2.025 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Påkørt kat, bliver så arrig.. Påkørt kat, bliver så arrig..

Uha jeg er så arrig lige nu og samtidig en ung fyr utrolig taknemmelig.

Jeg var på vej hjem, lidt tidligere end jeg plejer og ser så 4 unge fyre stå i vejkanten og se noget forvirrede ud. Midt på vejen (i byen) ligger en stor flot kat og vejen er blodrød.

Jeg får stoppet bilen, smidt den i bakgear og springer ud af bilen da jeg er ud for dem. Og kan godt se den kat ikke har den godt mere. Den miaver så inderligt og højt. De unge fyre har set den blive påkørt men er for langt væk til de kan se bilen der gør det rigtigt.

Og som er kørt videre.

Det er her jeg bliver arrig.

Jeg får katten pakket ind i min jakke og en af de unge fyre hopper ind i min bil og holder katten mens jeg kører til dyrehospitalet.

Den unge fyr er jeg meget taknemmelig, trods han ingen kendskab til dyr har, så indvilligere han frivilligt i at sidde med en skadet kat og blive smurt ind i blod, og komme forsent til den aftale han har Det synes jeg er virkelig flot af ham.

Katten er til alt held øretatoveret, så jeg håber de finder ejeren, trods de må komme med så dårlige nyheder. Og det trøster mig at vide den fik en ordentlig omgang smertestillende 5 sek efter jeg trådte ind af døren hos dyrlægen, så den nu ikke længere har smerter.

Hvem dælen kan dog finde på at påkøre og efterlade et skadet dyr, kører videre og lade som ingenting bagefter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Påkørt kat, bliver så arrig..
  • #1   20. feb 2008 Han er en super und fyr. Han skulle i biografen med sin skole og i stedet, ja så hopper han ind i min bil og kører med. Det er der dælme ikke mange unge fyre der gør.

Katten, ja det eneste jeg ved med sikkerhed, det er kæben var brækket og den ikke kunne bevæge bagparten særlig godt. Så kunne forestille mig den har fået fred nu. Men flot, det var han.

Og jeg vil så inderligt håbe, at nogen vil gøre det samme for min kat, hvis uheldet skulle ske.

• #2   20. feb 2008 syntes osse det er utroligt at folk bare kører videre, men super af den unge gut at han tager sig tid til at hjælpe osv, håber den lille misling har fået fred så den ikke skal lide unødigt.
    jeg er begyndt at stoppe hvis jeg ser et dyr i vejkanten for lige at tjecke at det er ikke er levende og om der evt er kendetegn/øretatovering o.lign

• #3   20. feb 2008 Det er simpelthen noget svineri, at køre fra en påkørt kat:0( Godt i kom forbi med det samme, og fik hjulpet den stakkels kat så den ikke skulle pines mere.
    Har selv været så uheldig at køre en kat ihjel på en landevej en sen aften. Det var en fryftelig oplevelse, "heldigvis" døde denne kat på stedet og der var heller ikke blod at se. Så måtte have katten løftet op og ind at banke på hos de omkringliggende gårde, for katten havde halsbånd på.
    Har det stadig ufatteligt dårligt med det, for tanken om selv at miste en kat på denne måde er forfærdelig:0(

• #4   20. feb 2008 håber da både du og ejerne også ved hvem fyren er. For han burde da helt klart ha en gang ros for sin indstilling til situationen.

• #5   20. feb 2008 jeg har heldigvis (7,9,13) aldrig kørt andet end fasaner ned, min kone siger osse at det er utroligt hvad jeg nogengange ser i vejkanten og hvad der bevæger sig i krattet, ser jeg en bevægelse el noget i krattet el vejkanten flytter jeg altid foden til bremsen osv.
    jeg ville ha dte så elendigt med mig selv hvis jeg kørte et dyr ned

• #6   20. feb 2008 Dyrlægen mente ikke den havde mange chancer som den så ud på det tidspunkt. Så jeg går næsten ud fra den er aflivet.
    Jeg kender kun navnet på den unge fyr; Anders S, men dyrlægen fik nummeret til både ham og mig. Såfremt ejeren ville vide hvem vi var.
    Inden jeg kørte, så takkede jeg ham rigtig mange gange for hjælpen.

Jeg er noget overrasket over en ung fyr på den måde springer til, og især kommer for sent til sin aftale osv. Det kan han jo få ballade ud af fra skolens side, men så kan de jo ringe til dyrlægen. Flot af ham, det synes jeg ihvertfald det er.

• #7   20. feb 2008 Det var da flot at den fyr.

Ja, det er utroligt at folk bare kan få sig selv til at køre videre. Men sådan er det desværre. Man kan jo også sige, at kattens ejer har pligt til at holde katten på egen matrikel - og så var påkørslen jo ikke sket.
    Men igen, jeg havde ikke bare kørt videre.

• #8   20. feb 2008 Jeg er "desværre" sådan indrettet at er et dyr i nød, ja så stopper jeg altså.. I sommers var der en skadet grævling i min stald, og den fik også den hjælp den skulle have.
    Min egen lille Miv, ja hende så jeg på vejen 2 gange indenfor en halv time og anden gang fik jeg hende til mig, ingen havde efterlyst hende og dyrlægen kunne ikke finde hverken chip eller andet.

Der var flere andre biler der bare var kørt videre.
    Netop derfor de unge fyre ikke vidste hvad de skulle gøre. De var på cykel alle sammen.
    Til alt held, så vidste jeg tilfældigvis hvor i byen der lå et dyrehospital, trods det aldrig er en jeg selv bruger.

• #9   20. feb 2008 Sådan tror jeg vi er mange der er. Jeg stopper så sandelig også, hvis jeg ser et dyr lider.
    MEN, jeg holder så også mine egne katte indenfor, så jeg er fri for tanken om at skulle skrabe dem op fra vejen en eller anden dag.

• #10   20. feb 2008 Jeg får et sug i maven hver gang jeg kommer forbi en påkørt kat.

• #11   20. feb 2008 Godt gået Rikke V ;o)
    Og flot af den unge fur, ikke ret mangr der ville have gjort det...
    Hvis jeg ser en kat der er kørt ned stopper jeg og lægge den ind i siden istedt den skal blive kørt over flere gang... Så synd ...
    Men sådan er det bare glad for mine katte er i indhegning.. Klap klap flot Rikke V :o)
    Mvh

• #12   20. feb 2008 Så er katten hjemme og den får nu en ordentlig begravelse hos sin familie.
    Ejeren har lige ringet og var selvfølgelig ked af det, men samtidig glad for den havde fået hjælp så hurtigt.

• #13   20. feb 2008 Dejligt at vi er flere der gerne hjælper dyr i nød og dejlig at den unge mand ville træde hjælpende til. Jeg har selv fundet en kat en gang der havde slæbt sig rundt på kørebanen i lang tid (iflg. blodsporene) og de andre bilister idioter som de var, kørte bare udenom den stakkels kat. Jeg ringede desværre til Falck og det gør jeg nødigt igen, det tog over 1 time før Falck kom og det ville tage yderligere ½ time før katten ville nå dyrehospitalet. Havde jeg selv kørt den havde det kun taget 15-20 min.

En kat blev også kørt ned uden for min nabos hus hvor bilisten også kørte videre, der kørte jeg katten til dyrlæge og fik via fremlysningsplakater selv fundet ejeren som var meget taknemmelig. Katten overlevede heldigvis og blev neutraliseret og øretatoveret.

Lykke selvom man skal holde katten inden for eget matrikel, kan man jo ikke vide om den er blevet lukket ud ved et uheld f.eks. Bare se herinde hvor mange der for tiden savner deres kat. Desuden tror jeg ikke f.eks en indbrudstyv tænker særligt meget over om de lukker en kat ud eller ej, derfor er det altid godt at have sine katte øremærkede.

• #15   20. feb 2008 Den unge fyr her havde, som han selv sagde, ingen kendskab til dyr da hans forældre ikke ville have nogen.

At han træder til og får svinet sit flotte tøj til, kommer for sent til en biograf tur, ja det er jeg stor respekt for.
    Det er der ikke mange unge der havde gjort.

De andre unge, jo de ville da også godt hjælpe, men nu var det kun en jeg skulle bruge til at holde katten for mig.
    En af de andre kom ned til dyrehospitalet kort tid efter, dels for at høre til katten, men også for at hente sin kammerat. Ham kørte jeg så op til sin cykel igen så han kunne komme videre. Men påvirket af det, det var han. Og det var heller ikke noget flot syn.

Jeg er nu glad for jeg lige ændrede min daglige rutine, for ellers havde jeg passeret stedet 10 min før uheldet skete.

• #16   20. feb 2008 Ejjh det var flot gjort af ham fyren. Stor ros til ham.
    Men årrh hvor kan jeg blive gal på dem der har gjort det! Sådan nogen svin ja undskyld mig, men det er man da hvis man kører videre når man har kørt noget ned.
    Ligegyldigt hvilket dyr man kører ned bør man stoppe op og tjekke om dyret nu også er dødt, og hvis ikke det er, så tage det med til dyrlægen, hvis ikke man har tid til dette så har man virkelig et alt for travlt liv!

tigger alias johnny:
    Det undre mig lidt at du skrive du ville have det super dårligt med at kører et dyr ned og du så fortæller du har kørt fasaner ned. Ved godt man ikke gør det med vilje, men har du det ikke dårligt med at kører en fasan ned eller hvad ? .. Synes jeg da er lidt mærkeligt, hvis den skulle være mindre værd end så mange andre dyr.
    Dog vil jeg gerne sige at jeg synes det er super du passer på hvis du bare så meget som ser noget bevæge sig, det er den rigtig indstilling at have smiley

• #17   21. feb 2008 Sjovt at ingen nævner kattens ejer, som er den person der bærer ansvaret for at den sølle katten led den triste skæbne, og ikke den sagesløse bilist der ramte katten!

• #18   21. feb 2008 Mai - Præcis også min tanke. I realiteten bærer bilisten jo ikke skylden. Hvis katteejeren overholdt loven, så var det ikke sket i første omgang.

• #19   21. feb 2008 Jeg synes nu, det er dejligt, at denne tråd ikke har udviklet sig til en af de evindelige hetz mod dem, der har fritløbende katte, (men det kan selvfølgelig nåes endnu).

Det glæder mig, at der findes unge mænd, der vil hjælpe en tilskadekommen kat. Og flot indsats, Rikke V!

• #20   21. feb 2008 Bravo Maj smiley

• #21   21. feb 2008 Ja, bravo Mai, det undrer også mig.

• #22   21. feb 2008 Tinka D.

Alt kan nåes, når jeg blander mig. :0)

Jeg syntes også at den unge mands og Rikke V´s handling er flot, men at Rikke er arrig på bilisten kan jeg altså ikke stilletiende sidde overhørigt!

Kan tilføje at min datter og svigersøns skønne kat, som faktisk er den kat der har ære for at jeg den dag i dag er vild med katte, led samme skæbne i sidste uge, men det nytter ikke at hverken de eller jeg bebrejder bilisten. Det var min datter og svigersøns valg at lade Dolche rende rundt og det er altså farligt for katte og sagesløse bilister! Og menneskeliv er altså mere værd i mine øjne end katteliv. Og så skal jeg nok lade være med at skrive mere i denne omgang!

• #23   21. feb 2008 ;o) Nok det at Rikke er sur over er at billisten er bare køre videre Ikke ser om katten er Død og ikke lider..

Fra Rikke) det hun skrev..(den fik en ordentlig omgang smertestillende 5 sek efter jeg trådte ind af døren hos dyrlægen, så den nu ikke længere havede smerter....

Katten led jo den var ikke død af samstødet... )Der ville jeg også blive sur.. at man bare køre videre.....

Men folk bestemmer selv om de lad deres katte løb frit deres valg...
    bare et lille Råb fra mig...
    Mvh

• #24   21. feb 2008 Natascha F ;o)
    Er meget enig med dig..... Det mindste man godt kan er og se om Katten er død og ikke bare køre videre....

Mads :o)
    Meget op til folk og de lader deres katte løbe frit...
    jeg kan bare ikke lad mine katte løbe frit...

• #25   21. feb 2008 Mads V.

Jeg vil gerne svare på dit spørgsmål.

Nej jeg vil aldrig lade mine katte rende frit, for det første har jeg ikke nerver til at tænke på alt det der kan ske med min kat. Dernæst vil jeg aldrig kunne tilgvie mig selv hvis min kat blev skyld i at et menneske blev dræbt, invalid eller hvad der nu kan ske ved at min kat rendte løs og endelig så er det jo også forbudt ifølge loven!

• #26   21. feb 2008 Hej igen mads :o)

Nogen lader deres katte løb frit selv om de bor i byen...
    Jeg kan ikke fordi som barn har jeg midste mange katte på den måde.... Og det har jeg ikke lyst til som voksen :o)
    Jeg har så også det valg nu, at jeg selv bestemmer.. Det gjor jeg ikke som barn...

Natascha F :o)

• #27   21. feb 2008 Mads V.

Nej det er ikke forbudt at lade din kat gå ude, hvis den ikke gå udenfor din matrikkel som loven siger. Matrikkel er det område det hører under din bolig. Bor du i lejet bolig uden egen have, ja så må din kat faktisk ikke komme ud, medmindre den føres i snor!

• #28   21. feb 2008 Tænk også og skulle midste mine dejlige misser kunne jeg ikke bære også, at de skulle være skyld i andre ting for billister...

• #29   21. feb 2008 Mads - (link fjernet)

Jeg kunne i øvrigt heller ikke drømme om at lade mine katte rende frit.
    Jeg var selv nær kørt galt for nogle uger siden, pga. to katte jeg ville undvige. Dernæst overholder jeg også helst loven - jeg kører jo heller ikke 120 km/t på landevejene.

Kommentér på:
Påkørt kat, bliver så arrig..

Annonce