{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.853 visninger | Oprettet:

fede killing op {{forumTopicSubject}}


hvordan feder man bedst en killing op?

der blev i dag sat en raltet killing af hos mig.
den har fået loppekur og øredråber. men mangler at få ormekur.
jeg gætter på at den er ca 10 uger, tynd og pjusket i pelsen.
men heldigvis meget sød og kælen.

jeg har købt noget killingefoder, men er der mere jeg kan gøre for den?


Kommentarer på:  fede killing op
  • #1   30. jul 2019 det bedste er endelig at sørger for at den har mad stående fremme 24/7.
    sørg for foder af god kvalitet - altså ikke noget af det som man køber i supermarkedet

    og så en ormekur - husk det er 2 gange den skal have en pille


  • #2   31. jul 2019 Drop alt der hedder supermarkedsfoder. Sørg for at den får noget godt tørfoder og godt vådfoder. Det kan bare være voksenfoder, så længe kvaliteten er i orden Så skal det såmænd nok komme helt af sig selv. Har du andre katte i huset?

  • #3   31. jul 2019 Nu ved jeg Anne fodre med noget godt kvalitet i forvejen, så det skal nok komme. Ellers giv ham nogle ekstra portioner god dåsemad om dagen.

    Når han har fået sin ormekur og får godt mad så skal det nok gå hurtigt. Kan du huske vores Oliver som vi fik der vejede 900 g som 17 ugers?


  • #4   31. jul 2019 jeg fandt Pyrus på motorvejen hvor hans mor var kørt ned. så pyrus havde gået der i længere tid uden mad og drikke, så han var udsultet og dehydreret
    det var bare masser af god mad i små potioner
    han blev skudt til at være 7 uger

    nu skal det lige siges at den bette kræsenpind nægtede at spise killingfoder så han er foderet op på voksen
    så det hed fri tørfoder og vådfoder 4-5 gange om dagen



    profilbillede
  • #5   31. jul 2019 lad være med at gøre det for hurtigt. så lang tid at den spiser normalt, så skal den nok får noget på sidebenene i løbet af kort tid.

    så få den givet en ormekur

    og så skal vægten helt sikkert stige


  • #6   31. jul 2019
    mine katte plejer at få applaws eller purizone. men der går lige et par dage inden jeg kan få en portion killingemad hjem af det. så i første omgang, fandt jeg en pose kornfri killingefoder fra land og fritid, og så får han de samme dåser som de voksne.

    han ser allerede noget bedre ud i dag og virker meget friskere. men der var ikke noget at sige til at han var lidt mut i går. han var den eneste overlevende efter et mink-angreb i den stald han boede smiley

    men nu skal mine to damer lige acceptere en ny lillebror smiley




    profilbillede
  • #7   31. jul 2019 Han skal nok tage på, sådan som du drager omsorg for ham smiley Nøj en smuksak smiley


  • #8   31. jul 2019 hvor ser han bare dejlig ud

  • #9   8. aug 2019
    nu har han for et par dage siden fået sin første ormekur.
    hvor lang tid skal der gå inden den næste?
    der er også bestilt tid hos dyrlæge, så han kan blive vaccineret.

    han tager heldigvis hurtigt på.
    Han allerede taget 500 g på og er blevet pænere i pelsen.

    han har lidt striber i pelsen. beholder han mon det? eller går det væk igen?
    jeg har ikke set hans mor, så jeg ved ikke hvad farve hun var.



  • #10   9. aug 2019 Spøgelsesstriber forsvinder oftest, men hos nogle få bliver de. Du må vente og se tiden af.

  • #11   9. aug 2019 den skal have næste ormekur om 3-4 uger

  • #12   10. aug 2019
    kan katte æde en fugl med fjer og knogler uden at efterlade ret meget spor?

    der lå en halv vinge og to fødder ovenfor trappen i går. men der var ikke andet at se nogle steder.
    Zeus (killingen) må have fisket fuglen/resterne ind gennem vinduet, som stod på klem.
    de to gamle har altid været inde-katte (og kommer heller ikke ud nu). så det kan ikke rigtig være andre måder det er kommet ind på smiley .

    men det skal nok blive "sjovt" når den lille jæger kommer ud og rende smiley




  • #13   10. aug 2019 Husk mark- og vejfredsloven, der siger, at katte skal holdes på egen matrikel.

  • #14   10. aug 2019
    der er 70 tdr jord til gården, så kattene skal ret langt, før de kommer udenfor matriklen smiley


    det er meget sjældent vi ser staldkattene uden for matriklen. der er så meget natur, at de ikke behøver at gå langt efter jagt og eventyr (egen skov/ sø / å / mose og eng)

    alle katte på gården er iøvrigt neutraliseret.


  • #15   10. aug 2019 Dvs. i har ingen offentlig vej ind til gården?? Offentlige veje er ikke egen matrikel.

    Katte går meget længere, end man tror, det har gps studier bevist.


Kommentér på:
fede killing op

Annonce