{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Nytår med kat for første gang {{forumTopicSubject}}

Nynne er jo hos os for det første nytår i hendes liv smiley

Hvordan forbereder man hende bedst og hva gør man hvis hun er mega bange?

Må indrømme, at vi også havde Mikkel sidste år, men vi havde slet ikke tænkt på hva vi ville gøre hvis nu han var mega bange - heldigvis var han total kold overfor skyderiet...

Men ja, hva gør man hvis hun er mega bange?

Lige nu står min kæreste og leger med vores nye foodprocessor og hun ligger bare under sengen fordi den larmer sådan... og ja det er lidt sent han leger med den smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytår med kat for første gang
  • #1   26. dec 2007 Mine skal være alene nytårs aften jeg laver en hule inde i mit klædeskab og en ude på wcet så de har nogle steder de kan gemme sig.. Overboen kigger så efter min lejlighed men får ikke nøgle dertil, og regner så med min lille bror lige køre forbi og tjekker mine drenge når de er på vej hjem..

Synes du skal lave nogle huler nogle mørke steder, mine elsker mit klædeskab så man skal lige holde øje med de ikke er derinde når man lukker igen...

Ellers kan du ikke rigtig gøre noget, synes bestemt ikke du skal købe noget beroligende hos doktor dyr, det gør bare det hele værre...

• #2   26. dec 2007 skal det endelig være så kan du give den noget baldrian humle.. det beroligere frem for at gøre dem sløve..
    Men som dåseslaven skriver... lav en masse huler, lad radioen spille i baggrunden, lad gerne lidt lys være tændt så er det ikke så voldsomt når det begynder at glimte udenfor med raketter..

• #3   26. dec 2007
    Hvis vi ikke er hjemme Nytåraften..
    Så lader vi radioen stå tændt. De virker ikke bange men bare for de har noget musik :o) Hvis det kan hjælpe...
    Tro ikke man kan gøre såå meget... Hunde er mere bange nok... Men uanset hvad er det da synd for dem..

Men god ide med og lave en hule... Vores katte laver så hule under vores dyner...

• #4   26. dec 2007 Mine katte har heldigvis aldrig været bange nytårs aften.

Jeg har altid lyset tændt, gardinerne trukket for og så TV eller musik lidt højere end jeg plejer.

Med hunde ved jeg noget af det værste man kan gøre er at røre dem (forsøge at trøste) hvis de er bange. Så bekræfter man dem bare i der er noget at være bange for. Det er som regel ejerens skyld deres hunde bliver bange (ikke i en ond mening) men netop fordi de har forsøgt at "trøste". Det er jo f.eks. de færreste hunde der bliver rædselslagne når et vækkeur begynder at ringe. Det er jo også en pludselig opstået lyd som et brag fra et kanonslag er. Men ved vækkeurets ringen er vi jo afslappede, strækker os og gaber. Det aflæser hunden og ser at det ikke er "farligt". Hvis vi bare gør det samme med fyrværkeri og evt. giver dem en masse godbider.

Jeg vil tro det er nogenlunde det samme for katte. Men da jeg aldrig har haft kat der var bang, kun min ene hund så ved jeg det ikke. Min hund er heldigvis ikke bange mere. Hun forbinder heldigvis nu fyrværkeri med mad/godbidder. Og nytårs aften får hun en halv guldøl så er hun afslappet, men ikke fuld, da hun er en stor hund. Og hun elsker den halve øl smiley

• #5   26. dec 2007 jeg har snakket med en dyrelæge, og fået af vide at man kan købe noget der hedder filyway hos dyrelægen, som er en duft man sætter i stikkontakten. vi mennesker kan ikke lugte det, men det beroliger katten... ikke bedøver, men beroliger som fx. duften af deres mor... så hvis katten er lidt urolig så prøv det..!
    det er nemlig min plan da det også er Aslans første nytår, og han skal være alene hjemme... det eneste de sagde man skulle huske ved det der filyway, (eller hvordan det nu staves) det er at den skal sættes i den 29-30, og ikke først på dagen... smiley håber rådet kan hjælpe nogen med en kyllingemis som min... og ellers godt nytår fra aslan og jeg!

• #6   26. dec 2007 Mine katte er vant til fyrværkeri (er adopteret fra KBH).... De ligger og sover når det brager udenfor (har set det med mine egne øjne en søndag eftermiddag) smiley

Dog må jeg da indrømme at man alligevel er en anelse nervøs når de små pus skal være alene hjemme denne store aften... Men mon ikke det går...

• #7   26. dec 2007 Liselotte den hedder en Feliway, du kan læse om den her: (link fjernet)

• #8   26. dec 2007 Vi er hjemme (regner jeg med), men jeg må lave nogen huler...

Liselotte: Jeg gider ik det Feliway, har dårlig erfarng med det til de priser smiley

• #9   26. dec 2007 Allerede nu bør I sætte en feliway i stikkontakten, lave et sted (mørkt) hvor hun kan søge hen og gemme sig.

I er for sent ude til at benytte lydcden (til hunde, men den virker fint på katte:-)) den skal I træne i et par måneder for at det bliver gjort korrekt.

Men de fleste katte reagerer på lysglimtene og ikke på lydene (som hunde).

I bør naturligvis ikke lukke hende ud den dag. Og så skal I lade hende være i fred. Især fulde folk skal have at vide, at de skal holde nallerne for sig selv

• #10   26. dec 2007 Feliway er jeg som dagt ik glad for.. og der er ingen fulde mennesker.. Men vi hører da noget musik, og når Mikkel ikke er påvirket af det, kan det måske påvirke hende lidt?

• #11   26. dec 2007 sidste år var også baileys første nytårsaften. vi var ikke hjemme, og vi havde fået hende en dag i forvejen, så havde det ikke godt med ikke at være hjemme. vi tændte tvet så der ikke var helt stille i lejligheden. da vi kom hjem havde hun tisset i vindueskarmen, men tror det var fordi hun var blevet bange.. men ellers ved jeg man kan få sådan nogle (kan ikke huske hva det hedder) men det er noget hvor man sætter den i en stikkontakt, hvor den så sender nogle dufte ud, som beroligere katten. (det kan være nogle af de andre ved hva det er den hedder) eller kan du nok ringe til din dyrlæge. det var der jeg fik det at vide.

• #12   26. dec 2007 Jeg tror bestemt, at det kan smitte at Mikkel er rolig

• #13   27. dec 2007 jeg regner heller ikke med at malou bliver bange. Hun er da stadig temmelig usikker når der kommer pludselige lyde og derfor kan jeg være i tvivl. Men når de to andre er bedøvende ligeglade, så tror jeg det smitter af på hende..

• #14   27. dec 2007 Hos os er forholdsreglerne: Feliway i stikkontakten, diverse kattehuler og gemme steder samt rum med nedrullede gardiner samt fjernsyn med lyd.

Og så vender vi snuden hjem fra vores nytårsarrrangemet kl. 22, vi vil ikke lade små være alene kl. 24, for de to mindste er det første gang de oplever nytåret smiley

• #15   27. dec 2007 Missen han får lov til at væer på mit værelse, hvor han føler sig tryggest. Han er ikke særlig bange for det, underligt son, da han er meget nervøst anlagt. Men ellers det, som en anden skrev, med at lave nogen huler? Når vi støvsuger, suser missen under min dyne, eller bare en eller andne dyne, hvor han kan gemme sig. smiley Det er altid en klassiker hos ham!
    Men held og lykke med det hele smiley

Kommentér på:
Nytår med kat for første gang

Annonce