1.373 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Kan en kat blive så stresset???? Kan en kat blive så stresset????

At den går fra sit foder og virker trist og uoplagt.
For 2 måneder siden fik jeg en genbrugshund, den hader katte, der for har mine 4 mislinger levet et trist liv i forhold til hvad de plejer. De er kun i bryggerset, og i mit soveværelse, og så ude et par timer i haven.
Nu her i week. er snow, blevet rigtig trist. Han har dog ingen feber ingen bidsår tiisser normalt, men han har trukket sig helt tilbage, vil ikke ud og ikke være sammen med de andre katte, han kigger på sin mad slikker lidt på den og går så sin vej. selvfølgelig tager jeg ham til dr.dyr.
men er i tvivl om jeg skal give ham lov til at sove ind, eller hvad. Han er den ældste, og jeg tror ikke at der er nogen som vil overtage en kat som er så gammel, og synes også det ville være synd for ham. Det skal tilføjes at det har været ham som fra starten af hunden har set sig tosset på, måske fordi han er hvid.
Har nogen oplevet at en kat kan blive så stresset????
Jeg skal på vagt man logger ind senere, og håber på at kunne læse nogle gode svar. Jeg er lidt tom lige nu. Og synes det er sååå synd for min dejlige kat.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan en kat blive så stresset????
  • #1   31. mar 2008 Spørger lige migselv hvorfor anskaffe en hund der hader katte.......når man har 4 katte...????

• #2   31. mar 2008 Jeg forstår heller ikke helt hvorfor det er katten der skal lade livet..? Hvorfor anskaffe en hund, som hader katte? Det må da være utrolig besværligt for alle parter. Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke er hunden der skal tilbageleveres, når den er den sidstankomne, men det er måske bare mig..

Nu skriver du at han er den ældste, og så vidt jeg kan se er han fra 2003. Hvilket betyder han er omkring 5 år. Så er han altså ikke så gammel, at han ikke kan bortadopteres, katte kan jo sagtens blive 15 år.

• #3   31. mar 2008 har det ligeswom natascha.

Hvorfor anskaffe sig en hund der hader katte når man inden havde fire. så må hunden da videreformidles. det kan vel ikke være kattene der skal til at leve et hundeliv fordi jeres nye hund ikke kan lide dem???

Den mentalitet forstår jeg ikke. Kattene må da have mere ret til at være i jeres hjem end den nye hund. kunne ALDRIG drømme om at anskaffe mig hund der ikke kunne med mine katte. De kom først og jeg elsker dem, derfor vil jeg da ikke gøre noget der kan forringe deres tilværelse.

Jeg mener godt en kat kan blive så stresset at den ikke vil spise og trækker sig væk fra de andre. Men jeg ville som du selv siger også tage dr.dyr med på råd.

Jeg ved godt det er svært at vælge mellem sine dyr da man holder af dem alle. men ret og rimeligt vil være at gå af med hunden hvis den ikke kan leve med kattene.

• #4   31. mar 2008 Kirch, Ja, det er i sandhed synd for din kat. Det er synd for alle dine katte smiley
    Det er jo nok ikke de svar du havde håbet på, men jeg er enig med de andre i tråden. Selvfølgelig kan katte reagere med stress og depression, når de lever under så stressende forhold. Stakkels Snow, han er stresset og dybt ulykkelig. Jeg begriber ikke, hvordan du kan finde på at byde dine katte en kattefjendsk hund!

• #5   31. mar 2008 Jeg er for chokeret til at kunne svare pænt i denne tråd.............

• #6   31. mar 2008 Katten kan sagtens blive så stresset og den holder op med at spise og trækker sig tilbage.

Vi har lige fået Amy og hun var også meget stresset hos sin ejer pga. hunde.

Jeg må i øvrigt tilslutte mig de andre, hvorfor anskaffe sig en hund der hader katte, når du har katte i forvejen ???

• #7   31. mar 2008 Det er godt nok en meget uheldig situation. Især for kattene
    Jeg tror ikke at Snow fejler noget fysisk. Jeg tror helt sikkert det er en psykisk reaktion på de ændringer der er sket. Du skriver selv at dine katte nu lever et trist liv i forhold til hvad de plejer. Det kan sagtens være at nogle af dem kan trives med det, men Snow kan tydeligvis ikke. Jeg synes dog ikke at aflivning er en mulighed - overhovedet. han er en fin og rask kat og ikke SÅ gammel. han har mange år endnu og kan sagtens bortadopteres. Håber du finder en god løsning så han kan blive glad igen.

Held og lykke....

• #10   31. mar 2008 Jeg forstår ikke din beslutning om at anskaffe en hund - der hader katte??

Det er sq da det mest tåbelige jeg længe har hørt om.
    Tænkte du med albuen den dag?? Er kattene ikke af værdi for dig, siden du BARE sådan kan tage en hattehadende hund ind???

Som Felis skriver, så lyder det til at din kat fejler noget fysiologisk + den er stresset, så en lille smut til dyrlægen ville vlre en god idé... Måske den bedste du har "fået" i 2 måneder??

• #11   31. mar 2008 undskyld jeg siger det, men de fleste grunbrugshunde, ville ha det bedre med at blive aflivet, jeg har selv to hunde, så det er ikke fordi jeg ik kan li hunde.. men jeg ved bare hvor mange problemer sådan en hund kan give og hvis det så ikke går hos dig, så skal den videre IGEN.. ingen dyr bør ud for den slags.

hvad så hvis du afliver dine katte en efter en fordi de virker dårlige, og du sås enere skal af med hundenen fordi det BARE IKKE GÅR, det sker tit med den slags hunde, så kommer du til at fortryde til evig tid dine katte blev aflivet pga en hund der ikke engang bliver..

hvis man skal ha hund og kat sammen, så køb en hvalp så den vænner sig til kattene med det samme i stedetfor..

syntes det andet er for langt ude, udskyld jeg siger det..

• #12   31. mar 2008 Kan bare tilslutte mig de kommentarer,der allerede er givet.....
    Stakkels katte...
    Det næste der kan ske,er at de begynder at blive urenlige pga stress og utrygheden i hjemmet...
    Den hund skal ud NU !!!!!!!

• #13   31. mar 2008 Mit Spørgsmål til dig er .... Hvem Holder du mest af Hunden eller dine katte???

Og Nok var det en genbrugshund..
    Men nogegang kan disse hunde desvære ikke reddes,:o(

Man kan ikke redde alle dyr, men de katte du havede i forvejen.. Kunne da have fået et godt liv.. Men det lyder til at de ikke har det godt..

Så mit svar er til dig.. Du kan sørger for at 4 har det godt..
    Hvordan kunne du dog have anskaffet dig den og Når den ikke kab lide katte..

Er s¨åå ked af det på dine kattes vejene, at mit hjerte bløder...
    Håber du tænker dig om og beholder dine katte.... Mvh.

• #14   31. mar 2008 jeg ville nok aflive hunden, ved det lyder ondt, men den får det værre og værre for hver gang de skifter hjem,

• #15   31. mar 2008 Den Hund= Når den ikke Kab=kan Lide katte..

• #16   31. mar 2008 jeg må nok også sige ligsom de andre, hvorfor få en hund der ikke kan lide katte... kan se på din profil at du har hund i forvejen, så hvis det er fordi du vil ha en hund mere, såå vil jeg nok skaffe en der ku med kattet, da det ser ud til at snow kan fint med dine andre hunde ( ser det ud til da jeg kigget på hans billleder, der lægger han med den ene af dine hunde)

• #17   31. mar 2008 går ud fra at du først fandt ud af at hunden ikke kan li katte da du fik den?
    nå men jeg ville nok vælge og finde et nyt hjem til den og ja vel os til de andre katte når du prioritere en ny hund fra for de dyr du har længe istedet for bare at vælge og aflive dem.

• #18   31. mar 2008 Ja en kat kan blive stresset,men var det ikke uoverlagt at tage en hund til sig, der ikke kan lide katte ? jeg tror hvis det var mig, så var det hunden der fik fred, eller nyt hjem , katten var der jo først, hvor gammel er missen?

• #20   31. mar 2008 Jeg turde ikke sove trygt om natten...........med en hund som ikke kan lide katte .......det ender galt............Hunden er et jagtdyr ligesåvel som kattene og vil ende med at en af kattene bliver slagtet på et tidspunkt........Jeg har selv haft en gravhund som konstant jagtede katte og ville nakke dem hvis den fik lov............Den kat som er mest stresset er på vej til at sulte strække og hvis det sker vil din kat både miste fed salt og væske i kroppen..........og tabe sig helt enormt og hvis den ikke kan komme igang med at spise dør den............jeg har lige stået i en lign. situation men med en gammel kat og 2 store killinger..........men har fundet en løsning for mine katte og min gamle kat spiser igen...... TÆNK DIG RIGTIGT OM.............det er nemmere at skaffe sig af med en hun end 4 katte..........og de havde jo en plads i dit hjerte først.........kh. PIA

• #21   31. mar 2008 sidst ind først ud, hvis der er ballade, andet er ikke fair

• #22   31. mar 2008 Så kort og godt kan det siges, Haneben. Jeg undrer mig over, at den konklusion ikke er åbenlys for trådstarter.

• #23   31. mar 2008 Enig med dig Haneben..

• #24   31. mar 2008 Ja, enig med Haneben - sidst ind, først ud.

Og ja, din kat kan sagtens bhlive så trist. MEN er det kommet lige pludseligt, så ville jeg altså lade dyrlægen kigge på den, for den kan sagtens fejle noget!

• #25   1. apr 2008 Til alle. Jeg har som hobby igennem mange år, at tage hunde ind til omplacering. Ham her er faktisk nr.4. Da jeg tog ham var det fordi hans familie fortalte at han ofte blev passet hos nogen med katte, og det var fuldstændig uden problemer......
    Hmm. Det var jo så desværre en stor løgn. Der var faktisk intet af det jeg havde spurgt ind til omkring hunden som var sandt.
    Nu er det sådan han overhovedet ikke skal til bage til denne familie, som havde mishandlet ham, og bl. a. trænet ham til at angibe mænd også. Har har været her 2.5 måned. og alle de andre problemer han kom med er der kommet styr på, så det er katteproblemet som mangler.
    Nu er jeg jo ikke en som bare opgiver, for når alle de andre problemer er blevet løst så skal dette også løses.
    Så summet sammen så træner jeg og opdrætter schæferhunde, derfor er mine katte vant til hunde og hvalpe.
    Ja hvis problemet ikke kan løses, og er da beklageligt, at der ikke har været nogen råd her omkring hvordan, bare en hunden skal ud, og ja det kan ikke bruges til noget, så vil jeg forsøge ham bortadopteret.
    Men helt ærlig, hvor mange er villige til at tage en 5 år gammel kastr. uden stamtavle.
    Nå men det var da en tråd som kunne få de snævertsynede til at gå i selvsving. Undskyld det kunne jeg have sagt mig selv.
    Hvis den var oprettet i hundegall. så havde konseptet været ud med katten. Tsk---Tsk.
    Håber at alle for et dejligt forår.

• #26   1. apr 2008 Undskyld mig ???? men du sprøger overhovedet ikke på noget tidspunkt om hvordan du løser problemet og får hunden til at elske dine katte ?? Så hvordan i alverden vil du have at vi skal regne ud, at det er det du gerne vil have råd om ?

Dit spørgsmål gik ud på om du skulle omplacere Snow eller om han bare skulle have fred og sove ind nu. Derfor får du svar på det du spørger om, hvor svært kan det være ?

Derudover hjælper det jo ikke dine 3 andre katte, at Snow kommer væk på den ene eller andet måde. De lever jo også et trist liv ( ifølge dig selv )............

Synes da du skal oprette dit spørgsmål inde på hundegalleri ( vel og mærke i samme ordlyd som her ), så tror jeg faktisk at mange vil sige det samme som her. Mange fornuftige hundeejere ved godt at ikke alle hunde skal reddes for enhver pris ( for hundens skyld ) og at det så går ud over 4 sunde raske og glade katte, er noget direkte svineri.

At du selv føler dig som en dyreven, ved at redde 1 dyr, men samtidig gøre dette mod 4 andre, tjaaaaaaaa, det siger jo næsten sig selv ikke ?

• #27   1. apr 2008 Lige noget helt andet - hvorfor skulle du ikke kunne finde et nyt hjem til ham, bare fordi han er 5 år, kastreret eller uden stamtavle? Tror du kun folk vil have en hund, hvis den enten er ung, eller de kan avle på den??? Hvis han ellers er en god og dejlig hund, så skulle jeg da mene, at der er en masse der gerne vil have en voksen hund, der er over teenage-problemerne.

• #28   1. apr 2008 Kirch:
    tsk tsk siger du....

Så har man da hørt det med, er du slet ikke i stand til at tage noget ind?

Og opret da en tråd på HG, så kan det være, at du får det svar, som du gerne vil have. Kald mig gerne snævertsynet, hvis det er ensbetydende med, at tage ansvar for de dyr, som kom ind først.

• #30   1. apr 2008 Kirch L..

Du spurgte om råd.. Tag det eller lad være..

Men hvis det har lykkes dig og ændre ander hunde er det flot... Men nu virker denne hund meget medtaget... :o(
    Og du skriver du ikke giver op...

Okay såå skal dine katte lide på denne bekostning.. Hvor er den sande fornuft henne...
    Men håber det bedste for dine katte

• #32   1. apr 2008 Og Jaaaaaaa.... :o(
    Nogle menneske på Hg.. Er nok ikke såå glad for katte som Vi er herinde):::::::::::::::::::::::::o((((((((( Men det er vi og uanset er der også mennesker herinde der elsker hunde og har den SUNDe fornuft...
    Tænk dig nu om...
    Held og lykke Rest my case...............

• #33   1. apr 2008 Suk. Og hvad kommer der så ud af at ville redde en hund?....

Stakkels hund og stakkels katte. Alle havde nok været bedre tjent med at hunden var blevet aflivet - også hunden selv.

Det er beklageligt, at der er blevet løjet om hundens forhold til katte, og jeg går da ud fra, at du ikke ville have taget den ind, hvis du havde vidst at den hader katte. Men faktum er, at hunden hader katte, og da du har ansvaret for dine kattes ve og vel, så KAN du da ikke byde dem en kattefjendsk hund!!! For pokker da.
    Og nu er der så tale om at en af kattene må lade livet. Helt ærligt, var det ikke bedre at opgive at have katte, når enhver hund, selv kattefjendske, kommer før kattene?...
    Jeg synes godt nok det er helt uantageligt at ødelægge kattenes livskvalitet pga. en hund.

• #34   3. apr 2008 Ja, det er træls at have fået en problem hund ind på falske vilkår.
    Men jeg ville altid sætte mine egne (første) kæledyr over en nytilkommen.

Og er jeg snævertsynet af den grund, såeh.. Og nu skal du lige huske på at vi KUN kan gå ud fra de oplysninger du giver os, ikke de oplysninger du har i dit hovede. For det ville da ikke have været spor gennemtænkt at tage en hund ind der hadede katte (og du skrev jo IKKE at du tog den i troen at den kunne med katte). Dette er et di8skussionsforum, det betyder vi diskutere og kommer med VORES mening, uanset om den falder i god jord eller ej.

Jeg vil dog lige høre hvordna det er gået med katten ved dr. dyr? Fejlede den noget eller? Og lade den sove ind, ja jeg ville nok ikke kunne få mig selv til det, når jeg vidste at jeg nok kunne redde den ved at få omplaceret problem hunden.

• #35   4. apr 2008 Lige en opfølgning, og afslutning.
    Først jeg beklager, at mit indlæg ikke var klart nok.....
    Men det gavnede alligevel, for jeg blev tilpas opsat på at gøre noget ved det.
    Jeg kan heale, men har aldrig prøb´vet det på mine dyr, men holder så meget af snow, at jeg ville prøve, og hurra. det gav øjeblikkeligt det resultat, at han spiste en lille smule og drak. Så sov han og vågnede kun når jeg kom ind til ham, og hver gang spiste han og drak en smule.
    Om natten var jeg oppe og kigge til ham, og der havde han spist det hele, og var helt frisk at mærke på.
    Kan mærke når et dyr er sygt, ved den muskelspæmnding jeg modtager far dem når jeg løfter.
    Næste dag var han ude et par timer, og dagen efter den halve dag.
    Nu er han helt sig selv, spørg mig ikke hvad der var i vejen med ham.
    Men er mega glad for at jeg har fået ham igen.
    Jeg har stor tiltro til at hundens problemer langsomt men sikkert bliver trænet væk.

• #37   5. apr 2008 Må godt nok også tilstå det lyder for godt til og være sandt.....

• #38   5. apr 2008 Jeg støtter ellers selv op omkring at overtage dyr fra internater og hundepensioner ...................men hvis dyret er så miljøskadet at den burde have været aflivet................og man igen forsøger at rette op på dens negative adfærd..............og tror at du kan redde den enten selv eller ved at give den videre til nogle andre...................er du vel i virkeligheden lige så stor en dyreplager som de tidligere ejer.............din hund er psykisk skadet siger det dig ikke noget...........(du er ellers en kvinde i 60erne som burde have en lang livserfaring).......Jeg er ikke i tvivel om at du i en god mening...........haft en positiv hensigt med at kunne redde den.............men det løb er kørt................og uanset om du havde 4 hunde og der kom en ny skadet kat ind............skulle den aflives.

For fanden da vågn op..................kh. Pia

Kommentér på:
Kan en kat blive så stresset????

Annonce