439 visninger
|
Oprettet:
Lopper!!! :-( {{forumTopicSubject}}
Har lige opdaget lopper på min kat, så skal ha købt noget loppemiddel i en fart!
Ved dog ikke hvilke mærker man skal gå efter. Hvad vil I garvede brugere anbefale?
Den har ikke ret mange, har kun fundet en ved at lede hele pelsen igennem i ti min, så det er ikke et større angreb heldigvis X)
Og er der desuden noget man skal gøre ved møbler osv, da de vel også gemmer sig der? :-S
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
næste gang du støvsuger, så gør det rigtig grundigt, og smid straks posen ud, Absulot D kan anbefales hvis det er rigtig slemt.
det skal lige tilføjes at her har vi ingen tæpper, da det besværliggør rengøringen når jeg har så mange dyr. støvsugning hver dag og gulvvask hver anden dag er et must her.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Heldigvis er vores loppeangreb heller ikke så slemt X)
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 6
jeg bruger noget der hedder Frontline ComboVet. det er 1 pk som indeholde 3 pipetter. du tager 1 pipet og trykker indeholdet ud i nakken på katten og så er det klaret. det tager lopper, flåter og lus og forebyggelse af smitte til dyret omgivelser mod umodne loppestadier og det er lugtefri. Vi opdaget vores kat havde lopper da vi flyttede i hus i nov sidste år. jeg gav ham en pipet og ventede nogle uger og gav ham så en mere. dette gjorde jeg fordi da var lopperne jo allerede hoppet lidt rundt og får at være sikker på han ikke fik igen. Jeg synes det er godt bruger det også til hunden.
Håber det var en hjælp
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Håber snart de forsvinder. Har her 5 dage efter jeg har givet kuren fundet en loppe på katten, så helt væk er de ihvertfald ikke endnu.
måske jeg skulle overveje at give ham en mere om nogle uger som du skriver.
Lopper!!! :-(