1.440 visninger
|
Oprettet:
Nytår med kat for første gang {{forumTopicSubject}}
Nynne er jo hos os for det første nytår i hendes liv
Hvordan forbereder man hende bedst og hva gør man hvis hun er mega bange?
Må indrømme, at vi også havde Mikkel sidste år, men vi havde slet ikke tænkt på hva vi ville gøre hvis nu han var mega bange - heldigvis var han total kold overfor skyderiet...
Men ja, hva gør man hvis hun er mega bange?
Lige nu står min kæreste og leger med vores nye foodprocessor og hun ligger bare under sengen fordi den larmer sådan... og ja det er lidt sent han leger med den
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 6 Emner: 89 Svar: 491
Synes du skal lave nogle huler nogle mørke steder, mine elsker mit klædeskab så man skal lige holde øje med de ikke er derinde når man lukker igen...
Ellers kan du ikke rigtig gøre noget, synes bestemt ikke du skal købe noget beroligende hos doktor dyr, det gør bare det hele værre...
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Men som dåseslaven skriver... lav en masse huler, lad radioen spille i baggrunden, lad gerne lidt lys være tændt så er det ikke så voldsomt når det begynder at glimte udenfor med raketter..
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
Hvis vi ikke er hjemme Nytåraften..
Så lader vi radioen stå tændt. De virker ikke bange men bare for de har noget musik :o) Hvis det kan hjælpe...
Tro ikke man kan gøre såå meget... Hunde er mere bange nok... Men uanset hvad er det da synd for dem..
Men god ide med og lave en hule... Vores katte laver så hule under vores dyner...
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg har altid lyset tændt, gardinerne trukket for og så TV eller musik lidt højere end jeg plejer.
Med hunde ved jeg noget af det værste man kan gøre er at røre dem (forsøge at trøste) hvis de er bange. Så bekræfter man dem bare i der er noget at være bange for. Det er som regel ejerens skyld deres hunde bliver bange (ikke i en ond mening) men netop fordi de har forsøgt at "trøste". Det er jo f.eks. de færreste hunde der bliver rædselslagne når et vækkeur begynder at ringe. Det er jo også en pludselig opstået lyd som et brag fra et kanonslag er. Men ved vækkeurets ringen er vi jo afslappede, strækker os og gaber. Det aflæser hunden og ser at det ikke er "farligt". Hvis vi bare gør det samme med fyrværkeri og evt. giver dem en masse godbider.
Jeg vil tro det er nogenlunde det samme for katte. Men da jeg aldrig har haft kat der var bang, kun min ene hund så ved jeg det ikke. Min hund er heldigvis ikke bange mere. Hun forbinder heldigvis nu fyrværkeri med mad/godbidder. Og nytårs aften får hun en halv guldøl så er hun afslappet, men ikke fuld, da hun er en stor hund. Og hun elsker den halve øl
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 130
det er nemlig min plan da det også er Aslans første nytår, og han skal være alene hjemme... det eneste de sagde man skulle huske ved det der filyway, (eller hvordan det nu staves) det er at den skal sættes i den 29-30, og ikke først på dagen...
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Dog må jeg da indrømme at man alligevel er en anelse nervøs når de små pus skal være alene hjemme denne store aften... Men mon ikke det går...
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Liselotte: Jeg gider ik det Feliway, har dårlig erfarng med det til de priser
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 115 Svar: 363
I er for sent ude til at benytte lydcden (til hunde, men den virker fint på katte:-)) den skal I træne i et par måneder for at det bliver gjort korrekt.
Men de fleste katte reagerer på lysglimtene og ikke på lydene (som hunde).
I bør naturligvis ikke lukke hende ud den dag. Og så skal I lade hende være i fred. Især fulde folk skal have at vide, at de skal holde nallerne for sig selv
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 7 Emner: 29 Svar: 144
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 115 Svar: 363
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 95 Svar: 262
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Og så vender vi snuden hjem fra vores nytårsarrrangemet kl. 22, vi vil ikke lade små være alene kl. 24, for de to mindste er det første gang de oplever nytåret
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 93
Men held og lykke med det hele
Nytår med kat for første gang