{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Et par spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har lige nogle enkelte spørgsmål jeg gerne vil have besvaret

1. Hvorfor stanger katte? Hos mig er det kun Zira der gør, men det er til gengæld også helt vildt og det er altid hovedet hun går efter
2. Hvorfor spinder katte, eller hvordan spinder de?
3. Kan katte tåle, eller <b>ikke</b> tåle hvidløg? Nogle mennesker mener det kan fjerne orm mens andre mener det er farligt for katte
4. Hvad er gennemsnitsalderen for en indekat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par spørgsmål
  • #1   5. dec 2007 Vist 16 gange, men ingen kender nogle svar? smiley

  • #2   5. dec 2007 Når de "stanger" er det vidst for at afmærke..

    der har lige været en tråd om det med at spinde, prøv at søge i forum.

    De sidste to ting har jeg ikke lige styr på..


  • #3   5. dec 2007 Jammen så prøver jeg smiley

    1. Selve den adfærdsmæssige forklaring kan jeg ik lige komme med. Men tror det har noget med status/dominas at gøre. Altså noget de lavere katte gør ved de højere rangerede. Mange hunkatte i løbetid gør det også ved hankatten
    2. Har lige været oppe http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=31179
    3. Der er også lavet en række undersøgelser med hunde og katte. Her har man, udover en bedre generel sundhedstilstand, fundet, at hvidløg også forhindrer angreb af lopper. Årsagen til dette er nogle af hvidløgs svovlholdige stoffer, som hunde og katte ikke kan nedbryde, fordi de mangler enzymet, der nedbryder disse svovlforbindelser. Det er også vist hos katte, at hvidløgs indhold af østrogene stoffer, dvs. kvindeligt kønshormon, som er positivt for hunkatte, men samtidigt har det en negativ indflydelse på hankattes frugtbarhed.
    Kilde:(link fjernet)
    Løg (Allium spp.), f.eks. alm. løg, purløg og hvidløg indeholder giftstofferne N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cystein sulfoxid (SMCO) der kan give pludselig blodmangel. Hvidløg er mindre giftige end almindelige løg, men bør alligevel fodres med yderste forsigtighed.
    Hvidløg har en række positive effekter, hvis det fodres i meget lille dosis, mens det kan give forgiftninger, hvis det fodres i for stor dosis. Kosttilskud der indeholder hvidløg bør derfor kun fodres efter samtale med dyrlægen, idet varedeklarationen på mange hvidløgsprodukter ikke tager højde for at hunde kan forgiftes af hvidløg. Hvidløgs ønskede virksomme stoffer er nogle svovlforbindelser, der til dels er bundet til "hvidløgs lugten", lugtfrie hvidløgsprodukter er derfor ofte mindre virksomme end friskt, knust hvidløg.
    Kilde: http://www.vspnet.dk/index.php?id=98
    4. Det afhænger af virkelig mange faktorer: genetik, foder, levevilkår..... men mon ik 8-10 år er gennemsnit



  • #4   5. dec 2007 * Zabrina *

    Du tænker på "kindgnidning" - det at katten stanger er noget andet *S*


  • #5   5. dec 2007 Anne *GG* okay.. Så har jeg aldrig hørt om at de stanger..

    Jeg tror at gennemsnits levealderen for indekatte er højere.. 13-15 år


  • #6   5. dec 2007 1. Det gør min også.. Han gør det især når han har sovet.. Mit bud vil være han bare gerne vil være lidt tættere på en, blandet sammen med hans naturlige instinkt for at afmærke ting smiley

    2. De fleste katte spinder fordi de er glade, jeg ved dog ikke hvordan de gør smiley

    3. Det ved jeg ikke, jeg har aldrig prøvet at fodre hvidløg til min kat *g*

    4. Det kommer meget an på hvor rask den er.. min kærestes kat er lige PT, men ved da at der findes en kat der er 22 'g*


  • #7   5. dec 2007 Rufus gjorde meget det med at puffe hårdt til os med hovedet og gnide og han gjorde det helt klart, fordi han var meget kælen. Og han elskede at blive kælet med en fast hånd på hovedet og han kunne blive ved og ved med at komme og puffe hårdt til hånden.

  • #8   5. dec 2007 Katte spinder fordi: (link fjernet)

Kommentér på:
Et par spørgsmål

Annonce