{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Kat med hyppige toilet besøg {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har for 3 måneder siden adopteret en nervøs kat på Ca 1 år. Men nu er han begyndt at gå hyppigt på bakken og jeg mistænker blærebetændelse, han har ingen andre symptomer end hyppige toilet besøg, og det har kun stået på et par dage. Er der nogle der ved om der er noget jeg kan gøre for min kat indtil jeg kan kontakte dyrelægen på mandag og kan der gå helt i sig selv igen? Jeg er lidt bange for en tur til dyrelægen vil skræmme livet af min lille kat.


Kommentarer på:  Kat med hyppige toilet besøg
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #1   11. jul 2020 Hej Kan du ikke ringe til en kørende dyrlæge, som kommer ud i hjemmet. Så er din kat måske også mere rolig smiley Jeg ville ikke vente til på Mandag.

  • #2   11. jul 2020 Det kunne lyde som om at han har blærebetændelse pga stress
    det har jeg haft en som havde. Det kom der styr på efterhånden med hjæl af smertestillende (ja det lyder underligt, men det hjælper) og så specialfoder

    men jeg ville prøve at ringe til dyrlægen på mandag - du kan også evt prøve at snakke med vagtdyrlægen i morgen
    og indtil da så sæt ham på vådfoder


  • #3   11. jul 2020 Han virker ikke som om at han har ondt, heller ikke når han tisser, han få allerede vådfoder med vand, så håber det hjælper. Hvordan fik du din kat til at lade vær med at være stresset?

  • #4   11. jul 2020 Min kom fra internat, hvor han boede i 4 år. hvert sommer/efterår hvor vi havde mange hunkatte med killinger fik han blærebetændelse
    da jeg så købte han, fik han et par ture mere. her kom han så til min egen dyrlæge, som så fandt ud af at det var pga stress at han fik det. så der blev udskrevet smertesillende
    Og så kom han først på urinay fra RC, men efter at jeg snakkede med RC kom han over på sterilsed.
    Og han fik kun 2 tilbagefald. og her startede jeg bare op på smertestillende i 3-4 dage, og så var det over igen
    men har så også brugt Dr bach rescure (fåes hos matas til omkring 110kr) . Bare en dråbe i deres vand så lang tid der er behov for det - det var min egen dyrlæge som anbefalede det. Bruger det stadig ind imellem efter behov



  • Patrick R
    Patrick R Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   12. jul 2020 Skriv https://solroddyreklinik.dk/ en mail, de svarer også i weekenden, specielt hvis det er akut. Ved dog ikke hvor du er fra?

  • #7   12. jul 2020 Der kommer Ca to store tissetåre om dage, og ellers nogle små dryp. Hvordan tager man en urinprøve på en kat?

  • #8   12. jul 2020 Blærebetændelse er også meget smertefuldt hos katte, som det er hos mennesker.

    Så smertestillende hvis du har.

    Katte er super gode til ikke at vise, at de har ondt.

    Man bruger oftest plastikkugler i kattebakken i stedet for kattegrus, så man med medfølgende pipette kan samle urin op til dyrlægen.


Kommentér på:
Kat med hyppige toilet besøg

Annonce