988 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
statisk pels, og olie? statisk pels, og olie?
mine katte har i perioder tendens til at danne statisk elektricitet. Dette giver jo stød når man aer dem, og det er jo hverken rart for os eller de små.
Har læst at olie i maden kan hjæpe, men hvilken olie? hvor tit?
og er der andre gode råd?
De bliver børstet med en stål-børste et par gange om ugen, får RC-kitten, samt vådfoder af forskellige mærker.
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 111 Svar: 642
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Kattene vil uværgerligt slikke skyllemidlet af, og jeg kan ikke forestille mig, det er særligt sundt for fordøjelsen.
Hvis kattenes liggesteder er af syntetisk materiale, så læg nogle tæpper af enten 100% bomuld eller uld.
Olie i maden hjælper ikke. Det drejer sig om luftfugtigheden i rummene. Anskaf nogle vandfordampere (eller hæng våde håndklæder på radiatorerne.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Mit gamle bondehus er (endnu) så utæt, at man kan fornemme vindretningen udenfor
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
tak for de gode råd, jeg vil prøve mig frem. Tør ikke putte skyllemiddel på deres pels da min hankat konstant slikker på sig selv og sin søster.
Men en opløsning af skyllemiddel og vand på deres oppholdssteder er værd at prøve.
Jeg kan ikke tåle høj luftfugtighed, da jeg så får problemer med vejrtrækning grundet en udefineret allergi. så ´jeg kan ikke øge fugtigheden i lejligheden.
kunststof har jeg en del af ja..må lige så om jeg kan skaffe nogle ægte bomuldstæpper til sofaen.
statisk pels, og olie?