{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Min kat må ikke komme ud ?? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Min kat Ludvig har i dag fået fjernet en byld på halen, formentligt efter kattebid.
Det er gået fint, han har fået bandage og krave på, og skal nu have penicillin og smerte stillende de næste 3-6 dage.
Han er stadigvæk lidt ør efter narkosen, men på trods af det kan han simpelthen ikke forstå han ikke må komme ud ?? han er vant til at være rigtigt meget ude. Hvordan pokker klarer vi det, i følge dyrlægen vil det være godt hvis han er inde til weekenden. Er der nogle gode råd? Ellers ved jeg simpelthen ikke hvordan han klarer dette,

Kh Lotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat må ikke komme ud ??
  • #1   23. sep 2019 Mmm masser af god mad, nusseture og godt med leg, så overlever i måske smiley

    Fakta er at i er nød til, at holde ham inde, det er den eneste måde, at sikre han får sin medicin, og kraven kan jo også kun være på inde smiley
    Jeg håber i klare det, og pas endelig på, når i skal ind og ud, så der ikke flyver en kat ud.


  • #2   23. sep 2019 Du har ret Jette smiley men for pokker hvor vil han altså bare gerne ud i den friske luft ??

  • #3   23. sep 2019 ja her har jeg det nemt. for mine går i løbegård og selvom at de har haft skader må de gerne kommer derud.

    men har da et par ideer til dig:

    hvad med at give katten en sele og snor på? og så gå med ham ud bare sådan at han lige får rørt sig lidt og han får liv frisk luft

    anden løsning ville være at lave en nødløbegård. bare sådan en hvor han kan sidde ud og få lidt frisk luft. bare sørg for at han ikke kan komme ud af den. jeg har haft nødløbegårdere på 2x2 meter og 1 m i højden, her havde 16 katte i - altså de kunne gå derud nå de havde lyst. alt kan lade sig gøre når man bare er kreativ


  • #4   23. sep 2019 Jeg har tænkt at jeg køber en sele i morgen smiley det skal prøves så han i det mindste kan få lidt luft.. tak for dine råd smiley

  • #5   23. sep 2019 Katte må i det hele taget ikke gå frit ude ifølge loven. Men det er en helt anden sag. smiley

    Han overlever nok et par dage inde.


  • #6   24. sep 2019 Du skal bare være opmærksom på om han kan sno sig ud at selen. Vores den gamle stod overfor samme udfordring, så han blev iført sele og sat på terrassen, men han kom ud af selen. Hvordan er stadig en gåde, men han gjorde det flere gange, så til sidst måtte jeg desværre opgive.

  • #7   24. sep 2019 Jeg må opgive - han trives slet ikke som indekat - han har lige været ude en times tid og ligger nu og putter smiley jeg holder naturligvis øje med om han bider i bandagen og bliver det en udfordring må vi gøre forsøget igen.
    Han er neutraliseret og går ikke langt omkring, er her stort set hver morgen kl 6.30 - så der må vi give ham hans penicillin.


    profilbillede
  • #8   24. sep 2019 Tja jeg havde nu valgt at følge dyrlægens råd. Dyrlægen siger det dog ikke for sjov. Men hvis man ikke vil holde katten inde, kan dyrlægen jo intet stille op andet end måske at få flere penge, når katten kommer retur. smiley

  • #9   24. sep 2019 Jeg er med ham ude om eftermiddagen så jeg vælger at følge det så godt som jeg kan, uden at jeg har en kat der nærmest er ved at gå ud af sit gode skind

  • #10   24. sep 2019 bare du sørger for at hans bandager ikke bliver våde og beskidte så går det nok.

    katte er og bliver deres egne - også selvom at dyrlægen siger noget andet. det er så hellere ikke ham/hende som skal bo sammen med kattene


  • #11   24. sep 2019 Tja så tænk på dem der skal holde deres katte i bur 8-12 uger pga. skader, så kan vi begynde at tale om, at det er svært. smiley

  • #12   25. sep 2019 Susanne, det er jeg ikke uenig i - men heldigvis er det ikke den situation jeg er i..

  • #13   25. sep 2019 Jeg må indrømme, at jeg ville holde den inde. Dyrlæge siger det jo ikke for sjovs skyld. Men tag den GERNE ud i sele et par gange om dagen smiley

  • #14   25. sep 2019 Han er inde nu og har fundet lidt mere ro i det :)vi gør det så godt vi kan for ham

  • #15   29. sep 2019 Jeg syntes også, at det var vildt surt, at min gamle kat ikke måtte komme ud nogle dage. Man må bare huske, at katten ikke ved hvad der er bedst for den selv. Så ikke at lytte til dyrlægen, er ikke smart. Slet ikke når den har krave og bandage på.

    Hende jeg har nu, er indekat med adgang til 30 kvm indhegnet have. Hendes liv havde set surt ud, havde det ikke været for indhegningen. Hun har været meget ved dyrlægen og inde hun havde fået konstateret allergi og overfor hvad, havde hun krave på. Så havde det ikke været for haven, er jeg ikke sikker på, at hun havde været her i dag.


  • #16   29. sep 2019 Den første dag var Ludvig helt rundt på gulvet og kunne slet ikke finde ud af det - de efterfølgende dage gik det rimeligt, jeg havde ham med ud i snor. Han har fået penicillin her til morgen og mangler nu kun her til aften.
    Han gik kraven af i går efter ok fra dyrlægen og hans bidsår på halen ser så fint ud og heler som det skal - så nu må han komme ud igen, uden krave.
    Han nyder livet smiley


Kommentér på:
Min kat må ikke komme ud ??

Annonce