{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Behandling mod FIP {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt over en artikel som beskriver Amerikansk research/studie med 2 stoffer som har vist sig at kunne kurere katte med FIP.
På verdensplan dør 1,3% af alle katte af FIP (anslået).
GC376 and GS-441524 Hedder de to stoffer som bliver solgt primært fra Kina på det “sorte marked.” (Det skal lige siges at de ikke selv opfatter det som et sort marked)
Det er studie og research fra UC Davies, et meget kendt universitet i katteverdenen.

4 “mærker” med denne behandling er poppet op i Kina, hvor der er et stigende antal kæledyr (en stor del af dem katte) og hvor selv dyrlæger anbefaler behandling med stoffer, trods at de ikke er godkendt endnu til behandling. Selv almindelige mennesker kan købe det gennem en portal der minder om Amazon.
Det ser ud til, at nogle af firmaerne prøver at få patent på formler baseret på den amerikanske research af de to antivirale stoffer. (I sommers kom der en pilleform af det)


Jeg synes næsten i skulle vide dette, fordi det er utroligt spændende (selvom det nok pt er ulovligt at købe?) Men der findes grupper på facebook som taler om det og prøver at hjælpe/støtte dem, hvis katte er ramt af FIP.

Tænk at vi om nogle år måske har en kur mod FIP. Det er jo utroligt og fantastisk! Jeg håber virkelig at det bliver mere udbredt viden og at nogle gode firmaer bliver interesseret i at producere det i EU/US.
Så vildt!

Det amerikanske studie konkluderede:
“ GS-441524 was shown to be a safe and effective treatment for FIP. The optimum dosage was found to be 4.0 mg/kg SC q24h for at least 12 weeks.”
Altså at det er en sikker og effektiv behandling mod FIP
Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30755068


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behandling mod FIP
Kommentér på:
Behandling mod FIP

Annonce