988 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

statisk pels, og olie? statisk pels, og olie?

mine katte har i perioder tendens til at danne statisk elektricitet. Dette giver jo stød når man aer dem, og det er jo hverken rart for os eller de små.

Har læst at olie i maden kan hjæpe, men hvilken olie? hvor tit?
og er der andre gode råd?

De bliver børstet med en stål-børste et par gange om ugen, får RC-kitten, samt vådfoder af forskellige mærker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  statisk pels, og olie?
  • #1   5. apr 2008 jeg har trægulv men min hun er stadig meget elektrisk

• #2   5. apr 2008 I stedet for skyllemiddel (uparfumeret eller ej) skulle det være nok at ånde i sine håndflader, før man rører katten, ellers destilleret vand.
    Kattene vil uværgerligt slikke skyllemidlet af, og jeg kan ikke forestille mig, det er særligt sundt for fordøjelsen.

Hvis kattenes liggesteder er af syntetisk materiale, så læg nogle tæpper af enten 100% bomuld eller uld.

Olie i maden hjælper ikke. Det drejer sig om luftfugtigheden i rummene. Anskaf nogle vandfordampere (eller hæng våde håndklæder på radiatorerne.

• #3   5. apr 2008 Jeg tager lidt skyllemiddel og blander med vand i en fortøver og sprøter omgivelserne.. det tager noget af det... især deres kradsetræer

• #4   5. apr 2008 Hos os er det helt vildt. Vi har masser af uldpuder og tæpper rundt omkring i huset, som kattene er vilde med at ligge på. Og så har vi fastbrændselsfyr, så luften er meget tør om vinteren. Så det slår gnister ret så ofte. Også selvom jeg kommer det i pelsen, som man kan købe for statisk elektricitet.

• #5   5. apr 2008 Ikke problemet her.
    Mit gamle bondehus er (endnu) så utæt, at man kan fornemme vindretningen udenfor smiley

• #6   6. apr 2008 haha..gummihandkser. Eller jeg ku bare holde op med at røre ved dem??*G*

tak for de gode råd, jeg vil prøve mig frem. Tør ikke putte skyllemiddel på deres pels da min hankat konstant slikker på sig selv og sin søster.
    Men en opløsning af skyllemiddel og vand på deres oppholdssteder er værd at prøve.

Jeg kan ikke tåle høj luftfugtighed, da jeg så får problemer med vejrtrækning grundet en udefineret allergi. så ´jeg kan ikke øge fugtigheden i lejligheden.

kunststof har jeg en del af ja..må lige så om jeg kan skaffe nogle ægte bomuldstæpper til sofaen.

Kommentér på:
statisk pels, og olie?

Annonce