{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

sammenføring af katte {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere skrevet om hvordan og hvorledes når to katte skulle introduceres. Jeg fik en masse gode beroligende kommentarer, og jeg var glad...Men nu har jeg fået den anden kat, og jeg synes ik det går ret godt. Den store "gamle" (6 mdr) synes han er sjov nok, tror jeg, men blir bare enormt voldsom overfor ham. Han ligger på lur og overfalder, den lille flygter og smider sig på ryggen og sir det der væmmelige katte"skrig". Jeg tror derfor ikke han synes det er det sjoveste i verden.
Jeg hr dem delt op store dele af dagen og har dem så sammen når jeg er med. Det er tredje dag idag...
Men hvad kan jeg gøre? Den lillle har mest været i et af rummene, men skal jeg bytte rundt sådan at gamle er i det rum den lille mest har været i?
håber I kan hjælpe, jeg er meget ked af at de ikke bare kan acceptere hinanden..
Og hva med det der felifriend, hjælper det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sammenføring af katte
  • #1   14. maj 2008 allerførst, de skal lære at gå sammen, det du gør med at skille dem ad, gør kun processen værre, du sammenfører dem jo gang på gang på gang. det er helt naturligt at de tumler, den lille nye skal sættes på plads, og det kan godt lyde voldsomt.
    det du kan gøre er at bruge feliway, den til stikkontakten, og så ellers lade dem selv ordne det, det er meget meget sjældent at andre katte skader en killing


  • #2   14. maj 2008 Hvis jeg var dig, ville jeg starte sammenføringen forfra - lad dem være sammen, og grib kun ind, hvis der flyder blod. Det er helt normalt, at den lille skriger - det skal få den store til at tage den lidt med ro... De kan jo aldrig lære hinanden at kende, hvis de er skilt ad;-) Hvis begge katte spiser og bruger bakken, har du ikke noget at være urolig for - du kan prøve at få dem til at lege sammen ved at stå med en "fiskestang" eller lignende.
    Er den store neutraliseret? Hvis ikke, vil jeg anbefale at få det gjort i næste uge.


  • #4   14. maj 2008 ok tak. jeg havde egentlig os tænkt som I skriver, men ringede til avler og hun anbefalede at gøre det i etaper. men det er os bare det med at jeg ik kender nok til hvordan det froegår og syns at det lyder og ser voldsomt ud. og fordi det ligner at den lille overgir sig gang på gang, men at det ikke er nok... men jeg prøver nok at gøre som I siger, for ja, det føles lidt som om vi starter forfra hver morgen...
    og ja, han er kastereret for en måned siden


  • #5   14. maj 2008 nu har jeg sat dem sammen, og jeg tror I har ret. Håber....

  • #6   14. maj 2008 jeg har sat katte sammen mange gange, jeg har pt 24 og de enes fint, de ældste kan godt være længe om at opdage at der er kommet en ny....
    der kan godt gå lidt tid med at finde ud af det, men tro mig om en måned er de de bedste venner


  • #7   14. maj 2008 jamen det håber jeg jo os virkelig. de er sammen nu og den lille hvæser og sir den trælse lyd, men jeg synes det ligner at den store har styr på det...og jeg lukker ørerne lidt...jeg må jo os indrømme at jeg nok er en lille smule pyldret...så nu læner jeg mig tilbage i de mere erfarenes arme - og det er rart

  • #8   14. maj 2008 Så længe den store respekterer den lilles lyde, sker der ikke noget.

  • #9   14. maj 2008 det ligner at han stopper lidt når den lille hvæser...men ik når han sir den der trælse katteskrigslyd...

  • #10   14. maj 2008 Reagerer den store slet ikke på skrigeriet? Det kan jeg ikke tro...

  • #11   14. maj 2008 nej faktisk ikke...han holder lidt inde, men blir feks siddende ovenpå ham. hvis han hvæser flytter han sig... eller hvis han står ved vandskålen...har på fornemmelsen at den lille er en smule dominerende os...to sek efter stort skrigeri og stohej går han igang med at lege eller dapper til gamle

  • #12   14. maj 2008 Det lyder helt fint - det er godt, at den lille ikke er bange for den store. Lad dem klare tingene selv.

  • #13   14. maj 2008 ok, det gør jeg..og tak for asitancen

  • #14   14. maj 2008 Jeg tror også at du bare skal se tiden an. De skal nok gå godt...

  • #15   14. maj 2008 tak til alle for svar.
    de er som sagt sammen nu. det har de været siden i morges. der er stadigvæk kampe men det er som om det blir lidt mindre...men nu har de jo heller ikke været sammen mere end en halv dag..


  • #16   14. maj 2008 Tak for update - det går den rigtige vej:-)

Kommentér på:
sammenføring af katte

Annonce