{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Jeg prøver grus {{forumTopicSubject}}

Tjah jeg tror desværre at Luna og Akio (og jeg selv) hoster af vores grus Tigerino. Det er ikke så rart, så jeg har nu bestemt mig for at udvide min lille folder med alle de kattegrus jeg har prøvet, og hvad jeg synes om dem smiley
Så nu prøver jeg:
Professional Classic
Golden Grey

Når jeg igen har mulighed køber jeg flere typer hjem smiley
Indtil videre har vi også prøvet:
Tigerino
Extreme Classic
Simple
Premiere Sensitive
(Cat’s Best ØKO, men den er jeg ekstremt allergisk overfor)

På min liste over grus jeg skal prøve er:
Biokat’s
EverClean
Benek Bentonit Grus

Alle varianter jeg køber er uden duft.
Lige lidt plus info:
Hvis man drysser natron i bakken inden man putter grus i, eller blander det med grusset, så virker det lugtneutraliserende smiley
Man kan også blande aktivt kul / activated Carbon i grusset, det er også lugtneutraliserende. Man kan købe det online til akvarier, Man skal kun bruge en lille smule (Biokat’s sælger også en variant på zooplus, men det ligner lidt et blandingsprodukt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg prøver grus
  • #1   13. maj 2020 jeg bruger golden grey master men pt har jeg så golden grey odour
    begge er jeg tilfredse med
    og jeg tåler nemlig ikke støv. har da også et par katte som ikke bryder sig om at det støver for meget


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #2   13. maj 2020 Jeg ville prøve med træpiller, hvis man er allergisk.
    Alt klumpende grus støver mere eller mindre. Og træpiller består jo af mere naturligt indhold.


  • #3   13. maj 2020 Har erfaring for, at det tidspunkt gruset støver er, når det hældes i bakken. Egentlig ikke på andre tidspunkter. Derfor har jeg en lille spand, som jeg hælder gruset i (det foregår udenfor), og derfra hælder jeg det stille og roligt i bakken. På den måde oplever jeg stort set ingen støv. Bruger en blanding af Extreme Classic og Golden Grey Master.

  • #4   13. maj 2020 @Berit, det er desværre træpillerne som jeg er allergisk overfor smiley Cat’s best ØKO er træpiller.

    @Li Lot, jeg synes også det støver mest når jeg hælder det i, men jeg oplever desværre også at Tigerino og andre, støver meget når jeg sier det. Så får jeg tit hoste af det.


  • #5   13. maj 2020 Jeg bruger Sanicat.
    Et billigt mærke som jeg syntes er mega godt. Jeg har den uparfymerede lige nu. - orange pose.

    Må indrømme jeg er gladere for den blå der lugter af sæbe smiley

    Det støver når de hældes i bakken men ellers oplever jeg intet støv. Det er god til at klumpe og holder lejligheden lugtfri (når kattene husker at dække til) smiley

    Og favoritten - Syntes ikke det bliver slæbt rundt i hele hytten smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #6   13. maj 2020 Ida t: cats Best øko, består vist ikke udelukkende af træ, ellers ville det ikke stivne sådan og klumpe, har prøvet det, og bryder mig ikke om det.

  • #7   13. maj 2020 Jeg har kun hørt positivt om EverClean, må jeg sige smiley

  • #8   13. maj 2020 De siger selv at det består udelukkende af træfibre smiley

  • #9   13. maj 2020 På zooplus side kan du ikke se andet end, at øko +er 100% nedbrydeligt, jeg er overbevist om, at der er stivelse af majs eller hvede i, for at det kan klumpe.
    Jeg havde også problemer med det, men det var udslet, når drengene havde slæbt noget op i min seng.


    profilbillede
  • #10   13. maj 2020 Hvis du scroller lidt op Jette, så står der: “Cat's Best benytter udelukkende PEFC-certificerede træfibre, der er lavet af sekundære råmaterialer, ingen træer er fældet!!” (Altså hvis du vælger det originale produkt og ikke kombipakken ^—^)

Kommentér på:
Jeg prøver grus

Annonce