{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Isabella P
Isabella P
Tilmeldt:
3. feb 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Foder til 4 måneder steriliseret killing {{forumTopicSubject}}

Hej!

Nu har jeg søgt og søgt på google uden at finde et svar... Jeg fik for lidt over en uge siden en killing hjem på 4 måneder - hun er allerede steriliseret, men jeg er nu i tvivl om hvilket foder jeg skal give hende! Hun har siden vi tog hende med hjem fået Royal Canin til killinger op til 12 måneders alderen - men kan jeg godt skifte til Royal Canin til den steriliserede killing, når alderen på denne hedder 6-12 måneder??
På forhånd tak for svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til 4 måneder steriliseret killing
  • #1   3. feb 2020 du kan godt forsætte på killingfoderet et par mdr endnu
    derefter kan du begynde at kigge på hvordan hun ser ud. bliver hun mere voksen at se på , så skifter du hende over på voksen foder
    men ligner hun stadig en killing ja så tager man lige et par mdr til

    jeg ved ikke hvorfor RC har valgt at lave et produkt som ligger som en mellemting.
    tænker at det er mest for at tjene penge.
    men der er også mange som vælger at gå over på voksenfoder når de er store nok til at kunne tygge det.
    har selv haft en killing på 8 uger som nægtede at spise killingtørfoder - prøvede rigtig mange forskellige uden held. så han fik rc sterilsed , som jeg bruger til mine voksne katte. så fik han bare killingvådfoder


  • #2   3. feb 2020 Jeg har foderet med killingefoder indtil 1-års alderen, selvom Tinka er steriliseret. Herefter har jeg haft langsom udfasning til Orijen i madskålen, som så får RC British Shorthair (til voksen) og nogle gange RC Oral care som "topping" smiley RC Oral care og Orijen Six Fish bruger jeg også som godbidder ind imellem. Jeg tænker ikke at unge katte/killinger bliver tykke af deres foder, men oftere af de godbidder med dårligere ernæringsindhold, der måske falder af i lidt for rigelige mængder smiley :D ... lidt ligesom os andre smiley ... taler af (dårlig) erfaring smiley smiley

  • #3   3. feb 2020 Kattemad af god kvalitet dvs. minimum 20% fedt og minimum 30% protein fra kød. Hvilket udelukker Royal Canin.

    En "killing" i den alder skal bare have godt og lødigt voksenfoder. Vores har fri adgang til killinge- og voksenfoder fra ca. 8 uger, da de bryder ud af kravlegården i den alder. smiley Og de bliver store og fine alligevel.

    Foder til steriliserede katte ville jeg holde mig langt fra. Der er typisk alt for meget korn i foderet.

    På de første pladser i ingredienslisten bør der stå kød og ikke kornprodukter.


    Iøvrigt er tørfoder en stille dræber.

    Katte får i naturen det meste af deres vædskebehov dækket fra foderet. Dvs. en mus indeholder ca. 70% vædske.

    Tørfoder indeholder ca. 6% vædske, så katte der kun lever af tørfoder, de får kun deres nyrer og urinveje skyllet godt nok igennem, hvis de er super gode til at drikke vand. En kats vandbehov svarer ca. til 330 ml.

    Vådfoder indeholder iøvrigt ca. 80% vædske, så derfor får vores alt det vådfoder, de kan spise to gange om dagen, så får de da en del derigennem. smiley


    Og ja, jeg har mistet en kat til akut nyresvigt, fordi hun aldrig rørte vådfoder. smiley


  • Isabella P
    Isabella P Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   3. feb 2020 Tusind tak for svarene! Det gjorde mig noget klogere! smiley

Kommentér på:
Foder til 4 måneder steriliseret killing

Annonce