{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Et kæmpe dilemma {{forumTopicSubject}}

Kære alle.
Jeg er tæt på, at flå håret af hovedet af mig selv.
Elvis er mega-snottet igen-igen.. det var ellers lige stoppet smiley
For et års tid siden fandt dyrlægen en knude, som blev vurderet godartet.... men det er ikke naturligt at være syg så tit!

Et eller andet sted, så burde der tages et røntgen og nogle blodprøver for at se hvad vi står med.... så er det jo bare: Elvis er glad, vil gerne ud i sin sele og spiser.... nej, han skal ikke herfra endnu hvis han har en dum diagnose. Vil jeg vide det - eller vil jeg ikke?

Andersen:
Han har problemer med sit øre, snotter og er åbenbart den kat der kaster op om natten..... Han vil kun spise killingefoder nu i mindre mængder.... han burde vel også ses efter i sømmene! Han sover det meste af døgnet - han er oppe i alderen...
Vil jeg kende sandheden?

Jeg er i syv sind!
Det ene øjeblik er jeg overbevist om, at jeg skal have snakket med dyrlægen, det næste øjeblik siger mit indre jeg: Lad ham være (Elvis).. jeg skal nok kunne se når tid er.

Hvad tænker I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et kæmpe dilemma
  • #1   3. nov 2019 av den er svær
    jeg er selv i tvivl med den ene af mine. har faktisk næsten gjort de samme tanker, og er stadig ikke selv kommet til en beslutning. det er dog ikke livstruende problem,men det er dog noget som nok burde ses på

    men her er mine tanker:
    prisen? vil man bruge de penge som det evt kan komme til at koste?
    alderen på katten - kan man være bekendt at byde sin kat at den skal igennem en hel masse?
    har man brug for at vide hvad det endelig er katten fejler? eller skal man bare se på katten og tage den der fra.

    personligt er jeg nok mest til at se på hvordan katten har det. og så tage den der fra.

    men jeg kan ikke give dig det rette svar for dig - desværre


  • #2   3. nov 2019 Jeg hælder også til det sidste med Elvis. Prisen er ikke et problem, han er både forsikret og selvrisikoen er brugt og så har jeg en opsparing til kattene, samt en Aniplan (en slags rabatordning).

    Det er jo netop det: Hvad skal man kaste dem ud i? Han gider ikke dyrlæger og det hedder jo en hel dag med bedøvelse. I øvrigt er han på binyrebarkhormon og det kan forvrænge nogle af blodprøverne.

    Jeg ved sgu ikke......


  • #3   3. nov 2019 så lang tid at katten virker til at have det godt, så tager man den derfra
    nu har jeg haft nogle katte med kræft, og det er somregle ikke noget som er hurtigt. mine har fra de har begyndt at endelig at vise tegn til der har været virkelig galt, vel gået over 1 år. altås når man ser tilbage.
    den sidste var Frida, og hun havde problemer med dårlig mave i perioder uden at der var nogen virkning til trods for at vi prøvede en masse ting. til slut tog jeg til dyrlægen her fik jeg noget, og så gik der noget tid hvor vi var tilbage med dårlig mavse. og her havde de mistankte om kræft i tarmene. 14 dage efter fik jeg hende aflivet

    Rødmis fik endelig et episianfald en dag, og tog starks til dyrlæge - det viste sig at være en knude i leverenb. det eneste vi oplevede med ham var at han havde et sår som ikke ville lægges. bare sådan et lille sår bag et øre, så vi troede endelig bare at det var fordi han kradse hans øre - andet var der ikke

    Tille blev ved med at være snottet i perioder. grunden til at jeg opdagede det hos hende var at hun blev ved med at tabe vejret - hun havde lungekræft
    .
    og så havde jeg så Mulle. hun startede med at have et bitte sår på en tå. her brugte vi lang tid på at bade tå og give pencilling - efter et dyrlægeskift, viste det sig at være modermærkekræft. hun fik fjernet tåen. 1 år efter - næsten på dato - fik hun en stor knude på halsen. det viste sig at være lymfekræft. Her havde jeg fat Lise Bang hansen som hjalp katten. først havde jeg nemlig fået 3 mdr hos egen dyrlæge, 6 mdr hos et dyrehospital med kemo. Men med Lises hjælp så fik jeg 1½ år i stedet for. Og det var et meget roligere forløb end dyrlægen. så hun kan helt klar anbefales. det kræver dog at man ved hvad katten fejler

    så kræft er ikke altid = aflivning her og nu.

    men men tænker at vis man er ude i at den ikke har det godt - virker trist og vil ingen ting, så bør man nok overveje et dyrlægebesøg


  • #4   3. nov 2019 Han skulle til kontrol i uge 46, men jeg tror nok, at jeg rykker det frem, for egentligt var det sundhedseftersyn, men nogle ferieplaner er kommet i spil.

    Han har da snottet en del i aften, men været glad, så nej, det er ikke nu, men Elvis taber jo også pusten, så røntgen ville nok være på sin plads.
    Så ved jeg da hvad jeg har at forholde mig til. Bronkitis eller det der er værre.


  • #5   4. nov 2019 Uuu den er ikke let smiley Ingen ud over dig ved hvor skoen trykker.
    Med Birk var det også svært, og dyrlægen gav pincilin i 3 omgange, for det måtte være en infektion, men det havde ingen virkning, og jeg føler Birk fik for lang tid, hvor han ikke havde det godt, jeg sagde nej til flere undersøgelser, for uanset om det var en tumor i hjernen, eller en infektion, så indebar det en operation hvis han skulle fortsætte her i livet, og jeg syntes det var for meget at udsætte ham for, og det syntes den dyrlæge som modtog ham den sidste dag også, men han bliver stadig tænkt på og savnet for den dejlige kat han var, og faktisk min første kat smiley


  • #6   4. nov 2019 det skal siges at jeg havde Speedy og han var kronisk snottet
    det kom sig efter en omgang influenza hvor han var så dårlig at han blev indlagt
    siden den gang havde han rigtig mange perioder hvor han bare var snottet. ikke så hyggeligt når han snottede op af væggene.
    men her kunne pencillin ikke hjælpe en pind.
    han blev aflivet sidste år af andre årsag i en alder af 14 år

    men syntes det er en god plan at få ham tjekket .


  • #7   4. nov 2019 Nu er det fremrykket til torsdag, for jeg ved ikke om I kan forestille jer en snottet kat i en rasletunnel, der nyser 25 gange?????
    Han spiser fint og er glad - ingen problemer.
    Jeg har også leget lidt med tanken i dag, at det jo faktisk kan være en lungebetændelse der skal kureres med en anden slags penicillin.
    Jeg håber, at det er blevet kronisk snot og så tager vi den derfra.


  • #8   4. nov 2019 vi skal nok krydse fingerne for jer på torsdag smiley

  • #9   7. nov 2019 Jeg kan ikke se det svære her. Tvivlen skal man altid lade dyrene komme til gode. Også selvom man frygter at få en skidt besked.

    Jeg mener ikke, at det er i orden, bare alt lade dem gå uden hjælp. Selvom kattene ser okay ud, er det vildt gode til at skjule deres skavanker. Netop derfor, skal de forbi dyrlægen.

    Havde ikke læst de andre kommentarer, så godt at du kommer afsted. smiley

    Jeg er bestem imod at kaste dyr ud i alverdens undersøgelser og behandlinger. I sær hvis de har det stramt med dyrlæger. Er katten oven i købet gammel, skal man rænke endnu mere over hvad man skal byde dem.

    Jeg tror man skal beslutte hjemmefra, hvor meget dyret skal igennem. Så ikke man lade sig rive med, hvis dyrlægen forslå lidt af hvert.


  • #10   7. nov 2019 Denise:
    Jeg behøver gudskelov ikke at beslutte mig hjemmefra, for min dyrlæge er grundig, men tænker samtidigt på det etiske, så derfor har vi også et kanon samarbejde.

    Elvis har været afsted.
    Lungebetændelsen er væk, nu sidder der snot i hele hovedet, så lidt godt er der sket smiley
    Han har tabt sig lidt, men han kan snart heller ikke spise for snot.
    Han har fået en sprøjte mere og hvis det ikke slår det ned, så skal han ned og have Baytril injektioner i 5 dage.
    Ronaxan var på tale, men han turde ikke, når Elvis ikke vil samarbejde. Som han sagde: De smager ad helvede til og du får en kat med skum ud af munden, derfor den anden strategi.
    Så er han stadig på Depomedrol - og så er han ordineret frisk luft! DET synes Elvis er fedt! Lidt alternativ tænkning: Når man er snottet og kommer ud, så er det naturligt at det løsner op.


  • #11   7. nov 2019 jeg har også katte hvor vi opgiver på forhånd at give ronaxan. ja så tager det bare lidt længere tid.

    men det er godt at hører at det ikke var så alvorligt


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #12   8. nov 2019 En enkelt pebermynte-dråbe i kogende vand (det skal bare stå og dufte) åbner luftvejene en anelse, så det bliver lettere at trække vejret, uanset om problemet er snot i næsen (tørrer Du hans næse ind imellem? - husk at vaske forsigtigt med lunkent vand, så han ikke bliver øm) eller hoste.

    En stor grydefuld kogende vand giver duft og effekt i længst tid.

    Ideen kommer fra en videnskabelig undersøgelse for ca. 10 år siden med slagtekyllinger, der nøs...

    De allerbedste hilsener


  • #13   8. nov 2019 A.I.
    Jo, han får skam tørret næse smiley
    Jeg har forsøgt at tørre øjne også, men næhh nej! Så syg er man heller ikke smiley

    Det lyder som om at der er liiiiiidt mindre snot i dag. Bevares, der er lige kommet 17 nys, men nu kan han da spinde!
    Han har dog været så frisk, så snoren lige kunne nå ind til naboen....


  • #14   14. nov 2019 Tør jeg skrive dette her??
    Elvis er kommet ovenpå igen! smiley smiley
    Der er en lille smule i næsen, men han leger, spiser, sejrer i "krige" med Freddie - uuhh hvor jeg altså elsker den gamle hankat smiley smiley


  • #15   14. nov 2019 smiley

  • #16   15. nov 2019 det er godt at hører smiley


  • #17   15. nov 2019 Ej hvor er det godt at Elvis er tilbage smiley

Kommentér på:
Et kæmpe dilemma

Annonce