{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Kat med hårboller {{forumTopicSubject}}

Min ene kat har nu, i omkring tre uger, lydt som om hun prøver at kaste en hårbolle op. Det sker flere gange om dagen hun ligger og hoster, fuldstændigt som hun plejer når hun kaster hår op. Hun er over 9 år, og har aldrig haft problemer med det før.

Jeg har givet hende malt ca. 3 dage nu. Jeg blander det i noget vådfoder, ellers gider hun ikke æde det. Jeg snakkede med dyrlægen, der sagde at det sikkert virkede fint alligevel, men der er altså ikke sket noget endnu. Er der nogen der ved hvor længe man skal give malt?

Hun får den mængde dyrlægen anbefalede, 2-3 cm, 2-3 gange om dagen, måske endda lidt mere. Hun er ellers helt rask og spiser og kæler som hun plejer, og afføringen har hele tiden været normal.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat med hårboller
  • #1   7. dec 2019 prøv at få hende tjekket hos dyrlægen
    for 3 uger er for lang tid at blive ved med at hoste




  • #2   7. dec 2019 Jeg har snakket med dyrlægen. Hun mente jeg skulle prøve malten først, og at det ikke var så alvorligt. Så jeg tænkte på, hvor længe man skal bruge den, før den virker?

  • #3   7. dec 2019 Ja min kat havde fået et tjek, meget hurtigt, hvis den lød sådan over bare et par dage.
    De får som regel styr på det i løbet af en dag, og sjældent de skal bruge 2.
    Din kat kan jo også have noget som sidder fast i halsen, så jeg mener ikke et opkald er nok, måske tror dyrlægen ikke det er så alvorligt, hvis du lyder rolig i tlf, og så kan han fejlbedømme situationen.


  • #4   8. dec 2019 Strækker katten hals, når den hoster?

    Jeg tænker, et besøg hos dyrlægen og røntgen af lungerne kunne vise noget.


  • #5   8. dec 2019 Det er jo en såkaldt "våd hoste" og det skal den ikke have i ugevis.
    Hjerte og lunger skal tjekkes grundigt, det kan være astma/bronkitis.


  • #6   8. dec 2019 Tak for svarene. Netop i dag har det været meget bedre med hende, men jeg ringede til dyrlægen alligevel. Hun mente jeg skulle fortsætte med malten, for der kan sagtens gå noget tid, inden den begynder at virke, sagde hun. Og det gør den måske netop først nu, hvor hun har fået den i fire dage.

    Hvis det ikke er helt slut i morgen, får jeg dyrlægen hjem for at tjekke hende.


Kommentér på:
Kat med hårboller

Annonce