411 visninger
|
Oprettet:
ny kat på besøg {{forumTopicSubject}}
jeg har to killinger. Da min lillebrors kat er bange for nytår har vi aftalt at være sammen med dem nytårsaften med alle kattene. Vi holder introduktion nu men er usikre på hvor meget vi skal gribe ind. Min lillebrors kat er en voksen dame og hun virker mere bange end mine to, der er vant til andre katte. Hvordan kan vi gøre min lillebrors kat mindre usikker?? hun hvæser når de kommer for tæt på, men siger alligevel en lyd der lyder ligesom når mine to kalder på hinanden, hvis de ikke viser hende interesse.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Hvis jeg skulle give et godt råd, aå ville jeg få fat i Feli Way til hunkatten, lige så snart dyrlægen åbner 3. juledag.
Det koster nok omkring 100,- til 150,- men det er pengene værd, da hunkatten vil slappe af på en anden måde.
Det kan også være en idé at lade musikken spille, så det overdøver bragene fra fyrværkeriet en smule, og det sidste I kan gøre er, at trække gardinerne for, så lysglimtene ikke bliver for overvældende.
Hvis I fortsat vælger at lade kattene gå sammen, så lad dem finde ud af det selv - medmindre de slås så meget, at totterne flyver.
Dog vil jeg nok anbefale, at hunkatten kom hjem igen, så hun var i vante omgivelser, da det kan gøre hende endnu mere skræmt at være et fremmed sted med alle lydene.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Hunkatten er vant til vores hjem, da vi ofte har passet hende her. Så hun burde ikke være nervøs for stedet. Men du har nok ret i at en bange kat sammen med to katte hun kun har mødt en gang måske ikke er så smart.
Vi lukker hende nok inde i soveværelset så lillebror kan se til hende i løbet af aftenen og hun ikke behøver stresse over de små mislinger samtidig.
Stakkels tiramisu, er synd for hende, hun er lidt vores plejebarn, og hele grunden til at vi valgte at få kat. Trist hvis de ikke kommer til at kunne sammen, da vi så ikk kan passe hende mere i vores hjem. Men det går jo ikk hvis hun ligefrem bliver dårlig
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Det ville være rart hvis kattene havde det lidt mere som hunde, der jo som regel er glad for at lege med andre hunde. Men der er katte mere reserverede dyr.
En feliway er i hvertfald en god investering, det kan også være at den dæmper hendes angst nytårsaften, da den udsender beroligende feromoner.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
ny kat på besøg