{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Min udekat skal være indekat?? {{forumTopicSubject}}

Ja svær overskrift, men jeg har brug for Jeres hjælp herinde..

Jeg er flyttet i lejlighed, et sted hvor jeg ikke har lyst til at lukke min kat ud! Han var vant til at komme ind og ud som han lystede inden vi flyttede, og der var han en dejlig kat.. Efter vi er flyttet er han blevet sær.. smiley Han vil ikke kæle, han angriber hunden virkelig voldsomt og det er ikke leg, han hopper op af væggene og hænger i mine gardiner.. smiley

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, om jeg skal sende ham hjem til min x så han kan komme ind og ud igen, eller om jeg skal tvinge ham til at leve her?? Skal lige siges at han har boet her i 1½ mdr nu og det er kun blevet værre og værre med ham, han er kasteret og er 1½ år...

Det der gør at det snart er nok, er at han holder mig vågen til kl 3-4 stykker om natten fordi han flipper helt ud når jeg går i seng.. Han bliver aktiveret og leget med mange gange om dagen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min udekat skal være indekat??
  • #2   25. mar 2008 Felis tro mig, sådan som han er her, kan jeg ikke have og leve med, så jeg er nået til det punkt at jeg er ligeglad hvor katten ska bo henne, bare han har det godt... :o) Jeg elsker min kat, ingen tvivl om det, men jeg kan godt se ud over mine behov...

  • #3   25. mar 2008 Hej Helene,

    Svær situation du er kommet i. Har selv en hankat, som har haft lidt samme opførsel som din har fået nu. Det skete også efter en flytning, men han faldt heldigvis til efter nogle måneder. De første ca 3 måneder var han også helt umulig. Skal dog siges, at han altid udelukkende har været indekat, så det var bare selve flytningen og den nye lejlighed, som han ik lige tog så godt. Han var meget rastløs, sprang også op af væggene, angreb konstant min anden kat og holdt også mig vågen hele natten ved at mjave højlydt. Han faldt dog heldigvis til og blev sit gamle jeg igen, men det tog tid. Og det er ikke sikkert det vil gå din kat på samme måde. Det er jo ret sikkert det, at han ikke kan komme ud mere, som har gjort udslaget i dit tilfælde. Du har ikke snakket med dyrlægen om det? Eller en kattepsykolog? Håber du finder en løsning og din kat kommer til at trives igen. Enten hos dig eller i et nyt hjem, hvis det må ende med det. Held og lykke med det...

    Mvh Katja


  • #4   25. mar 2008 Hvad det bedste ville være for ham, nu hvor han er vant til at komme ud, at han igen får mulighed for at komme ud.
    Helst i et voliere, så han ikke ender som mange andre tusinde katte hvert år, der bliver kørt ihjel.

    Poteknus herfra.


  • #5   25. mar 2008 Hvis han har været vant til at gå ud og ind som det passer ham, er det heller ikke sikkert at han vil trives med en voliere jo. Kan vel heller ikke lade sig gøre i den lejlighed, hvor Helene bor nu. Det bedste ville sikkert være at han kunne bo hos en, hvor han ku gå ud og ind som før. Der er selvfølgelig mange farer ved det, men hvis det er det eneste han trives med, må det jo være det værd. Det ville sikkert være det han selv ville vælge.

  • #6   25. mar 2008 Helene S,
    Stakkels kat. Tving ham ikke til at leve som indekat, det fortæller han jo tydeligt, at han ikke trives med.
    Hvis din x vil lade katten flytte tilbage, så katten igen kan komme ud, så er der da ikke noget at betænke sig på!


  • #7   25. mar 2008 Tinka ja det er netop stakkels kat, men jeg ville ikke bare give op, hvis nu nogle kattemennesker som har mere erfaring med det end jeg, havde nogle gode råd... smiley


    Jeg har snakket med min x og han tar med glæder imod Emil så han kan komme ud igen og blive en glad kat.. smiley

    Tak for hjælpen herinde.. smiley


  • #8   25. mar 2008 Nogle katte kan sagtens gå fra ude til indekat, det lyder dog ikke som din er en af slagsen. Er det muligt vil jeg lade ham flytte hjem til eks'en.

    Du KAN evt. se om du kan lære ham at gå tur med jer i snor og sele, og på den måde stilne han behov for at være ude. Men det er ikke sikkert han vil finde sig i det.


  • #9   25. mar 2008 Katja - Det ved man jo ikke før man prøver om katten kan. Og hvem ved om katten hellere ville vælge alle de farer der er ved at rende helt frit, eller den mere beskyttede tilværelse i en løbegård.

  • #10   25. mar 2008 helene S skrev: **Jeg har snakket med min x og han tar med glæder imod Emil så han kan komme ud igen og blive en glad kat.. smiley **

    Jubiiii!, den bedste løsning. smiley


Kommentér på:
Min udekat skal være indekat??

Annonce