hvis en kat først er vænnet til at komme ud og så skal være 100 % indekat , det vil svarer til at sætte os i fængsel for noget vi ikke har gjort ........

• #3   27. nov 2007 Jeg har desværre aldrig hørt om at det er lykkes at gøre en udekat til indekat. Er katten først vænnet til at "strejfe", så risikerer du en stresset kat der ikke vil trives, hvis den fratages denne mulighed! Det er ikke kattens medfødte natur at være udekat, men din kat har jo fået tillagt sig den natur!

• #4   27. nov 2007 Fordi min kat er kommet til skade og har været hos dyrlægen.. Har også mistet adskellige katte, der bare 'forsvinder'.

• #5   27. nov 2007 Kan de så vænne sig til en løbegård?

• #6   27. nov 2007 min kat Damian startede livet som udekat, men da vi så skulle flytte kunne han ikk være det mere.. så nu er han indekat! han kommer dog sommetider ud i snor.. Damian har det super som indemis, men indekatte skal aktiveres en del mere:o)

• #7   27. nov 2007 Men klagede han ikke helt vildt det første stykke tid?

• #8   27. nov 2007 nej det gjorde han overhoved ikke!! men ja han nyder da at komme ud i snor, men han vil også gerne ind igen:o)

• #9   27. nov 2007 måske klagede han ikke, fordi han pludselig fik travlt med at undersøge det nye sted.. ved det ikke???

• #10   27. nov 2007 Vi har også forsøgt at gøre vores Silke til indekat med adgang til løbegård, og det er ikke lykkedes, hun er dybt ulykkelig, når hun ikke får lov at komme ud.

nu bor vi heldigvis på uden den store trafik.

Men ingen af vores andre katte vil få lov til at være inde/ude katte.

• #11   27. nov 2007 Kan sagtens forstå dit ønske om at beskytte din kat!

Jeg tror bare ikke på at en udekat vil kunne vænne sig til kun at komme ud i sele. Har du mulighed for en løbegård med gode klatremuligheder, tror jeg at det kunne være en løsning. Den vil stadig kunne komme ud og samtidig føle sig fri!

• #12   27. nov 2007 Vi kan lave en løbegård.. Der er træer i, men det er ikke nogle særlig velegnede træer... Haven er omkring 200 m^2.
    Men de er jo ikke udelukkende udekatte - de er inde meget af tiden...

• #13   27. nov 2007 Vi har en tidligere vildkat vi håber at kunne gøre til indekat.
    Det har indtil for 1 uges tid siden ikke gået så godt. Ment sådan at hun hver dag "spurgte" til at komme ud (og kom det selvfølgelig så), men den sidste uges tid har hun ikke rigtig "spurgt" til at komme ud.
    Hun er dog meget aktiv men glad og tilfreds. Vi håber sådan det vil lykkes denne gang og at hun vil kunne være glad for at være inde kat.
    Hun har så en legekammerat i vores nye Maine Coon.
    Begynder hun at vise stress tegn eller tegn på at mistrives må vi lukke hende ud, men vi håber bare sådan.
    Selvom vi bor langt ude på landet ved en meget stille vej, har flere katte mistet livet på netop den vej (ikke vores katte) og ved at de jæger der er i området rask væk skyder de katte de ser når de er på jagt, halsbånd/øretatoveringer eller ej. Så jeg har det rigtig skidt når hun er ude.

Men som sagt har hun ikke gået til døren og klaget i den sidste uge, så måske kan det lykkes??

• #14   27. nov 2007 For mange katte kan det sagtens lade sig gøre og for andre kan det ikke. Jeg har selv prøvet det som barn, da vi flyttede fra hus til lejlighed og der var ingen problemer, hun levede fint med det og blev 14 år.

Du har størst chance for at det lykkedes hvis du laver en dejlig løbegård, med masser af klatre muligheder.

held og lykke. Det bedste er jo at have dem inde, der sker ALT for mange farlige ting udenfor smiley og så er det faktisk ulovligt at de render rundt *hehe*

• #15   27. nov 2007 Jeg vil få lavet en løbegård så!!

• #16   27. nov 2007 Dejligt at høre, du finder hurtigt ud af at det er skønt at have dem inde, der er slet ikke så mange bekymringer som når de render ude smiley Der er jo også en god chance, nu han er skadet og det tager jo tid for ham at komme på fode igen smiley han er nok slet ikke interesseret i at komme ud lige nu.

• #17   27. nov 2007 Heidi: Nej, det er han godt nok ikke! Han ligger bare i sin yndlingskurv og sover hele tiden smiley men kan høre, at de smertestillende har virket - han kan spinde nu smiley

• #19   27. nov 2007 Jeg vil sige at det Kan lade sig gøre - men så skal det være i forbindelse med flytning, hvor katten kommer et helt nyt sted hen hvor den Aldrig har været ude før, eller kommer det.
    Det kender jeg et par eksempler på, og har selv en af slagsen smiley

Men hvad med en løbegård eller indhegnet have? Så er de i sikkerhed i haven uden at genere naboerne eller blive udsat for farer? :o)

• #20   27. nov 2007 Hvor højt skal sådan hegn være? For at de ikke kan springe over?

• #21   27. nov 2007 Hmm. Undersøg evt. først Hvor højt det må laves?
    Så vidt jeg ved er der mange steder begrænsning på 180 cm.
    Men ellers kan man jo også lade det skråne ind ved toppen. Har dog ikke selv, så har ingen erfaringer der :o)

• #22   28. nov 2007 Prøv at søg på løbegårde under google. Der er mange der fortæller om hvordan de har lavet den. Det nemmeste er at du laver sådan en istedet for at hegne haven ind, der bruger de fleste faktisk strøm foroven.

Kommentér på:
Lave inde/udekat til udelukkende inde?

Annonce