{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Surt opstød - animal planet {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke lige klar over, om det her skal postes i ot eller generel så jeg smider den lige her..

Jeg sidder og ser på Anial Planet, og jeg bliver faktisk skide irriteret - og har været det længe, nr jeg ser denne kanal.

I udsendelserne ser man, hvordan redderne kan fange en kat, uden den gør den mindste smule modstand. De katte der fanges, bliver partout løftet i nakkeskindet, og sat ned i transportkasserne.

Jeg forstår ikke, hvorfor de gør det, for katten har jo ikke godt af, at blive løftet i nakkeskindet.

Noget andet jeg bliver skide irriteret over er, at de plejefamilier (og de organisationer) der har små killinger, lader dem flytte fra søskende, når de kun er 8 uger gamle.

ÆV hvor er det skide ærgeligt at se på, for det strider imod det jeg har lært om katte :((

Nå det var bare et lille surt opstød fra mig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surt opstød - animal planet
  • #1   8. apr 2008 Jeg tror de gør det, fordi på den måde, bliver katten fikseret og kan ikke gøre modstand med forpoterne.
    De gør det simpelthen for ikke at komme til skade, og for at katten ikke skal stikke af.
    Det er i hvert fald, hvad jeg vælger at tro...

• #2   8. apr 2008 Dorthe - jamen jeg har samme tanke, men hvorfor i alverden kunne de ikke bar bruge "lukkede" transportkasser med et hul i den ene ende??

Og hvorfor i alverden lader de et kuld killinger på blot 8 uger, finde et nyt hjem helt alene??

Det er noget der gør mig så ærgelig...

• #3   8. apr 2008 Jeg har set masser af de udsendelser fra Animal og det undrer også mig at de må sende killingerne ud som 8 uger. Det viser vel bare at Amerika ikke ligger forrest hvad dyrevelfærd angår. De gør da meget for dyrene, men ikke alt ser rigtigt ud i mine øjne.

• #4   9. apr 2008 Har lige siddet og surfet lidt på de amerikanske opdrætters sider og killingerne sælges når de er 12 - 14 uger......

Det er måske mere de rescue folk som er uvidende....

• #6   9. apr 2008 Felis - ja desværre :(((

Og hvor er det egentligt forfærdeligt....

• #7   9. apr 2008 Felis...det er rigtig trist....

• #8   9. apr 2008 Jeg ser tit på Animal planet, og jeg synes det er et godt program (selvom det mange gange er barsk)....

Annette:
    Mht løftning af katte i nakkeskindet, så kan jeg til dels give dig ret i at det er for dårligt at de løfter kattene i nakkeskindet selvom de ikke har godt af det.. MEN jeg tror simpelthen også at det er fordi de er bange for at komme til skade... Jeg har set en udsendelse (Animal Police) hvor en mand ikke tog katten i nakkeskindet, og det endte med at katten flåede hans ben halvt i stykker... Så jeg tror det er en regel de har...

Mht at de giver 8 uger killinger nye hjem, så synes jeg også at det er for dårligt... Har selv engang fået en killing for tidligt (10 uger) og det endte med at den stakkels kat blev stresset, og kom tilbage til dens mor og har det godt denne dag idag - heldigvis.... Den gård killingen kom fra fik sig en lærestreg, og de er begyndt at give killingerne væk når de er parate til det og ikke før...

• #9   9. apr 2008 Jamen jeg er helt enig....man løfter ikke en kat i nakkeskindet..............meeeeeeeen skyd nu ikke Amerikanerne....prøv at kigge her (link fjernet) det bedre?

Det ER nu heller ikke så længe siden, at vores...altså Danmarks....internater og dyreværnsorganisationer, gav sig og derefter opfordrede til at beholde killingen til den er 12 uger.

Ja undskyld søde Annette, jeg er IKKE fortaler for ovenstående, det ved du godt...:-)
    Jeg kender bare en helt anden historie om de der rescue folk, end mange andre gør.........måske fordi jeg indirekte har en god forbindelse til USA.
    Men den historie vil jeg have en anden til at fortælle(skrive) så skal jeg nok poste den her på forum.
    Men jeg kan love at den får PETA og ANIMA til at ligne søndagsskole-børn og det siger ikke så lidt, med de eskapader de båtnakker har gang i.

• #12   10. apr 2008 Tak Denise smiley

Kommentér på:
Surt opstød - animal planet

Annonce