{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Adfærd - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Føler mig lidt dum, for har jo selv givet en masse råd omkring sky katte, men er da ved at blive desperat over min egen bamse!

Malou har fra starten været meget sky, overfor alle i familien pånær vores 8 årige datter.

Når jeg sidder og arbejder på kontoret, kommer hun gerne og lægger sig på mit skød og her vil hun gerne røres ved. Spinder og gør sig til. Hun sover også gerne et par timer liggende på mit skød, imens jeg arbejder.

Men men, udenfor "kontor-tid" gider Malou gider ikke kæle. Vil vi røre ved hende, gør hun sig total flad og undviger, kun hvis der er mad kommer hun til os.

Jeg har forsøgt at ligge på gulvet og lokke hende til mig, siddet uden at røre ved hende osv. Vi aktiverer dem med leg hver dag.

Aslan har tidligere været en rigtig kælepot, men er begyndt at kopiere Malous adfærd.

Hvad pokker stiller vi op????????

Lige nu ligger de begge og sover på mine ben, men jeg vil altså også gerne have kontakt med hende udenfor kontoret!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd - hvad gør jeg?
  • #1   17. dec 2007 Ok selv om Malou ikke gider kæle behøver jeg vist ikke skrive "gider Malou gider".

  • #2   17. dec 2007 Tja, måske får hun bare nok kæleri i kontortiden. Måske er kontoret blevet stedet hvor man kæler - er der mon mere ro der end i resten af huset?...
    Det lyder da ellers ikke til at de er sky, når de godt gider kæle i flere timer. Men hvis de virker utrygge, så kunne Feliway være en ide.

    Jeg har aldrig haft en kat, det har gidet at sidde på skødet i haven. Der sker jo så meget andet interessant med lyde, lugte og så'en, og så har man ikke ro på sig til at sidde på sædet og kæle. Måske er hele huset undtagen kontoret sådan for jeres katte, som haven er for mine.....



  • #3   17. dec 2007 haha sædet = skødet

  • #5   18. dec 2007 Bekymre mig sikkert for meget! :0)

    Men min mand har haft 27 katte og han har aldrig oplevet en killing der ikke søgte eller undgår kontakt. Han har kun oplevet denne adfærd, hos en vildkat der "flyttede" ind hos ham. Den blev aldrig så tam, at den ville røres ved!

    Jeg har virkelig tænkt på om Malou kan have det fysisk dårligere, end hun virker til, og at det er det der gør udslaget!

    Jeg kan altså ikke lade være med at bekymre mig! :0)


  • #7   18. dec 2007 *¤* mai T *¤*
    Du har nogle flotte Misser.. Helt sikkert.
    det du fortæller der virker det ikke til de er sky, hun hygger nok til kontortid.. GG..

    jeg snakker utroligt meget med vores katte, og lige pludslige kan de to små begynde og snakke hvis de ikke kan se mig,, såå Skønt og høre...

    Er nu sikker på det nok skal komme. mvh


Kommentér på:
Adfærd - hvad gør jeg?

Annonce