613 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Døv kat? Døv kat?
Hej.
Jeg har kigget lidt på hvide maine coon og norske skovkatte da jeg virkelig ønsker mig sådan en
Men jeg synes mange af dem er døve.
Nogle der kan fortælle lidt om hvad det indebærer? om det er en dårlig ting?
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 109
Det vil sige at den ikke må løbe frit udendørs.
Den smule jeg kender til det, er at de ellers trives godt.
dec 2004
Følger: 252 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 25
Vil læse lidt og sætte mig ind i det, for har forelsket mig i en super smuk hvid døv maine coon hunkat.
Så har lidt læsning foran mig
jul 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 81
Men der er ting at tage hensyn til.....indekat skal man kunne acceptere at en døv kat altid skal være, Har man andre katte skal man nok også være opmærksom på deres leg, især hvis den døve kat er den mest dominerende..den kan jo ikke høre når den anden kat "siger fra" syns ikke det virker som om kropssprog er nok der...og det kan blive alt for stressende for den hørende kat. Har man hund skal man tænke på ting som...en knurrende hund "væk fra min madskål"..det ville hørende katte hurtigt opfatte.
Om det er en dårlig ting....tjaaa....!! Jeg kan ikke rigtig forholde mig til hvad jeg mener om avl efter hvide katte.
Men syns da i det mindste at det burde være lovpligtig, at i hvert fald døve hunkattene blev neutraliserede...har desværre af og til set en fertil døv hunkat til salg.
Reg. opdrættere må jo heller ikke avle på de som er døve ifl. forbundets regler. (så vidt jeg husker) men der er jo mange andre som også får killinger. Har dog sommetider stillet spørgsmålstegn ved reglen at man godt må avle efter at få hvide killinger...når nu der jo, selv om moderen er hørene, godt kan komme døve killinger ud af det. Men forhåbentlig lærer jeg noget på et tidspunkt som gør jeg ikke vakler sådan i mit synspunkt på det område :))
Døv kat?