{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

urinvejsinfektion {{forumTopicSubject}}

Min dejlige dreng har fået konstateret urinvejsinfektion idag. Jeg har fået noget foder (royal canin urinary) med hjem, som jeg 'hurtigst muligt' skal have dem begge kørt over på, siger dyrlægen. Jeg er jo på ingen måde tilhænger af rc, men vil jo det bedste for min dejlige dreng, så søger hjælp herinde. Hvad kan jeg gøre, ud over det foder? Er det ikke super godt med vådfoder tilsat ekstra vand? Så får de jo mere væske ind... Skal det, i så fald være urinary, eller kan det være alm vådfoder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  urinvejsinfektion
  • #1   22. jul 2019 Umiddelbart er det anbefalet at man undgår kulhydrater og øger indtaget af kød og vand.
    Hvordan RC så hjælper er pga de tilsatte(aka afbalancerede) mineraler som åbenbart gør ph værdien lavere (kulhydrater kan f.eks øge ph-værdien af ens urin) i praksis virker det for nogke mens andre oplever at få andre problemer af foderet. Det kommer virkelig an på hvad det specifikke problem er, f.eks om det er for lav ph-værdi, bakterier eller krystaller? Ved ikke om din dyrlæge har sagt hvilken det er

    Men hvor længe har dyrlægen sagt de skal være på det?


  • #2   22. jul 2019 For resten af livet lød det til. Han har forhøjet ph værdi. Den var på 7.5 og skal helst være på 6, sagde hun. Jeg tænkte nemlig at de kunne fortsætte med deres normale vådfoder med masser af vand i. De får bozita, feringa og andre i samme dur

  • #3   22. jul 2019 Tjah for kan læse at man siger mellem 60-150 dage på RC Urinary SO
    Men det vigtigste her er et vådfoder med høj kødandel og at de indtager masser af vand - og undgår tørfoder


  • #4   22. jul 2019 Det foder jeg har fået med hjem er tørfoder :-\

  • #5   22. jul 2019 Grunden til at man anbefaler højere kødandel og disse specifikke diæter (f.eks Hills eller RC) er fordi de er tilsat DL-methionine som er en aminosyre det sænker urinens ph værdi. Det er én af de absolut vigtigste aminosyrer og findes i kød og fisk
    Du kan faktisk købe det specifikt som f.eks en tablet eller i tube form til både katte og hunde som lider af forhøjet urin ph-værdi smiley Det er det som en af de mest kendte holistiske dyrlæger i USA anbefaler sammen med mange andre. Desværre er det jo virkelig svært at vide, da de fleste dyrlæger ikke oplyser om det >.>

    F.eks her i tube form
    https://www.netdyrlaege.dk/kat/uti-paste-til-kat-netdyrlaege

    Tablet med biotin også
    https://www.netdyrlaege.dk/kat/aptus-biorion-tabletter-til-pels-og-klor-netdyrlaege


  • #6   22. jul 2019 Jeg googlede en del inden jeg slog emnet op her og hvad faktisk fundet flere forskellige midler der siger at de hjælper på urinvejene. Jeg var bare i tvivl om om de virkelig virker og i så fald hvilket produkt der var bedst. Fandt nogle piller og noget pasta...

  • #8   22. jul 2019 De fleste hjælper smiley Men hvis din kat har en urinvejsinfektion med bakterier, så kan det også gøre at urinen bliver mere basisk.

  • #9   22. jul 2019 Tranebær er lidt kontroversielt, primært fordi de ikke ændrer på ph-værdien men hjælper kun mod e. Coli bakterier

  • #10   22. jul 2019 Jeg tænker at jeg køber noget at give ved siden af, hvis du tænker at det er en god idé til at støtte op om foderskiftet mv?

  • #11   22. jul 2019 Hmm, det kommer an på om du vil over på 100% vådfoder, bruge det du har nu eller vil bruge RC urinary?

  • #12   22. jul 2019 Som det er nu er de hovedsageligt på vådt. De har altid tørt stående, men spiser ikke meget. De deles om ca 8 spsk tørt om dagen.
    De får vådt 4 gange om dagen, små portioner pga de er temmeligt overvægtige


  • #13   22. jul 2019 Pt tænker jeg at blande rc urinary i deres tørre og så give vådt med masser af vand ved siden af. Og så tænkte jeg at give noget urinvejsstøttende pasta/piller også

  • #14   22. jul 2019 jeg har haft en kat som døjede rigtig meget med blærebetændelse, og han fik også urinay fra rc. det virkede fint på ham.
    valgte dog at gå over på rc sterilsed da den virker lige så godt. Ifølge Royal canin. ringede nemlig og snakkede med dem.
    jeg fik også at vide at han skulle være på det resten af sin tid.
    men da jeg havde 16 andre katte på det tidspunkt kunne jeg jo godt se at det ville koste mig en halv bondegård hvis jeg skulle have 17 katte på urinay.

    dog valgte jeg at de første 3 mdr var han på urinay, hvorefter der blev tilsat sterilsed.
    fordelen ved sterilseden er nemlig at der er tilsat noget som gør at de drikker mere. Og man kan tydeligt se forskellen når de starter op på det.

    og så alt den vådfoder han gad. MEN husk at tjek magnesiumen i vådfoderet. For den er altså en grim synder som man skal passe på når man har neu hankatte

    og så god bedring til det bette puls


  • #15   22. jul 2019 Det tjekker jeg lige op på igen, mener nemlig at jeg har valgt lavt magnesium da jeg købte, hvad må den max være på? Og tak

  • #16   23. jul 2019 Når du siger vådfoder med masser af vand, sådan du udvande det så meget, at der ikke er næring nok i det, 8 spsk fulde tørt er mere end mine spiser, og de får kun ca 300g vådfoder om dagen, de deler en pose/dåse 3 gange om dagen.
    Jeg har ikke prøvet urinvejsinfektion, kun dårlige nyretal, og det ændrede sig ikke med nyrefoder, men med mere vådkost, og mine gider ikke røre det med ekstra vand.
    Jeg håber du finder en god løsning smiley


  • #17   23. jul 2019 Mine elsker det vådfoder de får nu og er heldigvis glade for 'suppe'. Jeg har fået ordre fra dyrlægen om at skære ned på mad, (de ser helst at jeg fjerner det våde) og den eneste måde jeg kan få det til at virke er ved at gøre det sådan her. Jeg er på bar bund! Sofie taber sig rigtig fint og virker ikke til at være sulten. Sofus taber sig overhovedet ikke (har taget 800 gram på på 1.5 år og er decideret fed nu). Hans sultfølelse kan man ikke rigtig regne med da han altid har haft et virkeligt dårligt forhold til mad, pga hans start på livet.

  • #18   23. jul 2019 Det er så skørt når de siger man skal skære på det våde - det er jo det absolut bedste en kat kan få, efter rå mad, så det er virkelig op ad bakke ... (Man skal huske de får sponsorerede kurser til at lære det absolut mest minimale om ernæring) Hvis det er sådan at han ikke kan styre sit indtag, så ville jeg nok gå over til at købe nogle maskinen. Jeg har selv en med mikrochip som virker upåklageligt og så kan man virkelig kontrollere maden

  • #20   23. jul 2019 Har to fontæner, en i hver sin ende af huset. De får små måltider vådfoder 4-5 gange om dagen og har tørfoder stående i 4 forskellige aktivitetsdimser rundt om i huset.
    De er IKKE begyndt at spise mere tørt efter jeg har skåret ned i det våde. Sofus har behov for at skålene skal tømmes, uanset hvor meget der er i. Han pauser ikke og mærker efter om han er mæt. Jeg bliver ved med at putte vand i det våde, får det får mere væske i dem, hun er rimelig god til at drikke, men han glemmer er virkelig dårlig til at huske at drikke.


Kommentér på:
urinvejsinfektion

Annonce